Space Runner Techniczne - Sonda Lambda
Anonymous - 26-03-2007, 23:58 Temat postu: Sonda Lambda W trakcie doprowadzania mojego miśka do "kultury", po przebrnięciu przez problemy natury czysto mechanicznej, wziąłem się za motor i jego kontrolki - a w szczególności za "CHECK ENGINE". Co prawda idzie przywyknąć, że cały czas świeci, ale trochę mnie wkurza więc zacząłem dłubać.
Nauczyłem się ją kasować, ale na krótko. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują za "czujnik zawartości tlenu" czyli chyba naszą poczciwą sondę lambda.
I tu spotkała mnie niespodzianka.
Wszelkie słowa pisane oraz różnej maści katalogi podają że do MSR N11W po 91r uzywane są takie to a takie sondy - wszystkie cztero-przewodowe. Zaś u mnie siedzi wkręcona i podłączona sonda wyposażona ewidentnie tylko w dwa przewody . Kostka do której jest podłączona, również nie wykazuje znamion posiadania większej ilości styków niż 2.
Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim zjawiskiem.
Pozdrawiam i dzięki z góry za podpowiedzi
Tomek
zako7 - 27-03-2007, 07:36
Tak, jest to bardzo częste zjawisko w samochodach w których nie ma potrzeby podgrzewania sondy na początku jej pracy .
Co zrobić , znaleść na np. allegro sondę dwuprzewodową, możesz mi wierzyć są takie.
Nie kupuj sondy pod tytułem bosh bo po tej firmie została tylko nazwa. Ja nie dawno kupowałem NTK i jak na razie jestem zadowolony.
Jest też możliwość podpięca sondy czteroprzewodowej, ale wtedy nie podłączamy dwóch przewodów od podgrzewania, można np. kupić od kogoś sondę używaną w której podło tylko podgrzewanie (mam takową), wkręcić, podpiąć i jeżdzić
pzdr zako
Krzyzak - 27-03-2007, 09:38
kup 2 przewodowa sonde NTK lub Walker i zamontuj w miejsce starej
Anonymous - 13-08-2007, 11:51
Sorki - dlugo mnie nie było
Sondę wymieniłem na MAGNETI/MARELI (mus, bo taka była na cito dostępna, a poprzednia poszła w drzazgi więc przy okazji miałem wymianę śrubek przy kolektorze). Niestety - skucha. CE dalej twardo świeci. Zastanawiam się czy to kwestia sondy - ta ma przewody biały i czarny, a stara miała biały i niebieski (za kostką w aucie są biały i czarny).
Czy może winny jest tu brak pierwszego tłumika, który był mocno zgniły i zastąpiony jest kawałkiem rury.
Co do sondy nie mam pewności, a ze starej nie dało się nic odczytać - jaki model i.t.p.
Z góry dziękuję za podpowiedzi
andrewm - 09-01-2009, 12:23
sonda NTK lub Walker todobry wybor moze nie sa tanie ale dobre warto zwrocic uwage ze sondy sa o roznych napieciach i moze dobrales niewlasciwa, to moze jest przyczyna swiecenia sie CE
|
|
|