To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Fotele przednie

pablo eldiablo - 05-07-2017, 15:56
Temat postu: Fotele przednie
Cześć

od dłuższego czasu, można powiedzieć, że odkąd kupiłem L200 :wink: męczę się przez taboret, na którym muszę siedzieć w aucie. Dobra, nie jestem bardzo wrażliwy i wymagający, jak chodzi o komfort, ale chyba wszystkie współczesne samochody, jakimi jeździłem, miały wygodniejsze fotele. Dodatkowo fotel kierowcy zaczął mi się sypać, tzn.: klasycznie pianka siedziska od zewnętrznej strony nie istnieje, samo siedzisko zaczęło się mocno zapadać (nierównomiernie) i wykruszać, spod fotela można wymiatać okruchy z pianki codziennie, a cała konstrukcja fotela złapała delikatne, ale denerwujące luzy gdzieś powyżej szyn...

Prawy fotel pasażera żyje, ale mało kiedy jest używany.

Do celu:

Czy ktoś przerabiał podmianę oryginalnych foteli na coś innego? Wygodniejszego, z jakimkolwiek :wink: bocznym trzymaniem? Większym zakresem regulacji? Dłuższym siedziskiem? Itd.. Chciałbym uniknąć jakiejś wielkiej rzeźby, ,ale mam świadomość, że raczej nic poza L200 i Sportem nie będzie pasować bez przeróbek.

2. Zakładając jednak ograniczenie dłubaniny i spawania mocowań, rozważam też zakup lewego fotela z anglika L200. Powinien być niewysiedziany, coś jak mój prawy, ale stracę regulację wysokości...

Ma ktoś może doświadczenie w temacie - i zechce udzielić wskazówek, czego szukać?

Tak, wiem, jest jeszcze opcja 3 - tapicer i nowe gąbki - ale na luz fotela raczej pomoże tylko nowy stelaż... :roll:

Kossov - 06-02-2018, 23:53

Matko, ja też się męczę.. Siedzisko jest za krótkie.. Widziałem kiedyś na rosyjskiej stronie, jak dotaczali dłuższe przednie śrubo tuleje pod fotel, aby siedzisko podpierało bardziej udo. Mi drętwieje noga na tym taborecie w długiej trasie.. Nic nie pomogłem, ale łączę się w bólu !
Pozdrawiam !

ZYZY91 - 07-02-2018, 11:32

Mam ten sam problem w Pajero Sporcie, przy wzroście 2m najbardziej uciążliwa jest dłuższa jazda w mieście (w trasie pomaga tempomat, prawa noga może odpocząć). Wałkowałem temat już jakiś czas, tak jak pisze Kossov na wschodzie bardzo popularne jest podnoszenie przedniego mocowania foteli na tulejach, żeby siedzisko było bardziej pod kątem i podpierało uda. A jak kogoś stać, to Recaro oferuje kilka modeli nowych foteli z pełną regulacją (m.in. pochylenie, długość siedziska) i mocowaniem dedykowanym do Sporta (L200 pewnie też), ale taka przyjemność kosztuje.
Mondo_cane - 16-03-2018, 11:10

Stosuję od kilku lat tuleje podnoszące przód fotela i faktycznie to rozwiązanie się sprawdza.
Natomiast rozejrzałbym się w przyszłości za fotelami od Subaru Forestera drugiej lub trzeciej generacji lub Mitsubishi Lancer Evo ze zbliżonych roczników. Powinny pasować bez przeróbek w otwory montażowe w podłodze L200.

pablo eldiablo - 19-03-2018, 14:28

Szczerze wątpię, czy cokolwiek innego będzie pasować bez przeróbek... Ostatecznie nie kupiłem nowych foteli z innego modelu, tylko lewy fotel z anglika (jak nowy, strona pasażera, niewymęczony) - i przerzuciłem samą gąbkę, żeby nie stracić regulacji fotela góra-dół. Oczywiście fabryczny brak komfortu pozostał.

Najbliżej zakupy byłem foteli z Alfy 156 lub 159 - ale przerażały mnie nieco problemy z emulowaniem czujników w siedziskach. Ich działanie ma wpływ na airbagi, więc nie chciałem robić druciarstwa...

Spróbuję jeszcze tego o czym piszecie - tuleje pod przednie mocowania. Testował ktoś, na jaką wysokość będzie optymalnie?

pablo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group