To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Napędy 4x4....

maximos - 04-10-2017, 00:25
Temat postu: Napędy 4x4....
Pytanko czy ktoś może mi wyjaśnić jak działają napędy tzn jak mamy właczone 2WD to tylko przednia oś pracuje ? czy w razie poślizgu włacza się tylnia ? i jak pozostałe 4WD i 4Lock ?
m4rud3r - 04-10-2017, 06:56

Wydaje mi się, że leciało to tak:
2WD = przednia oś
4WD = przednia oś a w przypadku uślizgu przednich automatycznie dołączona tylna
4WD LOCK = cały czas pracują 4 ale do określonej (ograniczonej) prędkości

jurellas - 04-10-2017, 09:45

4WD look tylko w ekstremalnych warunkach podczas problemów w śniegu bądź piasku i tak jak podaje kolega wcześniej na 1 biegu
vavoom - 04-10-2017, 10:40

Wszystko jest na forum, wystarczy użyć opcji "Szukaj". W tym wątku zgadza się tylko to, że 2WD = przednia oś, reszta to niestety totalne bzdury.
imanastu - 04-10-2017, 11:55

Kod:
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła

- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.

- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.

LOCK to jest tylko napis na pokrętle i nie ma nic wspólnego z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego. To jedynie sugestia dla sterownika aby przekazał trochę więcej mocy na tył w sytuacjach kiedy by tego nie zrobił przez przeciwdziałanie nadsterownemu zachowaniu.


Wyręczam innych w szukaniu :)

maximos - 04-10-2017, 13:14

Dzięki
Moody - 04-10-2017, 17:13

imanastu napisał/a:
Kod:
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła

- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.

- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.

LOCK to jest tylko napis na pokrętle i nie ma nic wspólnego z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego. To jedynie sugestia dla sterownika aby przekazał trochę więcej mocy na tył w sytuacjach kiedy by tego nie zrobił przez przeciwdziałanie nadsterownemu zachowaniu.


Wyręczam innych w szukaniu :)


Nie wiem jakiego rozdziału mocy spodziewacie się po tym naszym protezowym rozwiązaniu. Przecież napęd na tył jest pobierany z prawej przedniej półosi.
I gdzie w tym aucie jest niby opisywany powyżej "centralny mechanizm różnicowy"?

Komandor - 05-10-2017, 03:56

Napęd na półosie i na tył wychodzi ze skrzyni rozdzielczej umieszczonej za skrzynią biegów, dalej jest sprzęgło wielopłytkowe i tylny dyfer. Rozwiązanie typowe dla większości suvów z dołączanym napędem na tył
Moody - 05-10-2017, 17:19

Komandor napisał/a:
Napęd na półosie i na tył wychodzi ze skrzyni rozdzielczej umieszczonej za skrzynią biegów

Zaklinasz rzeczywistość. Tak nie jest. Podaj odniesienie do jakiejkolwiek dokumentacji popierającej to stwierdzenie.

vavoom - 05-10-2017, 20:16

@Moody, w jaki sposób z prawej przedniej półosi? Z tego co pamiętam, to wał napędzany jest przednim dyfrem, a dokładniej częścią, która napędza obydwie półosie.
Komandor - 05-10-2017, 21:36

Sporo o napędzie Outlandera jest na forum (pamiętam prezentację nawet po polsku Mitsubishi Training Academy - Outlander system 4WD), sporo jest w necie wystarczy wpisac np. "Outlander 4WD system", poczytać troszkę i wszystko będzie jasne.
Moody - 06-10-2017, 20:24

Komandor,
nie muszę czytać forum. W internecie jest dostępna dokumentacja techniczna tego samochodu z rysunkami technicznymi wszystkich tych elementów więc dokładnie widać jak to działa.
Poza tym mam przecież auto z tym napędem i wielokrotnie pod nie wchodziłem chociażby do wymiany oleju w tych napędach więc widzę jak jest.
---
vavoom,
tak, to jest brane z prawej przedniej półosi. Załączam ilustrację.

1 - to transfer, 2 - to tylny dyfer ze sprzęgłem.
Jak nie chce się stosować centralnego dyferencjału to trzeba kombinować i wychodzi taka rzeźba.

vavoom - 06-10-2017, 20:35

"Transfer" to nic innego jak przedni dyfer z wyprowadzeniem wału. Wał musi być napędzany z głównej części dyfra, a nie z półosi. W przeciwnym wypadku nie byłoby napędu na tył w sytuacji, kiedy lewe przednie koło nie ma przyczepności.
Moody - 06-10-2017, 20:47

Niestety nie. Transfer to najzwyklejsza kątowa przekładnia zębata (odsyłam do dokumentacji) - pasywna, żadnego różnicowania. Przedni dyferencjał jak w każdym aucie z napędem na przód znajduje się w skrzyni biegów (jest smarowany tym samym olejem).

Firma sobie bardzo uprościła konstrukcję i koszty - dla wersji z napędem tylko na przód zamiast transferu wystarczy dać dłuższą półoś i ... już!

vavoom - 06-10-2017, 21:05

Kiedyś była na ten temat dyskusja w dziale ASX-a, w Outlanderze dyfer przedni napędza półosie przednie oraz "transfer" (przekładnia kątowa), który jest napędzany sztywną częścią dyfra przedniego i sztywno przenosi moment na wał.
W jaki sposób miałby trafiać napęd na tył, gdyby napędzała go prawa półoś, a lewa nie miałaby przyczepności?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group