Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Komputer automatycznej skrzyni biegów TCU Diamante 3.0 LS
Autor Wiadomość
montal
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2007, 10:19   Komputer automatycznej skrzyni biegów TCU Diamante 3.0 LS

Witam,
od dwóch dni jestem szczęśliwym posiadaczem miśka. Niestety z uwalonym TCU. Zanim kupiłem auto zrobiłem, jak mi się wydawało, rozpoznanie czy ten sterownik da się kupić. Z Rozmowy z człowiekiem (numer znalazłem na forum a od tego człowieka kolejny numer do sprzedawcy) nie było żadnych problemów, 3 wtyczki chciał aż 700 zł - po negocjacjach 550.
No ale wczoraj okazało się ze w 3 sigmach ma tylko 2 wtyczkowe a z trzema to nie widział.
Rozumiem amerykańska wersja.
Mam wybebeszony ten komputer, oznaczenia
ELC3DNAS, MD740087, G1T11073E, 1724
Ktoś go próbował naprawić, wlutował kondensator który wylał ALE usunął też element smd D37 (dioda).
Ma ktoś z was schemat takiego TCU, zbędny trzywtyczkowy komputer :) lub jakiekolwiek info ?
Da się podłączyć 2 wtyczkowy?

Pojazd: Diamante 3.0 LS, rok produkcji 1992 r
Pozdrawiam
Michał Urasiński
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-07-2007, 20:43   

Kupiles moze to Diamante z Warszawy które byo na allegro ? ;-)
A te 3 komputery które gosc mial to z jakich sigm byly (roczniki) ?
Glowy nie daje ale wiem ze modele 1991-1992 mialy inne TCU, nie wiem ile bylo wytczek, niestety nie mam jak tego sprawdzic w tym momencie ale byc moze mi sie uda pomoc :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
montal
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2007, 21:49   

Dzięki za odpowiedź!
Tak to ten z Warszawy. Przejechałem 300 kilometrów na trójce, szczęśliwie, co mnie jako jedyne cieszy.
Nie wiem z jakich roczników pochodzą te komputery. Facet mówi że ma 10 sigm przed domem na części i że z trzech wybebeszył te TCU. Jakbym teraz do niego zadzwonił, to by kazał mi wysyłać ten mój, a że on mi odeśle z 2 portami jak ostatnio. Do czego narazie nie jestem przekonany i czekam na opinię Forum :)

Swoją drogą, jako że uważam się za osobę obeznaną z lutownicą, popoprawiałem styki, wlutowałem dwie diody tak jak mi się wydawało, że bedzie OK ... i NIC
Zero róznicy czy ma toto wpięte czy nie. Wydaje się być padnięty na amen.
Nie wiem czy coś się powinno palić na desce gdy to działa lub nie ?

Pozdrawiam
Michał Urasiński
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-07-2007, 13:37   

montal napisał/a:

Swoją drogą, jako że uważam się za osobę obeznaną z lutownicą, popoprawiałem styki, wlutowałem dwie diody tak jak mi się wydawało, że bedzie OK ... i NIC
Zero róznicy czy ma toto wpięte czy nie. Wydaje się być padnięty na amen.
Nie wiem czy coś się powinno palić na desce gdy to działa lub nie ?

Pozdrawiam
Michał Urasiński


Z tego co sie orientuje ;-) to podczas jazdy powinna sie swiecic lampka ECO (zielolna) lub PWR (pomaranczowa) pod zestawem wskaznikow, ewentualnie moze sie tez swiecic OD OFF jesli wylaczysz nadbieg guzikiem na lewarku. Domyslam sie ze u ciebie nie swieci sie nic. Polecam Ci popatrzec na www.diamanteowners.com lub www.3si.org (dodge stealth / mitsubishi 3000gt). Byc moze ktos bedzie mial tam komputer do sprzedania lub ewentualnie ebay.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
montal
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2007, 16:33   Udało się

Witam wszystkich,
po trzecim wieczorze nad tą płytką UDAŁO SIĘ!
Zmienia biegi, tylko ECO się nie pali, może lampka się spaliła.
PWR działa.
O/D działa.

Dzięki za zainteresowanie
Pozdrawiam
Michał Urasiński

PS
Jakby miał podobny problem to mogę spróbować pomóc.
Trzeba cierpliwości... ale może warto :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-07-2007, 18:10   

To gratulacje :mrgreen:
A pali sie chocia power jak nacisniesz przelacznik ?

PS. Chyba czas na wizyte u okulisty i kurs czytania ze zrozumieniem :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
montal
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 15:23   Power

POWER działa, że ho ho... Lampka też się pali.
Nie jeździłem nigdy autem z takim silnikiem więc jestem pod wrażeniem.
Mam tylko za niskie obroty, ale widziałem na forum co trzeba zrobić.

Masz jakiś zaufany serwis, który nie dziwi się co to za samochód, albo nie twierdzi że to Magna (fakt można sobie czasem pomylić lewo z prawym i gdzie powinna być kierownica)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-07-2007, 20:02   

Ja sie juz przyzwyczailem i w sumie to chetnie bym sprobowal jak sie jezdzi wersja manualna :-) . Odnosnie serwisu to nie serwisuje auta w Krakowie, tylko u siebie (mieszkam 120 km od Krakowa), choc pewnie przyjdzie pora na zmiany, ale pod Krakowem jest klubowy mechanik, poszukaj moich postow z marca tego roku tam dostalem namiary na goscia.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bartek67a
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2007, 17:05   

witam kolege. mam ten sam problem z komputerem skrzyni. mam 3 bieg i nic wiecej. na desce dziala wszystko normalnie. nigdzie nie pokazuje zadna kontrolka ze nie dziala skrzynia tylko nie zmienia biegow i tyle. wsteczny dziala poprawnie. tego goscia tez kumam ma 10 sterownikow i tez mi proponowal zmiane wtyczek itd albo wyslanie kompa do niego. lecz uwazam ze to ryzykowne bo kazdy sterownik jest inaczej zaprogramowany i laczy sie z kompem silnika. inne oprogramowanie moze zmienic to ze wogule nie bedzie chodzil silnik lub cos w tym stylu. tez szukam na 3 wtyczki lecz troche inny symbol MD 740500 JAK bys cos wiedzial daj znac pozdrawiam
 
 
montal
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 13:25   Sterownik

Witam,
ja drugi miesiąc jeżdżę na naprawionym przez siebie i jst ok (odpukać)
Otwierałeś ten swój sterownik?
Może uda się go polutować?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.