Element klocka tylnego- blaszka. do czego służy? |
Autor |
Wiadomość |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-08-2017, 22:34 Element klocka tylnego- blaszka. do czego służy?
|
|
|
Panowie, czy ktoś sie orientuje do czego służy magiczny metalowy element zakładany na tył klocka, lub w niektórych fabrycznie nitowany? Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim dlatego pytam. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 01-08-2017, 22:44
|
|
|
Chodzi Tobie o akustyczny czujnik zużycia klocka ?? Blaszka Która powoduje , że gdy zostanie około 2 mm materiału ciernego , trze o tarczę powodując pisk- zgrzyt . Jest to sygnał że należy wymienić klocki . Niektórzy idą dalej , i czekają do momentu aż cała powierzchnia blachy korpusu klocka zgrzyta o tarczę , jest to też rodzaj wskażnika , choć może być już za póżno i właściciel nie doczeka wymiany |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-08-2017, 22:50
|
|
|
Też tak myślałem, a jednak po wymianie klocków i zapominalstwie w postaci nie zalozenia tych blaszek klocki strasznie mi piszczą i grzeją się. Chcę sie dowiedzieć czy ma to jakieś znaczenie, czy szukać gdzie indziej- blaszki zaginęły... |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 02-08-2017, 21:53
|
|
|
Blaszki nie mają nic do objawów u Ciebie. Jeżeli się grzeją ..i przez to pewnie piszczą, to przyczyną może być blokujący się zacisk ,( tłoczek lub prowadnice ). Może też być rant na tarczy hamulcowej ale to bardziej odpowiada za piszczenie a nie grzanie. Klocki mogą być bez wskaźników akustycznych i powinno wszystko działać prawidłowo . |
|
|
|
 |
kurpi
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 82 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 03-08-2017, 07:34
|
|
|
Tak jak PotrKw napisał,zacisk stoi.Po wymianie klocków zacisk pracuje w innej pozycji i coś musi być zatarte lub zabrudzone (tłoczek prowadnica albo jedno i drugie).Jazda z trzymajacym zaciskiem to mozliwość uszkodzenia łozyska,szybkie zjechanie nowych klocków,a nawet zmniejszenie siły hamowania (płyn się może zagotować).Sprawdź czy ci się auto bez oporów toczy lub podnieś i sprawdź po prostu czy koła nie blokuje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|