To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] 2.2 DI-D MIVEC termostat- lokalizacja

Variat1998 - 06-03-2018, 11:08
Temat postu: [II 2.2 DID] 2.2 DI-D MIVEC termostat- lokalizacja
Witam. Mam wrażenie że mój Mitsubishi za wolno się nagrzewa.
Temperatura właściwa jest dopiero po przejechaniu 20km prz mrozie -10 stopni. Obstawiam termostat który poprostu nie domyka się. Nawet wewnątrz samochodu trzeba długo czekać aż zacznie z nagrzewnicy lecieć cieplejsze powietrze. Zakupiłem już termostat tylko nie chce rozbierać po darmo dlatego chciałbym się dowiedzieć gdzie w takim silniku się on znajduje? obstawiam jedno miejsce ale nie jestem pewien. Czy termostat znajduje się pod kolektorem wydechowym na wysokości kanału spalin do EGR blisko filtra powietrza ? Z góry dziękuję za pomoc.

barzuc - 06-03-2018, 11:25

Co prawda ma ten sam silnik ale nie grzebałem tam jeszcze (i mam nadzieję, że nie będę miał takiej potrzeby). Jeśli dobrze pamiętam to nasz silnik ma oznaczenie 4N1...
Co do lokalizacji termostatu mogę podpowiedzieć tylko tyle co podpowiada serwisówka z sieci:
http://mmc-manuals.ru/man...11/index_M1.htm
Pkt 14 (Engine cooling)
i potem
THERMOSTAT AND THERMOSTAT CASE<4N1>
Jest tam graficzka (termostat oznaczony jako element nr 10):


Może niepotrzebnie ale... przed wymianą samego termostatu - sprawdź czy nowy (wyciągnięty z pudełka) jest sprawny (zdarzają się nie do końca działające, mi zdarzyło się raz wymieniać bo pierwszy nie działał jak należy) - zagotuj wodę, wlej do czegoś, wrzuć termostat i obserwuj - powinien się otwierać w temp od 82st C w górę, pełne otwarcie w okolicach 95 st. C i otwarcie na minimum 8,5mm (to też dane z serwisówki). Przy chłodzeniu powinien się zamykać.
Tu już z własnych testów - zarówno pełne otwarcie (po włożeniu do prawie wrzątku) jak i pełne zamknięcie (po wyjęciu) powinno się odbywać stosunkowo szybko (zależy jaki termostat, ale ja jak swoje testowałem dla innych aut to jeden etap mieścił się w kilkudziesięciu s.) Etap zamykania trwa ciut dłużej (wolniej się chłodzi niż nagrzewa) i wynosił koło minuty lub nawet więcej.

Variat1998 - 06-03-2018, 13:18

Świetna odpowiedź. Właśnie to miejsce obstawiałem ale nigdzie nie mogłem tego znaleźć. Dostęp jest tam ciężki więc będę to robił gdy będę regenerował turbo i (raczej) spawał kolektor wydechowy ponieważ jest oderwane jeden z 5 kanałów. Akurat ten który oberwał się jest to kanał który idzie przez głowice do zaworu EGR. I EGR też do czyszczenia. Także już wszystko naraz zrobię. Ma 270 tys przebiegu także miał prawo paść tym bardziej że nigdy wcześniej nie był wymieniany. Pozdrawiam i Bardzo dziękuję za szybko odpowiedź. :D
barzuc - 06-03-2018, 16:57

Cieszę się, że mogłem pomóc :)
kajos - 06-03-2018, 19:47

kolektora chyba nie pospawasz chyba ze jest stalowy

jesli zeliwny to i tak ci peknie :)
za duze naprezenia cieplne tam dzialaja

Piwor - 06-03-2018, 20:26

Variat1998, czy jak się nagrzeje do temperatury roboczej, to czy w trasie wychładza się, czy trzyma poziom?
Variat1998 - 11-06-2018, 15:22

nie zwróciłem uwagi ale z tego co pamietam to ciezko w trasie było mu sie zagrzac do temp. roboczej. :|


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group