[II 2.2 DID] 177 km stukocząca praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
Braamet
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2018 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-04-2018, 21:18 [II 2.2 DID] 177 km stukocząca praca silnika
|
|
|
Witam. Drodzy forumowicze, przeglądałem forum i nie widziałem by ktoś miał taki problem. Mianowicie w moim OII FL z 2011r i japońskim silnikiem did praca silnika jest wyraźnie stukocząca. Auto ma przejechane 187 tys kilometrów i poprzedni właściciel twierdził iż ten samochód zawsze tak chodził a zrobił nim ponad 30 tys km. Mnie wyraźnie to wkurza oraz martwi.
Czy ktoś z Was miałby pomysł co może stukać? Zaznaczam że Outlander jeździ dobrze, przyspiesza ładnie, nie kopci i ładnie odpala. Czy w tym silniku zawory się reguluje i czy może mieć to z tym związek, a może coś w rozrządzie może wydawać takie stuki, a może on tak pracuje?
Jeśli ktoś miałby filmik z pracą takiego silnika także będę wdzięczny.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Petersien
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011 177 KM DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 6 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-04-2018, 22:39
|
|
|
Nie znam się za bardzo, ale w moim (176 tys km) poprzedni własciciel wymieniał wałki balansujące - ale to chyba bez związku - w moim ponoć się coś tłukło a ty piszesz o stukowej pracy silnika.
A propos - ile ci pali twój Misiek ? |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 24-04-2018, 20:04
|
|
|
Petersien napisał/a: | Nie znam się za bardzo, ale w moim (176 tys km) poprzedni własciciel wymieniał wałki balansujące - ale to chyba bez związku - w moim ponoć się coś tłukło a ty piszesz o stukowej pracy silnika.
A propos - ile ci pali twój Misiek ? |
Wczoraj przypadkowo w serwisie Mitsu poinformowali mnie,że wywalają te wałki balansujące i kłopot znika nawet silnik lepiej pracuje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Braamet
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2018 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-04-2018, 18:48
|
|
|
Spalanie mocno zależy od stylu jazdy, w większości mieszcze się w 9 litrach. Jak jeżdżę jak dziadek to i da radę 7 ale jak spieszę się cały dzień to i 9,5 pokaże. Jeżdżę około 80 km dziennie z czego 30 jest to obwodnica więc jakby cykl mieszany |
|
|
|
 |
filemonn81
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2018 Posty: 27 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 25-04-2018, 20:33
|
|
|
U mnie tak samo. Japonczyk 2.2 2011r. Jak cieply sie robi troche przestaje stukac. Przyspieszen ie nawet lepiej niz dobrze. Spalanie w granicach 8 |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 26-04-2018, 17:56
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | Wczoraj przypadkowo w serwisie Mitsu poinformowali mnie,że wywalają te wałki balansujące i kłopot znika nawet silnik lepiej pracuje. |
We francuskich silnikach 2.2 także dobrze usunąć te wałki? |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 29-04-2018, 21:35
|
|
|
Moody napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | Wczoraj przypadkowo w serwisie Mitsu poinformowali mnie,że wywalają te wałki balansujące i kłopot znika nawet silnik lepiej pracuje. |
We francuskich silnikach 2.2 także dobrze usunąć te wałki? |
W 2.2 HdI takich wałków nie ma. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 30-04-2018, 10:10
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | Moody napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | Wczoraj przypadkowo w serwisie Mitsu poinformowali mnie,że wywalają te wałki balansujące i kłopot znika nawet silnik lepiej pracuje. |
We francuskich silnikach 2.2 także dobrze usunąć te wałki? |
W 2.2 HdI takich wałków nie ma. |
Wg serwisówki są ... |
|
|
|
 |
filemonn81
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2018 Posty: 27 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 30-04-2018, 23:08
|
|
|
Temat jest o japończyku. To dzisiaj zjechałem z trasy i zrobiłem 2k km. U mnie tez stuka tak jak pisałem. Czasem wywala blad p2426 niby egr. Na wolnych obrotach czesto sie trzyma na 600. Przy rownej jezdzie z obrotami 2k szarpie. Wnioskuje ze wtrysk badz wtryski sie koncza. Jutro jazda z interfejsem. Zobaczymy |
|
|
|
 |
czdugi
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 07-05-2018, 18:47
|
|
|
W silniku 4N14 zawory niestety trzeba regulować. Co do wałków to nie trzeba ich wymontowywać wystarczy odłączyć ich napęd. Tak zrobiłem i na wolnych obrotach nastała błoga cisza, ale wydaje mi się że w pewnym zakresie obrotów (ok 1000 do 1700)zwiększyły się wibracje |
_________________ dugi |
|
|
|
 |
Vivaldi1980
Nowy Forumowicz Vivaldi
Auto: Mitsubishi Outlander 2,2 177ps
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 05 Lip 2021 Posty: 9 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 08-07-2021, 18:25
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Prawdopodobnie niestety i mnie dopadł problem wałków balansujących. Autko świeżo kupione więc dopiero je testuje. Chciałbym się pozbyć tego ustrojstwa. Czy wie ktoś może, kto by się tego podjął w Grudziądzu lub okolicach? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
 |
Demsi13
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2021 Posty: 16 Skąd: Gniewkowo
|
Wysłany: 09-07-2021, 23:32
|
|
|
Wiem kto robi to w Toruniu bo sam je tam usuwalem |
|
|
|
 |
Vivaldi1980
Nowy Forumowicz Vivaldi
Auto: Mitsubishi Outlander 2,2 177ps
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 05 Lip 2021 Posty: 9 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 17-07-2021, 22:14
|
|
|
Dzięki koledze Demsi13 za pomoc. Niestety nie zdążyłem się jeszcze dobrze z mechanikiem umówić a tu w trasie straszny odgłos jakby coś mieliło z silnika. No i pozostała jedynie laweta. Odgłos dochodzi z okolicy rozrządu. Mechanik znalazł w misie olejowej fragmenty zębatki. Przypuszcza, że to z koła rozrządu i że napinacz poszedł. Zobaczymy po rozbiórce... Mechanik znaleziony na szybkiego w okolicy, nie było innego wyboru. Mam nadzieję, że ogarnie sprawę. Toruń niestety był zawalony robotą. Czekam teraz na końcową diagnozę. |
|
|
|
 |
Demsi13
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2021 Posty: 16 Skąd: Gniewkowo
|
Wysłany: 27-07-2021, 10:16
|
|
|
Ja zawsze u niego czekam około tygodnia. Z reguły właśnie zebatka się rozpada,jej tryby. Nie sądzę aby to był rozrząd A właśnie balanse słychać od strony rozrządu. |
|
|
|
 |
Outlek2
Nowy Forumowicz mam juz go
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: mazury
|
Wysłany: 03-08-2021, 12:35
|
|
|
Vivaldi1980 w moim miśku też poleciały zęby na kołach zębatych i teraz okazuje się że do wymiany mam wałek rozrzadu. Niestety trudny do znalezienia jak do tej pory. trwa to już 3 tygodnie. |
_________________ kupłem i zaczynam sie go uczyć |
|
|
|
 |
|