Chcę Kupić Pajero - [zakup] Pajero II long 2,5 czy 2,8 ?
Xfifi - 24-06-2018, 16:24 Temat postu: [zakup] Pajero II long 2,5 czy 2,8 ? Witam,
po dłuższej przerwie myślę o powrocie do marki Mitsubishi, celuję w Pajero w długiej budzie. Budżet 20-30 tyś, naczytałem się i nasłuchałem o usterkach w PIII 3,2 D-iD więc celuję w zadbane i niezmęczone PII. Pytanie, jak się ma porównanie silnika 2,5tdi 115 KM co silnika 2,8tdi 125KM. Ten pierwszy wychodzi w Pajero Classic z ES, ten drugi z tego co widzę do 2000r. głównie jako SS. Różnica w wieku 15 czy 20 lat nie robi mi różnicy, zauważyłem że Classic-i są uboższe w dodatki ale silnik w Pajero Sport wychodził chyba do 2007 roku więc nie może być taki zły. Co wybrać ? Czy wszystkie 2,8 mają 24v instalację i czy są z tym jakieś problemy?
[ Dodano: 01-07-2018, 00:14 ]
Ktoś coś doradzi, podpowie ??
Mirek1275 - 03-07-2018, 17:04 Temat postu: Re: [zakup] Pajero II long 2,5 czy 2,8 ? Czy chodzi o napięcie 24 volt w instalacji elektrycznej Pajero II 2.8?
Jeżeli o to chodzi, to nie słyszałem o takim zwierzęciu.
Mogę poradzić tylko aby kupić Pajero bez dziur w ramie.
To jest podstawowy warunek i nie będzie łatwo znaleźć taki egzemplarz.
Xfifi - 04-07-2018, 22:32
Prawdopodobnie wyciągnąłem pochopne wnioski, patrząc na silnik 2,8tdi i widząc 2 akumulatory. Pomyślałem, że skoro w niektórych Patrolach występują 2 aku i jest wtedy instalacja 24v, tu jest podobnie... Mój błąd, sporo dużych terenówek w dieslach ma po 2 aku.
Co do ramy, zdaję sobie sprawę, że japońce nigdy nie były mistrzami w opieraniu się korozji i że może to być problem, ale przeglądam tylko te najdroższe ogłoszenia jeśli chodzi o PII, więc zakładam że w tych egzemplarzach rama powinna być w dobrym stanie. Jak się mają koszty eksploatacji 2,8 do 2,5 i czy w 2,8 czuć na codzień te 295 Nm momentu?
Rander - 07-07-2018, 17:54
Xfifi napisał/a: | Prawdopodobnie wyciągnąłem pochopne wnioski, patrząc na silnik 2,8tdi i widząc 2 akumulatory. Pomyślałem, że skoro w niektórych Patrolach występują 2 aku i jest wtedy instalacja 24v, tu jest podobnie... Mój błąd, sporo dużych terenówek w dieslach ma po 2 aku. |
Dwa akumulatory stosuje się w autach z dodatkowym wyposażeniem, jak kompresor czy głównie wyciągarka. Nie słyszałem, aby w cywilnych autach była instalacja 24V. Z reguły akumulatory są łączone równolegle, nie szeregowo.
Czasem akumulatory (zwłaszcza w autach wyprawowych lub przeprawowych) są łączone też równolegle, ale przez izolator lub separator akumulatorów. Wtedy jeden jest np. dedykowany tylko do rozrusznika, drugi do reszty. Zapewnia to rozruch z pełnego akumulatora, gdyby przypadkiem drugi za bardzo został na biwaku wydojony.
Xfifi - 07-07-2018, 20:12
24-voltową instalację ma większość ropniaków z Patroli 4,2 i LandCruiserów hdj 80 i hdj 100. Patrząc na silnik 3,2 di-d i widząc 2 aku pomyślałem, że jest podobnie. A, że to rozwojowa wersja 2,8tdi i widziałem kilka ofert również z 2 aku, zadałem pytanie
W profilu masz taki właśnie motor 2,8tdi, tam drugi aku montują za tą wielką puchą od filtra powietrza...
|
|
|