Outlander III GEN Techniczne - Wymiana tarcz i klocków na przedniej osi
Debordo - 02-04-2018, 13:37 Temat postu: Wymiana tarcz i klocków na przedniej osi Witam Was,
Przy okazji – Wesołych Świąt 😊
Drodzy, mam kilka pytań, otóż przymieram się do wymiany tarcz i klocków na przedniej osi.
Poprzednio były wymieniane pierwsze przy 65 kkm, obecnie jest 90 kkm i już są poniżej normy. Serwis założył rekomendowane BOSCH i uważam że straszna lipa, wytrzymały 25 kkm, a jeździ ta sama osoba. Miałem wiele uwag do serwisu bo problem był już po 8 kkm, ale serwis twierdził że jest ok, pomimo różnego tępa zużycia tarczy od strony zewnętrznej vs wewnętrzna.
Obecnie sam podejdę do tematu, z daleka od ASO.
Zakupione klocki Zimmermann i tarcze Zimmermann sport, całość 600 pln, zobaczymy na ile starczą
Moje pytania:
1. Smarowanie piasty pod tarczę – odwieczny dylemat czy i czym ?
2. Co do prowadnic zacisków firmowo jest Niglube RX-2 jaka inna alternatywa?
3. Czy stosować klej do gwintów przy zabezpieczaniu śrub mocujących jarzma czy sam moment wystarczy.
Przydatne uwagi i komentarze mile widziane 😊
Pozdrawiam
De Bordo
rezon - 02-04-2018, 15:50
Sprawdź tylne hamulce. W moim O2 przód leciał szybko z winy zacinającego się tyłu po montażu klocków w ASO Hamulce są identyczne
1. różne są szkoły - jedni uważają, że tylko na czysto, ja preferuję jednak lekko pociągnięcie ceramicznym smarem do hamulców
3. na czysto
btw Bosch nie robi klocków i tarcz tylko pakuje. też jeżdżę obecnie na tarczach Zimmermana w Superbie. Po 30kkm niemal jak nowe.
Debordo - 02-04-2018, 16:18
Dzięki Rezon 😊
A jeśli chodzi o tył, to w US i Japonii jest prowadzona akcja serwisowa, jest wydany biuletyn dotyczący blokowania się hamulca ręcznego i w rezultacie braku jego działania. Bezpłatnie są wymieniane tylne zaciski. Dziwne że w EU nie jest dostrzegany problem.
Bzyk_R1 - 02-04-2018, 19:39
Ja polecam Ci tarcze Textar PRO. Bardzo dobrze się sprawują pomimo podniesienia mocy i bardziej agresywnej jazdy.
Ad1 Ja nigdy przenigdy niczym. Ma być po prostu czysto.
Ad2 Z alternatywy proponuje TRW
Ad3 gwinty od śrub jarzm nie smarujemy, sam moment dokręcania starczy.
Z porad to warto wyczyścić dobrze blaszki prowadzące klocków, i ja je także smaruje TRW
rezon - 02-04-2018, 20:39
Debordo napisał/a: | A jeśli chodzi o tył, to w US i Japonii jest prowadzona akcja serwisowa, jest wydany biuletyn dotyczący blokowania się hamulca ręcznego i w rezultacie braku jego działania. Bezpłatnie są wymieniane tylne zaciski. Dziwne że w EU nie jest dostrzegany problem. | nie chodziło mi o ręczny, tylko o zacinanie się zacisków zasadniczego. Wystarczy raz na rok sprawdzić, przeczyścić i jeździć dalej. Niestety TTTM
RedAxe - 03-04-2018, 20:19
Outlander 3 ma inne hamulce z tyłu niż Outlander 2. Inne są również klocki.
Pisałem Ci Rezon już o tym kiedyś.
rezon - 04-04-2018, 19:52
i to automatycznie oznacza, że się nie zacinają?
|
|
|