Pajero Sport - Zawór EGR
Pawlik1969 - 22-12-2017, 13:33 Temat postu: Zawór EGR Czy takie okopcenie zaworu EGR jest normalne ? Sadze widać nawet pod nim na kolektorze. Jakie podjąć działania ? EGR sterowany jest elektrycznie rocznik 2003. Jest to mój pierwszy diesel i nie bardzo go jeszcze rozkminiam. Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy i w jaki sposób objawia się uszkodzony/ nie działający EGR ?
Georg - 22-12-2017, 15:23
Pawlik1969 napisał/a: | Czy takie okopcenie zaworu EGR jest normalne ? Sadze widać nawet pod nim na kolektorze. Jakie podjąć działania ? |
Normalka.
Możesz zdemontować i oczyścić/umyć - a przy okazji wnętrze kolektora dolotowego.
Michał_PIII - 22-12-2017, 16:34
egr zdemontować następnie dorobić zaślepkę i zmontować na nowo. EGRy tak mają i normalne zjawisko to co masz u siebie. Lepiej nie truć silnika spalinami i usunąć ten "eko" zawór
Georg - 22-12-2017, 22:37
Skoro jest eko, to chyba nie powinno się go usuwać, lecz czyścić...
Michał_PIII - 22-12-2017, 23:09
Eko w cudzysłowiu. Większość jest uszkodzonych, czyszczenie nie zawsze działa. Jak się zepsują potrafia nawet uszkodzić silnik. Jak jest nowe auto to rzeczywiście może jakieś korzyści przynoszą. Ja jednak jestem zwolennikiem że mniej szkód przyniose dla środowiska gdy silnik będzie zasysał świerze powietrze I pracował poprawnie niż gdy ma pracować na spalinach, bruddząc układ dolotowy pogarszając tym samym parametry pracy I z powodu zabrudzenia dolotu wytwarzać więcej szkód niż jego brak.
CICHY J.G. - 24-12-2017, 23:56 Temat postu: Re: Zawór EGR [quote="Pawlik1969"]Czy takie okopcenie zaworu EGR jest normalne ? Sadze widać nawet pod nim na kolektorze. Jakie podjąć działania ? EGR sterowany jest elektrycznie rocznik 2003. Jest to mój pierwszy diesel i nie bardzo go jeszcze rozkminiam. Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy i w jaki sposób objawia się uszkodzony/ nie działający EGR ?
[url=https://images83.fotosik.pl/943/e0885fe44fe1ac43.jpg]Obrazek[/url][/quote]
Tylko sobie przetłumacz, 1 strona i dalej
http://www.pocuk.com/foru...der=asc&start=0
Dodano: 01-01-2018, 13:42
Siemano PAWLIK.
I co poradziłeś sobie z tym EGR
Pawlik1969 - 08-01-2018, 13:21
CICHY J.G. napisał/a: | I co poradziłeś sobie z tym EGR |
Zaślepiłem dziada i jestem w szoku. Zdecydowanie poprawiła się kultura pracy silnika , ciągnie już od dołu obrotów i znacznie lepiej się wkręca na obroty. Ustał problem z szarpaniem przy jeździe np. na piątym biegu przy prędkości 40-60km/h.Co do spalania to nie widzę jakiś różnic .
CICHY J.G. - 08-01-2018, 16:08
Co zrobiłeś jak na filmikach;
1.https://www.youtube.com/watch?v=tEQdOIUxW0k
2.https://www.youtube.com/watch?v=qEcmz0r0rxQ
Tylko pamiętaj ,że zawór EGR jest zintegrowany elektrycznie.Może zapalić sie Tobie CHEk ENGIN,gdzie komputer będzie wiedział o jego awarii.
CZEK sie będzie palił,bedzie potrzeba wgrania na nowo programu,który uwzgledni brak zaworu EGR.
Natomiast zaślepienie EGR pomoże,nie będzie doprowadzało spalin do układu.
Pawlik1969 - 08-01-2018, 23:02
Nic nie usuwałem , tylko zaślepiłem przy chłodniczce. Zawór i rurka są i są podłączone.
|
|
|