 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Adaho_krak 26-06-2008, 18:08 |
Sonda Lambda |
Autor |
Wiadomość |
tomeko [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 23:58 Sonda Lambda
|
|
|
W trakcie doprowadzania mojego miśka do "kultury", po przebrnięciu przez problemy natury czysto mechanicznej, wziąłem się za motor i jego kontrolki - a w szczególności za "CHECK ENGINE". Co prawda idzie przywyknąć, że cały czas świeci, ale trochę mnie wkurza więc zacząłem dłubać.
Nauczyłem się ją kasować, ale na krótko. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują za "czujnik zawartości tlenu" czyli chyba naszą poczciwą sondę lambda.
I tu spotkała mnie niespodzianka.
Wszelkie słowa pisane oraz różnej maści katalogi podają że do MSR N11W po 91r uzywane są takie to a takie sondy - wszystkie cztero-przewodowe. Zaś u mnie siedzi wkręcona i podłączona sonda wyposażona ewidentnie tylko w dwa przewody . Kostka do której jest podłączona, również nie wykazuje znamion posiadania większej ilości styków niż 2.
Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim zjawiskiem.
Pozdrawiam i dzięki z góry za podpowiedzi
Tomek |
|
|
|
 |
zako7
Mitsumaniak 00349/KMM

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 192 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 27-03-2007, 07:36
|
|
|
Tak, jest to bardzo częste zjawisko w samochodach w których nie ma potrzeby podgrzewania sondy na początku jej pracy .
Co zrobić , znaleść na np. allegro sondę dwuprzewodową, możesz mi wierzyć są takie.
Nie kupuj sondy pod tytułem bosh bo po tej firmie została tylko nazwa. Ja nie dawno kupowałem NTK i jak na razie jestem zadowolony.
Jest też możliwość podpięca sondy czteroprzewodowej, ale wtedy nie podłączamy dwóch przewodów od podgrzewania, można np. kupić od kogoś sondę używaną w której podło tylko podgrzewanie (mam takową), wkręcić, podpiąć i jeżdzić
pzdr zako |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-03-2007, 09:38
|
|
|
kup 2 przewodowa sonde NTK lub Walker i zamontuj w miejsce starej |
|
|
|
 |
tomeko [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2007, 11:51
|
|
|
Sorki - dlugo mnie nie było
Sondę wymieniłem na MAGNETI/MARELI (mus, bo taka była na cito dostępna, a poprzednia poszła w drzazgi więc przy okazji miałem wymianę śrubek przy kolektorze). Niestety - skucha. CE dalej twardo świeci. Zastanawiam się czy to kwestia sondy - ta ma przewody biały i czarny, a stara miała biały i niebieski (za kostką w aucie są biały i czarny).
Czy może winny jest tu brak pierwszego tłumika, który był mocno zgniły i zastąpiony jest kawałkiem rury.
Co do sondy nie mam pewności, a ze starej nie dało się nic odczytać - jaki model i.t.p.
Z góry dziękuję za podpowiedzi |
|
|
|
 |
andrewm
Nowy Forumowicz
Auto: space runner 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 15 Skąd: ---
|
Wysłany: 09-01-2009, 12:23
|
|
|
sonda NTK lub Walker todobry wybor moze nie sa tanie ale dobre warto zwrocic uwage ze sondy sa o roznych napieciach i moze dobrales niewlasciwa, to moze jest przyczyna swiecenia sie CE |
|
|
|
 |
|
|