 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[zakup] Pajero II long 2,5 czy 2,8 ? |
Autor |
Wiadomość |
Xfifi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16v LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-06-2018, 16:24 [zakup] Pajero II long 2,5 czy 2,8 ?
|
|
|
Witam,
po dłuższej przerwie myślę o powrocie do marki Mitsubishi, celuję w Pajero w długiej budzie. Budżet 20-30 tyś, naczytałem się i nasłuchałem o usterkach w PIII 3,2 D-iD więc celuję w zadbane i niezmęczone PII. Pytanie, jak się ma porównanie silnika 2,5tdi 115 KM co silnika 2,8tdi 125KM. Ten pierwszy wychodzi w Pajero Classic z ES, ten drugi z tego co widzę do 2000r. głównie jako SS. Różnica w wieku 15 czy 20 lat nie robi mi różnicy, zauważyłem że Classic-i są uboższe w dodatki ale silnik w Pajero Sport wychodził chyba do 2007 roku więc nie może być taki zły. Co wybrać ? Czy wszystkie 2,8 mają 24v instalację i czy są z tym jakieś problemy?
[ Dodano: 01-07-2018, 00:14 ]
Ktoś coś doradzi, podpowie ?? |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 03-07-2018, 17:04 Re: [zakup] Pajero II long 2,5 czy 2,8 ?
|
|
|
Czy chodzi o napięcie 24 volt w instalacji elektrycznej Pajero II 2.8?
Jeżeli o to chodzi, to nie słyszałem o takim zwierzęciu.
Mogę poradzić tylko aby kupić Pajero bez dziur w ramie.
To jest podstawowy warunek i nie będzie łatwo znaleźć taki egzemplarz. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
Xfifi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16v LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-07-2018, 22:32
|
|
|
Prawdopodobnie wyciągnąłem pochopne wnioski, patrząc na silnik 2,8tdi i widząc 2 akumulatory. Pomyślałem, że skoro w niektórych Patrolach występują 2 aku i jest wtedy instalacja 24v, tu jest podobnie... Mój błąd, sporo dużych terenówek w dieslach ma po 2 aku.
Co do ramy, zdaję sobie sprawę, że japońce nigdy nie były mistrzami w opieraniu się korozji i że może to być problem, ale przeglądam tylko te najdroższe ogłoszenia jeśli chodzi o PII, więc zakładam że w tych egzemplarzach rama powinna być w dobrym stanie. Jak się mają koszty eksploatacji 2,8 do 2,5 i czy w 2,8 czuć na codzień te 295 Nm momentu? |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 07-07-2018, 17:54
|
|
|
Xfifi napisał/a: | Prawdopodobnie wyciągnąłem pochopne wnioski, patrząc na silnik 2,8tdi i widząc 2 akumulatory. Pomyślałem, że skoro w niektórych Patrolach występują 2 aku i jest wtedy instalacja 24v, tu jest podobnie... Mój błąd, sporo dużych terenówek w dieslach ma po 2 aku. |
Dwa akumulatory stosuje się w autach z dodatkowym wyposażeniem, jak kompresor czy głównie wyciągarka. Nie słyszałem, aby w cywilnych autach była instalacja 24V. Z reguły akumulatory są łączone równolegle, nie szeregowo.
Czasem akumulatory (zwłaszcza w autach wyprawowych lub przeprawowych) są łączone też równolegle, ale przez izolator lub separator akumulatorów. Wtedy jeden jest np. dedykowany tylko do rozrusznika, drugi do reszty. Zapewnia to rozruch z pełnego akumulatora, gdyby przypadkiem drugi za bardzo został na biwaku wydojony. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Xfifi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16v LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-07-2018, 20:12
|
|
|
24-voltową instalację ma większość ropniaków z Patroli 4,2 i LandCruiserów hdj 80 i hdj 100. Patrząc na silnik 3,2 di-d i widząc 2 aku pomyślałem, że jest podobnie. A, że to rozwojowa wersja 2,8tdi i widziałem kilka ofert również z 2 aku, zadałem pytanie
W profilu masz taki właśnie motor 2,8tdi, tam drugi aku montują za tą wielką puchą od filtra powietrza... |
|
|
|
 |
|
|