Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer Sportback 1,8 CVT + LPG - INTENSE?

Brać Lancera czy go nie brać oto jest pytanie tej ankiety:
Tak, to dobry zakup
50%
 50%  [ 2 ]
Tak, ale zakup mało opłacalny
0%
 0%  [ 0 ]
Lepiej kupić coś innego (Lancera)
25%
 25%  [ 1 ]
Lepiej kupić coś innego (ale nie Lancera)
25%
 25%  [ 1 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 4
Wszystkich Głosów: 4

Autor Wiadomość
BodzioBDG 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback InStyle CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 32
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-03-2017, 04:35   Lancer Sportback 1,8 CVT + LPG - INTENSE?

Witajcie!

Jest to mój pierwszy post tutaj... wiec wypadałoby się jednocześnie przywitać.

Zamieszkuję sobie małe miasteczko gdzieś tam koło rydzykowa o nazwie Bydgoszcz.

Aktualnie użytkuję BMW E36 318i 115KM Automat
(Auto dosyć świetne ale w dzisiejszych czasach ma parę wad, m.in. tylko 2 poduszki powietrzne, brak systemów ESP i ASR... no i spalanie 15l/100km miasto i ostatnio na trasie z autostradą ok 17l/250km)


Zamarzyło mi się nowe auto i tak trafiłem na to forum w poszukiwaniu informacji.



Znalazłem sobie Lancera z bezstopniową skrzynią CVT (o ile się nie mylę tylko takie automaty były montowane w Lancer-ach) + klima + LPG + Rockford Fosgate...

Jednakże przed zakupem mam parę nurtujących mnie pytań a nie jestem w stanie ich odnaleźć ani tutaj na forum ani gdzieś tam za pomocą wujka googla oraz stryjka altavisty...

Z opisu osoby sprzedającej wiem że była robiona maska i prawy przedni błotnik, u mnie czujnikiem lakieru wychodził jeszcze lewy przedni błotnik (pokazywało minimum 180 mikronów a momentami KIT - miernik to GL-8 (s) ) plus w PL została założona instalacja Stag GoFast oraz naklejone paski.

Link do ogłoszenia: Ogłoszenie Lancer


Interesuje mnie kwestia:

- Coś wiecie o tej instalacji Stag GoFast?
- Jak rozpoznać czy instalacja ma lubryfikacje gniazd zaworowych czy też nie?

- Pojemność bagażnika?
a mianowicie długość/szerokość/głębokość z pozycji podłogi w położeniu na równi z tylnim zderzakiem i w pozycji opuszczonej?
- czy wózek dziecięcy (w planach) wejdzie? z gondolą/ torbami do bagażnika?

- czy radio, które w nim jest da się podmienić na coś takiego: Radio z wyświetlaczem
- jest opcja aby działały wszystkie głośniki na niej?, jakie modyfikacje by były potrzebne... a może zaproponujecie coś innego z wyświetlaczem? (w planach miałbym dołożyć do niego kamerę cofania i chciałbym aby to było w całości w jednym wyświetlaczu)

- co powiecie o skrzyni CVT? - wiem że bywa mułowata do 3000 obrotów a na gazie to jeszcze bardziej... ale czy łopatki F1, które są do niej, psują się czy ich używanie wpływa na stan skrzyni biegów?
Czy robienie za ich pomocą kick down-a o dwa w dół zniszczy skrzynię biegów?

- według prospektu katalogowego wychodzi mi że to wersja INTENSE, zgodzicie się z tym?

- kod silnika w tym modelu jeśli się nie mylę to: 4b10 - czyli według części osób na forum, łańcuch w nim wydłuża się/pęka... warto wymienić na ten "wzmocniony" szerszy, od razu na starcie czy to tylko taki mit? (w ASO wyceniono na 1300 zł robocizna i 1900 zł części)

- jak sprawują się przyciski z kierownicy?
- działa w nim połączenie z telefonem przez bluetootha?

