Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koszt utrzymania Lancera Evolution
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 05-01-2017, 17:36   Koszt utrzymania Lancera Evolution

Cześć

Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem używanego Lancera Evolution. Interesujące mnie modele to od VI do IX (moce od 280 do 340). Zakładam że kupię auto zadbane, nie majstrowane przez jakiegoś mechanika z Bożej łaski któremu wiecznie wydaje się że poprawia fabrykę a w rzeczywistości knoci. Interesuje mnie roczny koszt utrzymania auta którym na co dzień będę jeździła do pracy z miesięcznymi przebiegami rzędu 1500 km po autostradach i drogach szybkiego ruchu jak również po przysłowiowe bułki do sklepu :wink:
Auta wyczynowo nie mam zamiaru użytkować.

Co mnie interesuje :
* co roczna obsługa, tj. wymiana olejów w silniku, skrzyni biegów i mostach,
* części eksploatacyjne typu klocki, tarcze - zaznaczam ja bardzo lekko używam hamulca,

Koszty ubezpieczeń, akcyz, rejestracji i tego typu podobnego szajsu nie podawajcie ponieważ nie mam zamiaru rejestrować go w Polsce.

Ponadto założyłam że auto na każde przejechane 100 kilometrów spali 18 litrów 98-emki. Pytanie, czy to jest realne spalanie ?

Koszty opon jestem w stanie oszacować. Dział Evo na forum ledwie zipie, dlatego pytam tutaj. Fajnie gdyby osoby które będą - jeżeli w ogóle ktoś będzie - odpowiadać miały bezpośredni kontakt z autem :twisted: Napisałam do potencjalnych dwóch użytkowników z forum ale jeden zlał mnie ciepłym moczem, sikiem krzyżowym natomiast drugi odpowiedział w niezrozumiałym dla mnie języku :roll:

Dziękuje za odpowiedzi
_________________
Niebiańska robota
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-01-2017, 18:50   

Zapytaj http://forum.mitsumaniaki...wprofile&u=4355
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2017, 13:21   

Olivia, zajrzyj na forum EVO http://evo.org.pl/

Nie posiadam EVO, ale robiłem rozeznanie i koszt utrzymania zależy od tego od kogo i w jakim stanie kupujesz auto - egzemplarze bez modyfikacji to białe kruki.

Przymierzałem się do tego egzemplarza -> http://mitsubishi.autokrak.pl/oferta/441593 ale gł. ze względu na to, że ma pełną historię i służył za daily (co widać po wnętrzu..) u jednego właściciela, niż cenę zakupu (która tak naprawdę nie ma znaczenia, bo albo kupisz 12-13 latka za 70k, albo za 56k i włożysz minimum 14k w "pakiet startowy").

Ten samochód ma swój wątek na evo.org.pl w dziale "Czy ktoś zna to EVO?".
_________________
Mój misiek
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 30-01-2017, 20:07   

Zanim założyłam temat przeczesałam podforum. Ale nie znalazłam interesujących mnie informacji. Zdaję sobie sprawę że zapewne w kilku tematach są podane ceny które mnie interesują ale nie w jednym miejscu. Poza tym nie interesuje mnie poprawianie fabryki. Lancer Evo to nie Dacia z lat 80-tych gdzie po zakupie z salonu, właściciel przez dwa dni od odbioru dokręcał śrubki, nakrętki etc.
Kompletnie nie interesują mnie jakieś ulepy popełnione przez domorosłych pseudo-mechaników którzy chwalą się ile to miliony koni mechanicznych mają ich auta - ponieważ zazwyczaj nikt oprócz ww. rycerza ortalionu który stwierdził że auto będzie dłubał, nikt nie potrafi tych aut naprawić.
Oglądałam Lancera Evo 9 z Regensburga i Lancera Evo 8 z Aalborga. Wszystkie dość mocno zmodyfikowane, pierwszy ze zblokowaną tylną osią aby zamiatał tyłem a drugi z mocno skorodowaną podłogą ponadto tak bardzo obniżony że nie dałabym rady wjechać na posesję.

Oględnie, auta zajeżdżone przez jakiś kułaków a wycenione jakby stan salonowy.
_________________
Niebiańska robota
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 30-01-2017, 20:19   

Rozmawiałem jakiś rok temu z właścicielem EVO9, używa go jako daily. Spalanie w mieście >25l poza tym wymiany oleju w silniku co 7000km w skrzyni i dyfrach co 30k km. O ceny części eksploatacyjnych nie pytałem, ale to możesz sprawdzić na IC dla orientacji. Sprzęgło excedy to koszt 1200 (mam w outku). Poza tym tuleje zawieszenia itp pewnie podejdą z innych Miśków
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-01-2017, 20:23   

W Erlangen (jeżeli o tym mowa) masz za krocie... 42kEuro.
Za tyle to niemalże kupisz nowe EVO z USA i jeszcze je sprowadzisz.
Jak dla mnie ceny 9-tek nie są adekwatne to ich faktycznej wartości, a zasadniczo wolałbym fabryczną M3 niż kręcone EVO.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 30-01-2017, 20:27   

Nowe EVO trudno będzie znaleźć ;-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 30-01-2017, 22:44   

Cytat:
Spalanie w mieście >25l


Poczytałam trochę fora zagraniczne, ze szczególnym uwzględnieniem niemiecko i angielsko języczne. Tam podają na ogół widełki 16-20l/100km. Co tyczy się użytkowania przeze mnie to co najmniej 70 % były by to autostrady, następne 25% krajowe drogi a reszta, czyli całe 5% zakładam na miasto.

