Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
rozrząd
Autor Wiadomość
artik77 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GRANDIS INSPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 8
Skąd: Łęczna
Wysłany: 12-03-2018, 12:37   rozrząd

witam ,chciałbym się dowiedzieć czy w Grandisie Insport rocznik 2008 jest pasek czy łańcuch,po jakim czasie i przebiegu powinno się wymienić?SILNIK BENZYNKA 2.4
_________________
arti
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-03-2018, 12:54   

pasek, zalecany interwał dla zamienników to 60 tysięcy km
 
 
Ursusiak 
Forumowicz

Auto: Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2018, 18:36   

Witam

No to się Grandisem najeździłem


Dziś żona jadąc do sklepu usłyszała zgrzyt i silnik zgasł i odpalić się nie dał

Zaciągnąłem go do mechanika i ten wstępnie -stwierdził że to rozrząd poszedł się walić .... Rozrząd wymieniony pół roku temu i przejechane jakieś 2 - 2,5 tyś km.

Pytanie na razie w ciemno:

Z doświadczenia może ktoś wie jak duże szkody mogły się pojawić i czy warto rozglądać się już za innym silnikiem (oczywiście używanym)

silnik to 2,0 DID 136KM kod BSY (rok 2007)

Czy może ktoś z forumowiczów orientuje się jakie mogą być koszty. Na alledrogo silniki chodzą od 2000 PLN za gołe do 5 tysięcy z osprzętem.


Po prostu dramat, samochód kupiony pół roku temu (teraz zadaję sobie pytanie po co sprzedałem starego passata).

Dziękuję za odpowiedzi.
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-03-2018, 18:47   

A co ma passat do tego. Nie ważne jakie auto jak wadliwa była cześć lub fachmen dał :butthead: Albo wcale nie wymienił :evil:
 
 
Ursusiak 
Forumowicz

Auto: Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2018, 18:50   

Zatęskniłem po prostu ... passat nigdy mnie nie zawiódł przez osiem lat jazdy tylko płyny filtry i klocki
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2507
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-03-2018, 18:52   

Ursusiak napisał/a:
Zatęskniłem po prostu ... passat nigdy mnie nie zawiódł przez osiem lat jazdy tylko płyny filtry i klocki


To faktycznie dobre auto.
Kurde drogie te motory Grandisa.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-03-2018, 19:49   

Albo wadliwa czesc albo nieudana usluga, remont gory silnika pewniejszy od zakupu nieznanej jednostki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-03-2018, 20:02   

Zapewne wiesz, ale ten 2.0 DiD to jest silnik diesla jaki właśnie mogłeś mieć w passacie, producji vw... Także sam rozumiesz :) - to nie kwestia tego, że teraz passata już nie masz...
 
 
artik77 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GRANDIS INSPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 8
Skąd: Łęczna
Wysłany: 13-03-2018, 12:15   Re: rozrząd

A pierwsza wymiana rozrządu po ilu km i jakim czasie silnik 2.4,?, a ten pasek wieloklinowy tak jak rozrząd czy częściej? Dzięki za odpowiedzi. Trudno wymienić rozrząd w grandis ie, trzeba szukać fachowca czy w większości każdy warsztat sobie poradzi?
_________________
arti
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-03-2018, 12:41   

Pierwsza po 90. Pasek osprzętu wg uznania lub zużycia, nie jest tak, że z zrozrządem.
Trudnością w wymianie jest fakt napędzania wałka balansu od pompy oleju - sporo mechaników się myli. Ponadto 2 paski są, więc ich zgranie oraz napinacz hydrauliczny więc jego poprawne ustawienie (początkowe wysunięcie trzpienia).
 
 
Ursusiak 
Forumowicz

Auto: Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-03-2018, 16:37   

Rzeczywiście nie wspomniałem, że Passata miałem w benzynie 1,6 AHL - ośmiozaworowy silnik zatem nie ma co się zepsuć. (jeśli chodzi o passata to było tylko moje westchnienie przelane na forum :) nie mające merytorycznie nic wspólnego z tematem, zatem już się tym nie zajmujmy)

Zatem juz mniej więcej wiem co sie stało. Urwała się śruba mocująca rolkę napinacza, która przesunęła się wyłamując część osłony rozrządu, pasek oczywiście sie poluzował ale dalej twardo siedzi nie zerwał sie ani nie spadł.

Oczywiście sie poluzował zatem podejrzewam, że w silniku szkód narobił. zastanawiam sie tylko czy ma ktoś wiedzę jakie szkody generalnie juz nie opłaca sie remontować i lepiej kupić nowy (używany) np słupek tylko bez osprzętu a kiedy jeszcze warto remontować.

Mechanik dziś dopiero zaczyna rozbierać silnik ...


THX


Mechanik rozebrał głowicę i ... zamówiłem własnie nowy (używany) silnik

co się miało połamać to się połamało i straszna kicha wyszła z tego - zastanawiam się jakie będą całkowite koszta bo za silnik - tzn a sam słupek dałem własnie niecałe 2 tysiące PLN, masakra po prostu.


.

[ Dodano: 30-05-2018, 16:30 ]
Grandisek z nowym serduchem już jeździ acz z problemami cały czas.

Podsumuję dla potomnych - może sie to komuś z drogich forumowiczów przyda:

Awaria:

Urwana szpilka napinacza - poluzowany pasek rozrządu - połamało w silniku co się tylko miało połamać.

Naprawa:

1850 PLN - używany silnik (sprawdzony na jeżdżącym samochodzie a następnie wymontowany)
2480 PLN - Dwumasa + sprzęgło + docisk + wysprzęglik (LUK - nowe)
2000 PLN - nowy rozrząd, demontaż i złożenie do kupy silnika
350 PLN - rozrusznik
.......................................
6680 PLN

+ kilka siwych włosów ... ale przecież to tylko samochód ...
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 02-06-2018, 14:18   

Jak ja niecierpię diesli :angry7:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.