Pajero III - Tylny defer oszalał
kleryk-3kgt - 14-11-2017, 19:09 Temat postu: Tylny defer oszalał Siemka.
Mam poważny problem!
Od 3 tygodni mój Pajero wisi na podnośniku, pojechał na wymianę mostu który wył.
Najpierw mechanik zmienił jeden most tylny i cały czas był zablokowany. dziwne jest to że nie zapalała mi się kontrolka blokady mostu przy zmianie ustawienia napędów.
Przyszedł kolejny most, wrzuciliśmy go i przyłapaliśmy śrubami, nie podłączyliśmy wału. Kręcąc kołami okazało się że ten też jest zablokowany i koła kręcą się razem.
Dziwne jest to że każdy most, na ziemi działał poprawnie i jak podłączyliśmy pompkę testową podciśnienia to normalnie się blokował, po odpięciu działał normalnie mechanizm różnicowy.
Pacjent to Pajero 3.2 DID 2002
Michał_PIII - 15-11-2017, 12:22
To akurat nic dziwnego
Kwestia jakiej siły, przy podniesionych obu kołach, trzeba użyć żeby przy 1 zblokowanym kole ( trzymając je rękami) drugim kołem kręcić normalnie.
Most tylny z blokadą 100% ma wbudowaną, słabą ale ma, także blokadę LSD ( jest tam dosłownie parę płytek ciernych) dlatego bez obciążenia koła kręcą się w tą samą stronę a na opuszczonym jednym kole wszystko działa normalnie
kleryk-3kgt - 16-11-2017, 10:43
Nie
Już wiemy co jest, przed zmianą czujnika, trzeba zdjąć pokrywę dyfra, nagiąć blachę i zamontować czujnik
Szczególne podziękowanie dla ZbyszekM który telefonicznie odblokował moje napędy Nie wiem dlaczego ale migał tylko centralny dyfer.
Michał_PIII - 16-11-2017, 18:12
A to trzeba było napisać że czujnik wymieniałeś, wyjąć na siłę wyjmiesz ale nie zamontujesz
kleryk-3kgt - 03-12-2017, 15:55
No niestety ale kolejny popis Japońskich inżynierów wprawił już nie jednego w konsternację. Wymiana czujnika = zdjęcie dyfra + zdemontowanie pokrywy dyfra. (Edit)
Georg - 03-12-2017, 17:06
kleryk-3kgt napisał/a: | (...) popis Japońskich inżynierów wprawił już nie jednego w konsternację. |
...na pocieszenie: są auta, gdzie do wymiany świec w V6 trzeba unosić silnik.
|
|
|