- jaka może być przyczyna tego że szyby przód i tył opuszczają się i podnoszą co najmniej niemrawo? (stał na placu minimum 1 miesiąc - u mnie w E36 szyby chodzą jak perschingi)

- w jaki sposób rozpoznać czy auto ma np. 9 a nie 7 poduszek powietrznych?

- Felgi 18" - niestety wszystkie do "poprawek" - porysowane - zapewne od niskiego profilu opony 215/45 R18

VIN : JMBLTCX3AAU000903



Co do przebiegu, z tego co udało mi się znaleźć:
22.06.2010 - pierwsza rejestracja
24.06.2011 19368 (+ 19368 do wpisu poprzedniego w książce serwisowej przez serwis Lysen)
05.09.2012 40908 (+ 21540 do wpisu poprzedniego w książce serwisowej przez serwis Lysen)
06.12.2013 76076 (+ 35168 do wpisu poprzedniego w książce serwisowej przez serwis Lysen)
24.06.2014 86000 (+ 9924 - znalezione na stronie urzędu komunikacyjnego)
09.03.2016 137000 (+ 60924 - znalezione na stronie urzędu komunikacyjnego)
10.06.2016 139742 (+2742 w książce serwisowej wpisane długopisem bez pieczątki i podpisu
27.02.2017 148038 (+ 8296 - obecnie)

Wydaje mi się że przebieg jest oryginalny, sprzedający twierdził że właściciel kupuje sobie nowe auto co pół roku lub rok a stare wrzuca na plac komisu)
Udało mi się dowiedzieć po danych właściciela z DR, że kiedyś w innym mieście prowadził lakiernię samochodów, obecnie ma warsztat samochodowy w tym samym mieście co komis oraz że to on zakładał instalację gazową (miejsce prowadzenia działalności gospodarczej jego firmy pokrywa się z nadrukiem na pokrowcu koła zapasowego) - wynikało to że co prawda miejsce zamieszkania inne niż prowadzona firma - ale w KRS firmy widnieje on jako właściciel)

Urząd przy przeglądzie/wyrejestrowaniu opisał następujące problemy: (wstawiłem oryginalnie po duńsku oraz w tłumaczeniu dzięki pomocy googla)

10 - forrudevisker, viskerblad, defekt, højre - tłum. 10 - wycieraczka, wycieraczka, wada, tuż
6 - nærlyslygte, fejljusteret, højre - tłum. 6 - Światła, wyrównane w prawo
6 - tågelygte, virker ikke, bag - tłum. światło przeciwmgielne nie zadziała za

oraz z drugiego raportu:

Der blev ikke registreret nogen fejl. - tłum. Nie wykryto żadnych błędów.



Z minusów jakie ja dostrzegam w tym aucie to:

- brak szyberdachu/panoramy
- brak automatycznie składanych lusterek i kierunkowskazów
- brak panelu z wyświetlaczem (czyli gorsza perspektywa na kamerę cofania)
- bagażnik na pewno dużo mniejszy niż w E36 (może ktoś kojarzy "Depresję gangstera" z Robertem DeNiro w roli głównej? On w tym filmie w pewnym momencie sprzedawał samochody i zachwalał że w tym modelu zmieszczą się dwa trupy.... w BMW E36 Sedan zmieszczą się spokojnie 4 i jeszcze bagaże wejdą... a co do Lancera to możliwe że 1 osoba będzie miała mało miejsca?) :D
- oklejony paskami (koszt zdjęcia od 100-200 zł - 700 zł z polerką, 1500 z polerką i nałożeniem warstwy ochronnej)
- cena?
- ubezpieczenie OC + AC :D
- brak bajerów w środku - wiadomo surowy Japończyk
- spalanie na benzynie nawet 12 L (chociaż i znalazłem gostka co twierdził i 15 L)
- brak elektro-hydraulicznego wspomagania kierownicy
- brak fotochromatycznych lusterek bocznych i wstecznego
- CVT - to nie to samo co 4 biegowy automat z BMW (wiem że przy rozpędzaniu aut od 0-100km CVT powinno wygrać, ale nie ma tego warkotu silnika) CVT vs. zwykły automat
- krótki podłokietnik - da się zamontować coś dłuższego? Tak aby mając łokieć na podłokietniku trzymać kierownicę?
- widoczności do tyłu przez tylną szybę to on raczej nie ma (pomijam fakt zaklejenia folią) ale to chyba standard w nowych konstrukcjach (jeździłem 2 dni temu mazdą 3 i do tyłu też lipa, a w E36 nie ma tam martwego pola)
- wspominałem o braku szyberdachu?


