Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napędy 4x4....
Autor Wiadomość
maximos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2017
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-10-2017, 00:25   Napędy 4x4....

Pytanko czy ktoś może mi wyjaśnić jak działają napędy tzn jak mamy właczone 2WD to tylko przednia oś pracuje ? czy w razie poślizgu włacza się tylnia ? i jak pozostałe 4WD i 4Lock ?
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 04-10-2017, 06:56   

Wydaje mi się, że leciało to tak:
2WD = przednia oś
4WD = przednia oś a w przypadku uślizgu przednich automatycznie dołączona tylna
4WD LOCK = cały czas pracują 4 ale do określonej (ograniczonej) prędkości
 
 
jurellas 
Forumowicz


Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: SBL
Wysłany: 04-10-2017, 09:45   

4WD look tylko w ekstremalnych warunkach podczas problemów w śniegu bądź piasku i tak jak podaje kolega wcześniej na 1 biegu
_________________
126p,Zastava,126p,Golf,126p,Wartburg,125p,Polonez,Taunus,Punto,Croma,Vectra,Astra,Frontera,Audi,Jimny,Outlander :) 1986-20015 Zabudowa miśka - http://forum.karawaning.p...-nasza-salonka/
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 04-10-2017, 10:40   

Wszystko jest na forum, wystarczy użyć opcji "Szukaj". W tym wątku zgadza się tylko to, że 2WD = przednia oś, reszta to niestety totalne bzdury.
 
 
imanastu 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-10-2017, 11:55   

Kod:
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła

- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.

- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.

LOCK to jest tylko napis na pokrętle i nie ma nic wspólnego z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego. To jedynie sugestia dla sterownika aby przekazał trochę więcej mocy na tył w sytuacjach kiedy by tego nie zrobił przez przeciwdziałanie nadsterownemu zachowaniu.


Wyręczam innych w szukaniu :)
 
 
maximos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2017
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-10-2017, 13:14   

Dzięki
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 04-10-2017, 17:13   

imanastu napisał/a:
Kod:
- 2WD szczątkowa ilość momentu trafia na tylne koła

- 4WD Napęd jest dołączany na zasadzie przewidywania możliwości utraty przyczepności przedniej osi (analizowane jest wciśnięcie gazu, prędkość, kąt skrętu kierownicą) oraz na zasadzie sprzężenia zwrotne (przód stracił przyczepność -> dołącza tył). Auto jest zestrojone bardzie neutralnie.

- LOCK wartość z 4WD jest mnożona przez około 1,5 (to nie jest stałe 50:50). Auto jest bardziej nadsterowne.

LOCK to jest tylko napis na pokrętle i nie ma nic wspólnego z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego. To jedynie sugestia dla sterownika aby przekazał trochę więcej mocy na tył w sytuacjach kiedy by tego nie zrobił przez przeciwdziałanie nadsterownemu zachowaniu.


Wyręczam innych w szukaniu :)


Nie wiem jakiego rozdziału mocy spodziewacie się po tym naszym protezowym rozwiązaniu. Przecież napęd na tył jest pobierany z prawej przedniej półosi.
I gdzie w tym aucie jest niby opisywany powyżej "centralny mechanizm różnicowy"?
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 05-10-2017, 03:56   

Napęd na półosie i na tył wychodzi ze skrzyni rozdzielczej umieszczonej za skrzynią biegów, dalej jest sprzęgło wielopłytkowe i tylny dyfer. Rozwiązanie typowe dla większości suvów z dołączanym napędem na tył
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 05-10-2017, 17:19   

Komandor napisał/a:
Napęd na półosie i na tył wychodzi ze skrzyni rozdzielczej umieszczonej za skrzynią biegów

Zaklinasz rzeczywistość. Tak nie jest. Podaj odniesienie do jakiejkolwiek dokumentacji popierającej to stwierdzenie.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-10-2017, 20:16   

@Moody, w jaki sposób z prawej przedniej półosi? Z tego co pamiętam, to wał napędzany jest przednim dyfrem, a dokładniej częścią, która napędza obydwie półosie.
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 05-10-2017, 21:36   

Sporo o napędzie Outlandera jest na forum (pamiętam prezentację nawet po polsku Mitsubishi Training Academy - Outlander system 4WD), sporo jest w necie wystarczy wpisac np. "Outlander 4WD system", poczytać troszkę i wszystko będzie jasne.
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 06-10-2017, 20:24   

Komandor,
nie muszę czytać forum. W internecie jest dostępna dokumentacja techniczna tego samochodu z rysunkami technicznymi wszystkich tych elementów więc dokładnie widać jak to działa.
Poza tym mam przecież auto z tym napędem i wielokrotnie pod nie wchodziłem chociażby do wymiany oleju w tych napędach więc widzę jak jest.
---
vavoom,
tak, to jest brane z prawej przedniej półosi. Załączam ilustrację.

1 - to transfer, 2 - to tylny dyfer ze sprzęgłem.
Jak nie chce się stosować centralnego dyferencjału to trzeba kombinować i wychodzi taka rzeźba.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-10-2017, 20:35   

"Transfer" to nic innego jak przedni dyfer z wyprowadzeniem wału. Wał musi być napędzany z głównej części dyfra, a nie z półosi. W przeciwnym wypadku nie byłoby napędu na tył w sytuacji, kiedy lewe przednie koło nie ma przyczepności.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 06-10-2017, 20:47   

Niestety nie. Transfer to najzwyklejsza kątowa przekładnia zębata (odsyłam do dokumentacji) - pasywna, żadnego różnicowania. Przedni dyferencjał jak w każdym aucie z napędem na przód znajduje się w skrzyni biegów (jest smarowany tym samym olejem).

Firma sobie bardzo uprościła konstrukcję i koszty - dla wersji z napędem tylko na przód zamiast transferu wystarczy dać dłuższą półoś i ... już!
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-10-2017, 21:05   

Kiedyś była na ten temat dyskusja w dziale ASX-a, w Outlanderze dyfer przedni napędza półosie przednie oraz "transfer" (przekładnia kątowa), który jest napędzany sztywną częścią dyfra przedniego i sztywno przenosi moment na wał.
W jaki sposób miałby trafiać napęd na tył, gdyby napędzała go prawa półoś, a lewa nie miałaby przyczepności?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.