Zawór EGR |
Autor |
Wiadomość |
Pawlik1969
Forumowicz
Auto: pajero sport 2,5 TD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2017 Posty: 31 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-12-2017, 13:33 Zawór EGR
|
|
|
Czy takie okopcenie zaworu EGR jest normalne ? Sadze widać nawet pod nim na kolektorze. Jakie podjąć działania ? EGR sterowany jest elektrycznie rocznik 2003. Jest to mój pierwszy diesel i nie bardzo go jeszcze rozkminiam. Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy i w jaki sposób objawia się uszkodzony/ nie działający EGR ?
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 22-12-2017, 15:23
|
|
|
Pawlik1969 napisał/a: | Czy takie okopcenie zaworu EGR jest normalne ? Sadze widać nawet pod nim na kolektorze. Jakie podjąć działania ? |
Normalka.
Możesz zdemontować i oczyścić/umyć - a przy okazji wnętrze kolektora dolotowego. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2017, 16:34
|
|
|
egr zdemontować następnie dorobić zaślepkę i zmontować na nowo. EGRy tak mają i normalne zjawisko to co masz u siebie. Lepiej nie truć silnika spalinami i usunąć ten "eko" zawór |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 22-12-2017, 22:37
|
|
|
Skoro jest eko, to chyba nie powinno się go usuwać, lecz czyścić... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2017, 23:09
|
|
|
Eko w cudzysłowiu. Większość jest uszkodzonych, czyszczenie nie zawsze działa. Jak się zepsują potrafia nawet uszkodzić silnik. Jak jest nowe auto to rzeczywiście może jakieś korzyści przynoszą. Ja jednak jestem zwolennikiem że mniej szkód przyniose dla środowiska gdy silnik będzie zasysał świerze powietrze I pracował poprawnie niż gdy ma pracować na spalinach, bruddząc układ dolotowy pogarszając tym samym parametry pracy I z powodu zabrudzenia dolotu wytwarzać więcej szkód niż jego brak. |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
CICHY J.G.
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Wrz 2017 Posty: 50 Skąd: JELENIA GÓRA
|
Wysłany: 24-12-2017, 23:56 Re: Zawór EGR
|
|
|
[quote="Pawlik1969"]Czy takie okopcenie zaworu EGR jest normalne ? Sadze widać nawet pod nim na kolektorze. Jakie podjąć działania ? EGR sterowany jest elektrycznie rocznik 2003. Jest to mój pierwszy diesel i nie bardzo go jeszcze rozkminiam. Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy i w jaki sposób objawia się uszkodzony/ nie działający EGR ?
[url=https://images83.fotosik.pl/943/e0885fe44fe1ac43.jpg]Obrazek[/url][/quote]
Tylko sobie przetłumacz, 1 strona i dalej
http://www.pocuk.com/foru...der=asc&start=0
Dodano: 01-01-2018, 13:42
Siemano PAWLIK.
I co poradziłeś sobie z tym EGR |
_________________ Pajero 2500cm,4D56.BŁOTO WIĄŻE.DOPÓKI WALCZYSZ JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ!!!!! |
|
|
|
 |
Pawlik1969
Forumowicz
Auto: pajero sport 2,5 TD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2017 Posty: 31 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-01-2018, 13:21
|
|
|
CICHY J.G. napisał/a: | I co poradziłeś sobie z tym EGR |
Zaślepiłem dziada i jestem w szoku. Zdecydowanie poprawiła się kultura pracy silnika , ciągnie już od dołu obrotów i znacznie lepiej się wkręca na obroty. Ustał problem z szarpaniem przy jeździe np. na piątym biegu przy prędkości 40-60km/h.Co do spalania to nie widzę jakiś różnic . |
|
|
|
 |
CICHY J.G.
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Wrz 2017 Posty: 50 Skąd: JELENIA GÓRA
|
Wysłany: 08-01-2018, 16:08
|
|
|
Co zrobiłeś jak na filmikach;
1.https://www.youtube.com/watch?v=tEQdOIUxW0k
2.https://www.youtube.com/watch?v=qEcmz0r0rxQ
Tylko pamiętaj ,że zawór EGR jest zintegrowany elektrycznie.Może zapalić sie Tobie CHEk ENGIN,gdzie komputer będzie wiedział o jego awarii.
CZEK sie będzie palił,bedzie potrzeba wgrania na nowo programu,który uwzgledni brak zaworu EGR.
Natomiast zaślepienie EGR pomoże,nie będzie doprowadzało spalin do układu. |
_________________ Pajero 2500cm,4D56.BŁOTO WIĄŻE.DOPÓKI WALCZYSZ JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ!!!!! |
|
|
|
 |
Pawlik1969
Forumowicz
Auto: pajero sport 2,5 TD 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2017 Posty: 31 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-01-2018, 23:02
|
|
|
Nic nie usuwałem , tylko zaślepiłem przy chłodniczce. Zawór i rurka są i są podłączone. |
|
|
|
 |
|