Co mnie przekonuje do niego:

- Japończyk - Lancery chyba przez 15 lat królowały w raportach bezawaryjności DEKRA (!?)
- Spalanie na gazie "podobno" mniejsze niż na benzynie - max 12L ?
- wygląd - jak Lancer podjeżdża z tyłu to aż człowieka telepie aby szybko mu zjechać z drogi i ustąpić...
- w moim mieście najbardziej chodliwe są auta z grupy VAG, Lancery nie cieszą się aż taką popularnością u amatorów cudzej własności
- grzanie 4-liter (ale tylko przód ;/ )
- wielofunkcyjna kierownica
- możliwość powiększenia bagażnika (z tym że nie wiem jak w Sportbacku, ale w sedanie E36 bez problemu przewoziłem przedmioty długie na 250cm - a kanapa z tyłu była zamontowana na stałe bez jakiejkolwiek regulacji)
- w miarę świeży rocznik (przynajmniej w tym przedziale cenowym)
- automat + łopatki F1
- fajne wyposażenie standardowe dla każdej wersji (klima, el lusterka, el szyby przód i tył, 7 poduszek)
- radio fabryczne (nie trzeba wyjmować panelu po zaparkowaniu auta - wiadomo że szyba częściej droższa od radia)
- tempomat - na autostradę fajna rzecz

- małe szczegóły:
- podwójny schowek w podłokietniku + gniazdo zapalniczki w środku
- w tej wersji jest chyba chłodzenia schowka na rękawiczki
- podgrzewane lusterka? (pewności nie mam)
- głośniki plus ten w bagażniku powinny w miarę dobrze grać (teraz mam 4x)
- el. szyby z tyłu
- środek całkiem zadbany
- podłokietnik z tyłu z cup holderami
- podwójna podłoga w bagażniku (ktoś się orientuje odnośnie wytrzymałości? pewnie nie da się schować tej dojazdówki w tą przestrzeń?)
- rozpórka pod maską
- sposób rozkładania tylnej kanapy po prostu bajka ;)


Innymi moimi kandydatami do zakupu są:
BMW E60
Audi A3 Sportback 8L
Audi (sedan +lpg)
Opel Astra J (hatchback)
Ford Focus MK3 (sedan lub hatchback)
hyundai i30
Škoda Octavia II

było BMW E87 118i (ale odpadł z wyścigu przez wzgląd na brak bagażnika)
Ford Focus MK2 (jednakże po jeździe nim i opisach na forum muszę się zgodzić że to auto gorsze od E36 /mimo że nowsze)



Mam nadzieję że nie przynudziłem za bardzo, ale na prawdę starałem się znaleźć jak najwięcej o tym aucie, i też temu tu opisałem wiecej niż standardowo aby uniknąć niepotrzebnych pytań na które zdążyłem poznać odpowiedzi.

Będę wdzięczny za każdą poradę i sugestię!

Pozdrawiam!
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-03-2017, 07:55   

Nawet fajny wygląd ale to rzecz gustu.

