To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] 177 km stukocząca praca silnika

Braamet - 22-04-2018, 21:18
Temat postu: [II 2.2 DID] 177 km stukocząca praca silnika
Witam. Drodzy forumowicze, przeglądałem forum i nie widziałem by ktoś miał taki problem. Mianowicie w moim OII FL z 2011r i japońskim silnikiem did praca silnika jest wyraźnie stukocząca. Auto ma przejechane 187 tys kilometrów i poprzedni właściciel twierdził iż ten samochód zawsze tak chodził a zrobił nim ponad 30 tys km. Mnie wyraźnie to wkurza oraz martwi.
Czy ktoś z Was miałby pomysł co może stukać? Zaznaczam że Outlander jeździ dobrze, przyspiesza ładnie, nie kopci i ładnie odpala. Czy w tym silniku zawory się reguluje i czy może mieć to z tym związek, a może coś w rozrządzie może wydawać takie stuki, a może on tak pracuje?
Jeśli ktoś miałby filmik z pracą takiego silnika także będę wdzięczny.
Pozdrawiam

Petersien - 23-04-2018, 22:39

Nie znam się za bardzo, ale w moim (176 tys km) poprzedni własciciel wymieniał wałki balansujące - ale to chyba bez związku - w moim ponoć się coś tłukło a ty piszesz o stukowej pracy silnika.

A propos - ile ci pali twój Misiek ?

Aleksander1965 - 24-04-2018, 20:04

Petersien napisał/a:
Nie znam się za bardzo, ale w moim (176 tys km) poprzedni własciciel wymieniał wałki balansujące - ale to chyba bez związku - w moim ponoć się coś tłukło a ty piszesz o stukowej pracy silnika.

A propos - ile ci pali twój Misiek ?


Wczoraj przypadkowo w serwisie Mitsu poinformowali mnie,że wywalają te wałki balansujące i kłopot znika nawet silnik lepiej pracuje.

Braamet - 25-04-2018, 18:48

Spalanie mocno zależy od stylu jazdy, w większości mieszcze się w 9 litrach. Jak jeżdżę jak dziadek to i da radę 7 ale jak spieszę się cały dzień to i 9,5 pokaże. Jeżdżę około 80 km dziennie z czego 30 jest to obwodnica więc jakby cykl mieszany :-)
filemonn81 - 25-04-2018, 20:33

U mnie tak samo. Japonczyk 2.2 2011r. Jak cieply sie robi troche przestaje stukac. Przyspieszen ie nawet lepiej niz dobrze. Spalanie w granicach 8
Moody - 26-04-2018, 17:56

Aleksander1965 napisał/a:
Wczoraj przypadkowo w serwisie Mitsu poinformowali mnie,że wywalają te wałki balansujące i kłopot znika nawet silnik lepiej pracuje.

We francuskich silnikach 2.2 także dobrze usunąć te wałki?

Aleksander1965 - 29-04-2018, 21:35

Moody napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
Wczoraj przypadkowo w serwisie Mitsu poinformowali mnie,że wywalają te wałki balansujące i kłopot znika nawet silnik lepiej pracuje.

We francuskich silnikach 2.2 także dobrze usunąć te wałki?

W 2.2 HdI takich wałków nie ma.

Moody - 30-04-2018, 10:10

Aleksander1965 napisał/a:
Moody napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
Wczoraj przypadkowo w serwisie Mitsu poinformowali mnie,że wywalają te wałki balansujące i kłopot znika nawet silnik lepiej pracuje.

We francuskich silnikach 2.2 także dobrze usunąć te wałki?

W 2.2 HdI takich wałków nie ma.

Wg serwisówki są ...

filemonn81 - 30-04-2018, 23:08

Temat jest o japończyku. To dzisiaj zjechałem z trasy i zrobiłem 2k km. U mnie tez stuka tak jak pisałem. Czasem wywala blad p2426 niby egr. Na wolnych obrotach czesto sie trzyma na 600. Przy rownej jezdzie z obrotami 2k szarpie. Wnioskuje ze wtrysk badz wtryski sie koncza. Jutro jazda z interfejsem. Zobaczymy
czdugi - 07-05-2018, 18:47

W silniku 4N14 zawory niestety trzeba regulować. Co do wałków to nie trzeba ich wymontowywać wystarczy odłączyć ich napęd. Tak zrobiłem i na wolnych obrotach nastała błoga cisza, ale wydaje mi się że w pewnym zakresie obrotów (ok 1000 do 1700)zwiększyły się wibracje
Vivaldi1980 - 08-07-2021, 18:25

Witam wszystkich forumowiczów. Prawdopodobnie niestety i mnie dopadł problem wałków balansujących. Autko świeżo kupione więc dopiero je testuje. Chciałbym się pozbyć tego ustrojstwa. Czy wie ktoś może, kto by się tego podjął w Grudziądzu lub okolicach? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich.
Demsi13 - 09-07-2021, 23:32

Wiem kto robi to w Toruniu bo sam je tam usuwalem
Vivaldi1980 - 17-07-2021, 22:14

Dzięki koledze Demsi13 za pomoc. Niestety nie zdążyłem się jeszcze dobrze z mechanikiem umówić a tu w trasie straszny odgłos jakby coś mieliło z silnika. No i pozostała jedynie laweta. Odgłos dochodzi z okolicy rozrządu. Mechanik znalazł w misie olejowej fragmenty zębatki. Przypuszcza, że to z koła rozrządu i że napinacz poszedł. Zobaczymy po rozbiórce... Mechanik znaleziony na szybkiego w okolicy, nie było innego wyboru. Mam nadzieję, że ogarnie sprawę. Toruń niestety był zawalony robotą. Czekam teraz na końcową diagnozę.
Demsi13 - 27-07-2021, 10:16

Ja zawsze u niego czekam około tygodnia. Z reguły właśnie zebatka się rozpada,jej tryby. Nie sądzę aby to był rozrząd A właśnie balanse słychać od strony rozrządu.
Outlek2 - 03-08-2021, 12:35

Vivaldi1980 w moim miśku też poleciały zęby na kołach zębatych i teraz okazuje się że do wymiany mam wałek rozrzadu. Niestety trudny do znalezienia jak do tej pory. trwa to już 3 tygodnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group