Cytat:
a zasadniczo wolałbym fabryczną M3 niż kręcone EVO


Jakiś czas temu żona mojego szefa dała mi poprowadzić Imprezę 2.5 WRX STI. Później aby porównać wykupiłam sobie jazdy Evo 8 (5h) i 9(1h). Więc jakieś pojęcie o specyfice tych aut mam. Natomiast co tyczy się M3, przyznaję że nigdy nawet nie siedziałam. Ale porównanie tych aut to raczej pomyłka. Miałam E46 w silniku 2.2 6-cio cylindrowym - wiadomo to nie eMka, ale jakość prowadzenia, komfort, wykonanie, to niestety całkowicie inny poziom niżeli japońce. Jeżeli w tak starym aucie jaki posiadałam to wyczuwałam, to ciężko mi sobie wyobrazić jak wiele pod względem, nazwę to użytkowością, dzieli wymienione przez Ciebie auta.
Wszystko zależy do jakich celów chcemy je użytkować. Dla mnie to ma być pierwszy samochód a nie drugi do niedzielnych przejażdżek czy wyszumienia.

PS. W ogóle nie biorę pod uwagę aut tzw. dłubanych, jedno licho wie co w nich siedzi.
_________________
Niebiańska robota
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-01-2017, 17:51   

Olivia napisał/a:
Ale porównanie tych aut to raczej pomyłka. Miałam E46 w silniku 2.2 6-cio cylindrowym - wiadomo to nie eMka, ale jakość prowadzenia, komfort, wykonanie, to niestety całkowicie inny poziom niżeli japońce.
Olivia napisał/a:
la mnie to ma być pierwszy samochód a nie drugi do niedzielnych przejażdżek czy wyszumienia.

I niestety EVO nie nadaje się do tego Circa 10 razy w roku robię trasę 2x550km ze średnią prędkością 130-150km/h. Głośno nie miłosiernie (4200 rpm)- może to nie EVO, ale jednak Lancer.

Inna sprawa, że jadąc powiedzmy 160km/h takie EVO spali max. 15l/100km (co nie jest też specjalnie dużą ilością), ale nowe silniki palą zdecydowanie mniej (ale to pewnie też zasługa współczynnika oporów powietrze Cx). Sam bym z chęcią kupował EVO, tylko ten hałas.

BMW 330i w autoamcie - 160km/h 3300 obr/min.
EVO w autoamcie - 160km/h 3800 obr/min.
Sprawę złego wygłuszenia EVO pomijam :)

Podsumowując. EVO tak!
ale nie do codziennej eksploatacji i nie na trasę.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 31-01-2017, 18:17   

RalfPi, Olivia nie przepada za niemiecką motoryzacją. :P
Jak autostrady, to limuzyna wygodna i cichutka, a nie wyścigówki. :roll: :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-01-2017, 22:22   

Zakładając,że kupisz evo w dobrym stanie, i będze eksploatowane normalnie to koszty nie są aż tak duże, przykładowo filtr oleju kosztuje w granicach 25 PLN, powietrza koło 50 i do tego olej 5w 40 czy tam 5w50,olej do skrzyni i dyfrów to zwykłe oleje gl4 czy gl5 ,swiece kosztują mniej niż do mojego outlandera ,z zawieszenia wszystko dostępne ,tak samo hamulce ,normalne tarcze i klocki do zwykłej trochę bardziej dynamicznej jazdy wystarczą, rozrząd komplet markowy z pompą cieczy chłodzącej to koszt od 800 PLN wzwyż, żarówki do lamp kosztują tyle samo co i do innych samochodów, i przecież nie wymienia się tego wszystkiego co miesiąc. Koszty się zaczynają, jak się trafi jakaś awaria np.pompa dyfrów czy naprawa skrzyni biegów lub gdy trzeba kupić komplet opon,albo zapłacić ubezpieczenie. Jeśli tylko koszty paliwa nie są problemem dla Ciebie to szukać auta i cieszyć się jazdą :mrgreen:
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 31-01-2017, 23:32   

apollo99 napisał/a:
Zakładając,że kupisz evo w dobrym stanie, i będze eksploatowane normalnie to koszty nie są aż tak duże, przykładowo filtr oleju kosztuje w granicach 25 PLN, powietrza koło 50 i do tego olej 5w 40 czy tam 5w50,olej do skrzyni i dyfrów to zwykłe oleje... swiece kosztują mniej niż do mojego outlandera :mrgreen:

Fakt, może mając EVO można lać zwykłe, tanie oleje, ale ze świecami to trochę Cię fantazja poniosła. NGK IGR7ag kosztują po 60zł za sztukę. Oleje silnikowe lepszej jakości wychodzą około 80 zł za litr, a trzeba je zmieniać dość często.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-02-2017, 08:23   