-Na temat gazu nie wypowiadam się bo to też rzecz gustu.
-Pojemność bagażnika wystarczająca, jest możliwość położenia płyty w bagażniku w dwóch położeniach. Co do wózka to w zależności jaki to wózek, do malucha wchodził mi do srodka i nie marudziłem. :mrgreen:
-Masz Rockforda więc jeżeli założysz radio aftermarket to możesz miećtrochę zabawy z podłączaniem, lepszym rozwiązaniem będzie zakup MMCSa (za 1500 możesz już kupić E-03 tylko szukaj kompletu ze wszystkim) wtedy będziesz miał również możliwość obsługi niektórych ustawień pojazdu, dodatkowo kamera z Outlandera II i wszystko jak w oryginale.
- CVT jak to automat, jak zadbany to będzie jeżdził, ale rewelacji z szaleństwem rajdowym bym sie nie spodziewał.
- Mi wychodzi wersja INVITE http://japancars.ru/index...000903&cfg_id=1 ale sprawdze jeszcze w domu dokładniej.
- Zgadza się 4B10, ma łańcuch ale jeżeli nie daje znać o sobie to bym nie wymieniał, Niestety jakość dzisiejszych częsci nie powala więc trzeba zwracać uwagę i nasłuchiwać, przy głośniejszej pracy wymiana, możesz założyć ten lepszy co nie oznacza że dłużej będzie.
- Przyciski w kierownicy nawet działają, czasami się wycierają ale to w zależności od użytkownika jak naciskasz to będą całe długo jak "głaskasz" przy naciskaniu to mogą się wycierać a zwłaszza ten srebrny plastik,
- bluetooth łączy się bezproblemowo, mi połączyła się nawet Nokia E51. Działanie w miarę sprawne. Nawet u ciebiebędzie wyświetlał nr telefonu, ksiazka telefoniczna dostepna tylko w MMCS o numerach E-04 i 05.
- szyby tak działają bruuuuumm i się zamykają.
- poduszka kierowcy plus kolana, pasażer, dwie kurtyny i dwie boczne przednie daje 7. Więcej nie ma

Co do plusów i minusów to wszystko zalezy od tego czego wymagasz albo ci pasuje to bierzesz albo nie to kup inny, ale w takiej cenie to raczej trudno cos znaleźć. Jak był serwisowany to można sie pokusić.
Paski mozesz zdjąć samodzielnie, delikatnie podgrzewasz i schodzą a klej (jeżeli zostanie) czyścisz rozpuszczalnikami lub benzyną ekstrakcyjną. Odejdzie ci wtedy koszt odklejania i będzie taniej a i tak chcesz robić polerkę to po co dodatkowo płacić. Pamiętaj, że lakier nie jest zbyt gruby więc ewentualna polerka spowoduje pomniejszenie grubość. Jak chcesz samochód do jazdy a nie na wystawy to daj sobie spokój z polerką. Ewentualnie powłoka ochronna i tyle.
Do minusów dodałbym troszkę za słabe hamulce ale to możesz sobie zmienić poprzez wymianę na te z Outlandera II lub załozenie jakiegoś zestawu z górnej półki.

Reszty możesz się dowiedzieć czytając forum zwłaszcza dział lancera i dodatkowo Outlander II i ASX bo to bliźniacze modele pod względem niektórych części i wyposażenia.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-03-2017, 19:18   

grzesiopol napisał/a:
ksiazka telefoniczna dostepna tylko w MMCS o numerach E-04 i 05.

Nie wiem czy chodzi ci o to w których wersjach MMCS była książka, czy w jakich radiach w ogóle była taka możliwość.

Z kronikarskiego obowiązku tylko zamelduję, że seryjne radio 2din z dotykowym ekranem (8701A618 lub 8701A627, o takim: http://i.imgur.com/xhhEJWCl.jpg) też obsługuje książkę, zarówno z poziomu menu jak i voice control.

W ASX MY13 przy radiu bez dotykowego ekranu także jest książka, tyle, że dostępna wyłącznie przez voice control (czyli naciskasz przycisk na kierownicy i mówisz "call XYZ", tylko nazwę kontaktu musisz wymówić po angielsku (nie dodzwonisz się tak do Grażyny, Dziewkogrzmota czy Wężymorda)). W Lancerze to może być zależne od rocznika i wersji..
_________________
Mój misiek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.