Grandis Techniczne - rozrząd
artik77 - 12-03-2018, 12:37 Temat postu: rozrząd witam ,chciałbym się dowiedzieć czy w Grandisie Insport rocznik 2008 jest pasek czy łańcuch,po jakim czasie i przebiegu powinno się wymienić?SILNIK BENZYNKA 2.4
Krzyzak - 12-03-2018, 12:54
pasek, zalecany interwał dla zamienników to 60 tysięcy km
Ursusiak - 12-03-2018, 18:36
Witam
No to się Grandisem najeździłem
Dziś żona jadąc do sklepu usłyszała zgrzyt i silnik zgasł i odpalić się nie dał
Zaciągnąłem go do mechanika i ten wstępnie -stwierdził że to rozrząd poszedł się walić .... Rozrząd wymieniony pół roku temu i przejechane jakieś 2 - 2,5 tyś km.
Pytanie na razie w ciemno:
Z doświadczenia może ktoś wie jak duże szkody mogły się pojawić i czy warto rozglądać się już za innym silnikiem (oczywiście używanym)
silnik to 2,0 DID 136KM kod BSY (rok 2007)
Czy może ktoś z forumowiczów orientuje się jakie mogą być koszty. Na alledrogo silniki chodzą od 2000 PLN za gołe do 5 tysięcy z osprzętem.
Po prostu dramat, samochód kupiony pół roku temu (teraz zadaję sobie pytanie po co sprzedałem starego passata).
Dziękuję za odpowiedzi.
eremita - 12-03-2018, 18:47
A co ma passat do tego. Nie ważne jakie auto jak wadliwa była cześć lub fachmen dał Albo wcale nie wymienił
Ursusiak - 12-03-2018, 18:50
Zatęskniłem po prostu ... passat nigdy mnie nie zawiódł przez osiem lat jazdy tylko płyny filtry i klocki
eremita - 12-03-2018, 18:52
Ursusiak napisał/a: | Zatęskniłem po prostu ... passat nigdy mnie nie zawiódł przez osiem lat jazdy tylko płyny filtry i klocki |
To faktycznie dobre auto.
Kurde drogie te motory Grandisa.
robertdg - 12-03-2018, 19:49
Albo wadliwa czesc albo nieudana usluga, remont gory silnika pewniejszy od zakupu nieznanej jednostki
Krzyzak - 12-03-2018, 20:02
Zapewne wiesz, ale ten 2.0 DiD to jest silnik diesla jaki właśnie mogłeś mieć w passacie, producji vw... Także sam rozumiesz - to nie kwestia tego, że teraz passata już nie masz...
artik77 - 13-03-2018, 12:15 Temat postu: Re: rozrząd A pierwsza wymiana rozrządu po ilu km i jakim czasie silnik 2.4,?, a ten pasek wieloklinowy tak jak rozrząd czy częściej? Dzięki za odpowiedzi. Trudno wymienić rozrząd w grandis ie, trzeba szukać fachowca czy w większości każdy warsztat sobie poradzi?
Krzyzak - 13-03-2018, 12:41
Pierwsza po 90. Pasek osprzętu wg uznania lub zużycia, nie jest tak, że z zrozrządem.
Trudnością w wymianie jest fakt napędzania wałka balansu od pompy oleju - sporo mechaników się myli. Ponadto 2 paski są, więc ich zgranie oraz napinacz hydrauliczny więc jego poprawne ustawienie (początkowe wysunięcie trzpienia).
Ursusiak - 13-03-2018, 16:37
Rzeczywiście nie wspomniałem, że Passata miałem w benzynie 1,6 AHL - ośmiozaworowy silnik zatem nie ma co się zepsuć. (jeśli chodzi o passata to było tylko moje westchnienie przelane na forum nie mające merytorycznie nic wspólnego z tematem, zatem już się tym nie zajmujmy)
Zatem juz mniej więcej wiem co sie stało. Urwała się śruba mocująca rolkę napinacza, która przesunęła się wyłamując część osłony rozrządu, pasek oczywiście sie poluzował ale dalej twardo siedzi nie zerwał sie ani nie spadł.
Oczywiście sie poluzował zatem podejrzewam, że w silniku szkód narobił. zastanawiam sie tylko czy ma ktoś wiedzę jakie szkody generalnie juz nie opłaca sie remontować i lepiej kupić nowy (używany) np słupek tylko bez osprzętu a kiedy jeszcze warto remontować.
Mechanik dziś dopiero zaczyna rozbierać silnik ...
THX
Mechanik rozebrał głowicę i ... zamówiłem własnie nowy (używany) silnik
co się miało połamać to się połamało i straszna kicha wyszła z tego - zastanawiam się jakie będą całkowite koszta bo za silnik - tzn a sam słupek dałem własnie niecałe 2 tysiące PLN, masakra po prostu.
.
[ Dodano: 30-05-2018, 16:30 ]
Grandisek z nowym serduchem już jeździ acz z problemami cały czas.
Podsumuję dla potomnych - może sie to komuś z drogich forumowiczów przyda:
Awaria:
Urwana szpilka napinacza - poluzowany pasek rozrządu - połamało w silniku co się tylko miało połamać.
Naprawa:
1850 PLN - używany silnik (sprawdzony na jeżdżącym samochodzie a następnie wymontowany)
2480 PLN - Dwumasa + sprzęgło + docisk + wysprzęglik (LUK - nowe)
2000 PLN - nowy rozrząd, demontaż i złożenie do kupy silnika
350 PLN - rozrusznik
.......................................
6680 PLN
+ kilka siwych włosów ... ale przecież to tylko samochód ...
gołąb - 02-06-2018, 14:18
Jak ja niecierpię diesli
|
|
|