Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] 2.2 DI-D MIVEC termostat- lokalizacja
Autor Wiadomość
Variat1998 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 DI-D MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: Trzeboś
Wysłany: 06-03-2018, 11:08   [II 2.2 DID] 2.2 DI-D MIVEC termostat- lokalizacja

Witam. Mam wrażenie że mój Mitsubishi za wolno się nagrzewa.
Temperatura właściwa jest dopiero po przejechaniu 20km prz mrozie -10 stopni. Obstawiam termostat który poprostu nie domyka się. Nawet wewnątrz samochodu trzeba długo czekać aż zacznie z nagrzewnicy lecieć cieplejsze powietrze. Zakupiłem już termostat tylko nie chce rozbierać po darmo dlatego chciałbym się dowiedzieć gdzie w takim silniku się on znajduje? obstawiam jedno miejsce ale nie jestem pewien. Czy termostat znajduje się pod kolektorem wydechowym na wysokości kanału spalin do EGR blisko filtra powietrza ? Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
barzuc 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 63
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-03-2018, 11:25   

Co prawda ma ten sam silnik ale nie grzebałem tam jeszcze (i mam nadzieję, że nie będę miał takiej potrzeby). Jeśli dobrze pamiętam to nasz silnik ma oznaczenie 4N1...
Co do lokalizacji termostatu mogę podpowiedzieć tylko tyle co podpowiada serwisówka z sieci:
http://mmc-manuals.ru/man...11/index_M1.htm
Pkt 14 (Engine cooling)
i potem
THERMOSTAT AND THERMOSTAT CASE<4N1>
Jest tam graficzka (termostat oznaczony jako element nr 10):


Może niepotrzebnie ale... przed wymianą samego termostatu - sprawdź czy nowy (wyciągnięty z pudełka) jest sprawny (zdarzają się nie do końca działające, mi zdarzyło się raz wymieniać bo pierwszy nie działał jak należy) - zagotuj wodę, wlej do czegoś, wrzuć termostat i obserwuj - powinien się otwierać w temp od 82st C w górę, pełne otwarcie w okolicach 95 st. C i otwarcie na minimum 8,5mm (to też dane z serwisówki). Przy chłodzeniu powinien się zamykać.
Tu już z własnych testów - zarówno pełne otwarcie (po włożeniu do prawie wrzątku) jak i pełne zamknięcie (po wyjęciu) powinno się odbywać stosunkowo szybko (zależy jaki termostat, ale ja jak swoje testowałem dla innych aut to jeden etap mieścił się w kilkudziesięciu s.) Etap zamykania trwa ciut dłużej (wolniej się chłodzi niż nagrzewa) i wynosił koło minuty lub nawet więcej.
_________________
Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC
 
 
Variat1998 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 DI-D MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: Trzeboś
Wysłany: 06-03-2018, 13:18   

Świetna odpowiedź. Właśnie to miejsce obstawiałem ale nigdzie nie mogłem tego znaleźć. Dostęp jest tam ciężki więc będę to robił gdy będę regenerował turbo i (raczej) spawał kolektor wydechowy ponieważ jest oderwane jeden z 5 kanałów. Akurat ten który oberwał się jest to kanał który idzie przez głowice do zaworu EGR. I EGR też do czyszczenia. Także już wszystko naraz zrobię. Ma 270 tys przebiegu także miał prawo paść tym bardziej że nigdy wcześniej nie był wymieniany. Pozdrawiam i Bardzo dziękuję za szybko odpowiedź. :D
 
 
barzuc 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 63
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-03-2018, 16:57   

Cieszę się, że mogłem pomóc :)
_________________
Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 06-03-2018, 19:47   

kolektora chyba nie pospawasz chyba ze jest stalowy

jesli zeliwny to i tak ci peknie :)
za duze naprezenia cieplne tam dzialaja
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-03-2018, 20:26   

Variat1998, czy jak się nagrzeje do temperatury roboczej, to czy w trasie wychładza się, czy trzyma poziom?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Variat1998 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 DI-D MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: Trzeboś
Wysłany: 11-06-2018, 15:22   

nie zwróciłem uwagi ale z tego co pamietam to ciezko w trasie było mu sie zagrzac do temp. roboczej. :|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.