[II 2.2 DID] 2.2 DI-D MIVEC termostat- lokalizacja |
Autor |
Wiadomość |
Variat1998
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 DI-D MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2018 Posty: 5 Skąd: Trzeboś
|
Wysłany: 06-03-2018, 11:08 [II 2.2 DID] 2.2 DI-D MIVEC termostat- lokalizacja
|
|
|
Witam. Mam wrażenie że mój Mitsubishi za wolno się nagrzewa.
Temperatura właściwa jest dopiero po przejechaniu 20km prz mrozie -10 stopni. Obstawiam termostat który poprostu nie domyka się. Nawet wewnątrz samochodu trzeba długo czekać aż zacznie z nagrzewnicy lecieć cieplejsze powietrze. Zakupiłem już termostat tylko nie chce rozbierać po darmo dlatego chciałbym się dowiedzieć gdzie w takim silniku się on znajduje? obstawiam jedno miejsce ale nie jestem pewien. Czy termostat znajduje się pod kolektorem wydechowym na wysokości kanału spalin do EGR blisko filtra powietrza ? Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
barzuc
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-03-2018, 11:25
|
|
|
Co prawda ma ten sam silnik ale nie grzebałem tam jeszcze (i mam nadzieję, że nie będę miał takiej potrzeby). Jeśli dobrze pamiętam to nasz silnik ma oznaczenie 4N1...
Co do lokalizacji termostatu mogę podpowiedzieć tylko tyle co podpowiada serwisówka z sieci:
http://mmc-manuals.ru/man...11/index_M1.htm
Pkt 14 (Engine cooling)
i potem
THERMOSTAT AND THERMOSTAT CASE<4N1>
Jest tam graficzka (termostat oznaczony jako element nr 10):
Może niepotrzebnie ale... przed wymianą samego termostatu - sprawdź czy nowy (wyciągnięty z pudełka) jest sprawny (zdarzają się nie do końca działające, mi zdarzyło się raz wymieniać bo pierwszy nie działał jak należy) - zagotuj wodę, wlej do czegoś, wrzuć termostat i obserwuj - powinien się otwierać w temp od 82st C w górę, pełne otwarcie w okolicach 95 st. C i otwarcie na minimum 8,5mm (to też dane z serwisówki). Przy chłodzeniu powinien się zamykać.
Tu już z własnych testów - zarówno pełne otwarcie (po włożeniu do prawie wrzątku) jak i pełne zamknięcie (po wyjęciu) powinno się odbywać stosunkowo szybko (zależy jaki termostat, ale ja jak swoje testowałem dla innych aut to jeden etap mieścił się w kilkudziesięciu s.) Etap zamykania trwa ciut dłużej (wolniej się chłodzi niż nagrzewa) i wynosił koło minuty lub nawet więcej. |
_________________ Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC |
|
|
|
 |
Variat1998
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 DI-D MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2018 Posty: 5 Skąd: Trzeboś
|
Wysłany: 06-03-2018, 13:18
|
|
|
Świetna odpowiedź. Właśnie to miejsce obstawiałem ale nigdzie nie mogłem tego znaleźć. Dostęp jest tam ciężki więc będę to robił gdy będę regenerował turbo i (raczej) spawał kolektor wydechowy ponieważ jest oderwane jeden z 5 kanałów. Akurat ten który oberwał się jest to kanał który idzie przez głowice do zaworu EGR. I EGR też do czyszczenia. Także już wszystko naraz zrobię. Ma 270 tys przebiegu także miał prawo paść tym bardziej że nigdy wcześniej nie był wymieniany. Pozdrawiam i Bardzo dziękuję za szybko odpowiedź. |
|
|
|
 |
barzuc
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-03-2018, 16:57
|
|
|
Cieszę się, że mogłem pomóc |
_________________ Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 06-03-2018, 19:47
|
|
|
kolektora chyba nie pospawasz chyba ze jest stalowy
jesli zeliwny to i tak ci peknie
za duze naprezenia cieplne tam dzialaja |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2018, 20:26
|
|
|
Variat1998, czy jak się nagrzeje do temperatury roboczej, to czy w trasie wychładza się, czy trzyma poziom? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Variat1998
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 DI-D MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2018 Posty: 5 Skąd: Trzeboś
|
Wysłany: 11-06-2018, 15:22
|
|
|
nie zwróciłem uwagi ale z tego co pamietam to ciezko w trasie było mu sie zagrzac do temp. roboczej. |
|
|
|
 |
|