Nie poniosła mnie fantazja, spróbuj kupić świece igr-6a a nie igr-6a11 które są do silnika wolnossacego. Nie udało mi się znaleźć oryginalnych świec do outlandera ,a jak poczytasz trochę forum evo to chłopaki jeżdżą na świecach od malucha ,które kosztują 7 PLN za sztukę tylko ,że trzeba je wymieniać razem z olejem na nowe(informacja jako ciekawostka,bo nie brał bym tego rozwiązania powaznie).
A o olejach to na każdym forum wątki mają po kilkaset stron i nikt nie doszedł do wniosku jaki olej jest najlepszy, jeśli olej ma być wymieniany co 7500 km i auto nie będzie co chwilę upalne na torze (a o takiej eksploatacji wspomina autorka) to nie widzę sensu kupowania oleju za 300.PLN za opakowanie, bo każdy olej o parametrach,które zaleca producent spelni swoje zadanie (no może poza castrolem i mobilem,bo to faktycznie syf ,a nie olej :P ).
Po za tym ,jak czytam choćby forum evo to mam wrażenie, że firmy które serwisuja lancery evo mają niezły zarobek na swoich klientach ,wykorzystują fakt, że to przecież evo i musi być drogo :D
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-02-2017, 22:12   

apollo99 napisał/a:
Koszty się zaczynają, jak się trafi jakaś awaria np.pompa dyfrów czy naprawa skrzyni biegów

apollo99 napisał/a:
Po za tym ,jak czytam choćby forum evo to mam wrażenie, że firmy które serwisuja lancery evo mają niezły zarobek na swoich klientach ,wykorzystują fakt, że to przecież evo i musi być drogo

To jest kolejny element do rozważenia. Ceny części to jedno, a drugie to serwis który ogarnie EVO w rozsądnej cenie.
 
 
piotras78 
Forumowicz

Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 147
Skąd: Mazo
Wysłany: 18-02-2017, 23:37   

Olivia napisał/a:
Zakładam że kupię auto zadbane, nie majstrowane przez jakiegoś mechanika z Bożej łaski któremu wiecznie wydaje się że poprawia fabrykę a w rzeczywistości knoci.

Będzie naprawdę ciężko.
Olivia napisał/a:
Interesuje mnie roczny koszt utrzymania auta którym na co dzień będę jeździła do pracy z miesięcznymi przebiegami rzędu 1500 km po autostradach i drogach szybkiego ruchu jak również po przysłowiowe bułki do sklepu :wink:
Auta wyczynowo nie mam zamiaru użytkować.

Ale to ciężko wyliczyć, zależy jaki egzemplarz kupisz i jak będziesz o niego dbać. Licz się z tym, że zaraz połowa części będzie do wymiany i trzeba będzie brać te z wyższej półki. Spalanie nie będzie Cie niszczyć, no chyba, że wcześniej miałaś małego hatchbacka.
W ogóle samo szukanie używanego auta będzie już nie łatwą sztuką. Spójrz jak ciężko znaleźć przyzwoitego pajero a co dopiero auto, które było o wiele bardziej katowane :twisted:

Cytat:
Po za tym ,jak czytam choćby forum evo to mam wrażenie, że firmy które serwisuja lancery evo mają niezły zarobek na swoich klientach ,wykorzystują fakt, że to przecież evo i musi być drogo :D

A jeszcze inne firmy, obojętnie z jakiej branży, kroją ludzi na większe sumy tylko dlatego, że mają do czynienia z klientem premium ;) Norma i tego nie unikniesz.

apollo99 napisał/a:
Zakładając,że kupisz evo w dobrym stanie, i będze eksploatowane normalnie to koszty nie są aż tak duże, przykładowo filtr oleju kosztuje w granicach 25 PLN, powietrza koło 50 i do tego olej 5w 40 czy tam 5w50,olej do skrzyni i dyfrów to zwykłe oleje gl4 czy gl5 ,swiece kosztują mniej niż do mojego outlandera ,z zawieszenia wszystko dostępne ,tak samo hamulce ,normalne tarcze i klocki do zwykłej trochę bardziej dynamicznej jazdy wystarczą, rozrząd komplet markowy z pompą cieczy chłodzącej to koszt od 800 PLN wzwyż, żarówki do lamp kosztują tyle samo co i do innych samochodów, i przecież nie wymienia się tego wszystkiego co miesiąc. Koszty się zaczynają, jak się trafi jakaś awaria np.pompa dyfrów czy naprawa skrzyni biegów lub gdy trzeba kupić komplet opon,albo zapłacić ubezpieczenie. Jeśli tylko koszty paliwa nie są problemem dla Ciebie to szukać auta i cieszyć się jazdą :mrgreen:

Albo masz evo albo używasz zwykłych płynów. Akurat do tych aut używałbym płynów bardzo wysokiej jakości, ze względu na duże obciążenie jednostki. Wiadomo, można schodzić z jakością i w ogóle wgrać program na 100 koni- tylko czy nie taniej będzie kupić zwykłego lancera? :p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.