Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[zakup] Pajero II long 2,5 czy 2,8 ?
Autor Wiadomość
Xfifi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16v LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-06-2018, 16:24   [zakup] Pajero II long 2,5 czy 2,8 ?

Witam,
po dłuższej przerwie myślę o powrocie do marki Mitsubishi, celuję w Pajero w długiej budzie. Budżet 20-30 tyś, naczytałem się i nasłuchałem o usterkach w PIII 3,2 D-iD więc celuję w zadbane i niezmęczone PII. Pytanie, jak się ma porównanie silnika 2,5tdi 115 KM co silnika 2,8tdi 125KM. Ten pierwszy wychodzi w Pajero Classic z ES, ten drugi z tego co widzę do 2000r. głównie jako SS. Różnica w wieku 15 czy 20 lat nie robi mi różnicy, zauważyłem że Classic-i są uboższe w dodatki ale silnik w Pajero Sport wychodził chyba do 2007 roku więc nie może być taki zły. Co wybrać ? Czy wszystkie 2,8 mają 24v instalację i czy są z tym jakieś problemy?

[ Dodano: 01-07-2018, 00:14 ]
Ktoś coś doradzi, podpowie ??
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 03-07-2018, 17:04   Re: [zakup] Pajero II long 2,5 czy 2,8 ?

Czy chodzi o napięcie 24 volt w instalacji elektrycznej Pajero II 2.8?
Jeżeli o to chodzi, to nie słyszałem o takim zwierzęciu. :D
Mogę poradzić tylko aby kupić Pajero bez dziur w ramie.
To jest podstawowy warunek i nie będzie łatwo znaleźć taki egzemplarz.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Xfifi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16v LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-07-2018, 22:32   

Prawdopodobnie wyciągnąłem pochopne wnioski, patrząc na silnik 2,8tdi i widząc 2 akumulatory. Pomyślałem, że skoro w niektórych Patrolach występują 2 aku i jest wtedy instalacja 24v, tu jest podobnie... Mój błąd, sporo dużych terenówek w dieslach ma po 2 aku.
Co do ramy, zdaję sobie sprawę, że japońce nigdy nie były mistrzami w opieraniu się korozji i że może to być problem, ale przeglądam tylko te najdroższe ogłoszenia jeśli chodzi o PII, więc zakładam że w tych egzemplarzach rama powinna być w dobrym stanie. Jak się mają koszty eksploatacji 2,8 do 2,5 i czy w 2,8 czuć na codzień te 295 Nm momentu?
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 07-07-2018, 17:54   

Xfifi napisał/a:
Prawdopodobnie wyciągnąłem pochopne wnioski, patrząc na silnik 2,8tdi i widząc 2 akumulatory. Pomyślałem, że skoro w niektórych Patrolach występują 2 aku i jest wtedy instalacja 24v, tu jest podobnie... Mój błąd, sporo dużych terenówek w dieslach ma po 2 aku.


Dwa akumulatory stosuje się w autach z dodatkowym wyposażeniem, jak kompresor czy głównie wyciągarka. Nie słyszałem, aby w cywilnych autach była instalacja 24V. Z reguły akumulatory są łączone równolegle, nie szeregowo.
Czasem akumulatory (zwłaszcza w autach wyprawowych lub przeprawowych) są łączone też równolegle, ale przez izolator lub separator akumulatorów. Wtedy jeden jest np. dedykowany tylko do rozrusznika, drugi do reszty. Zapewnia to rozruch z pełnego akumulatora, gdyby przypadkiem drugi za bardzo został na biwaku wydojony.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Xfifi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16v LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-07-2018, 20:12   

24-voltową instalację ma większość ropniaków z Patroli 4,2 i LandCruiserów hdj 80 i hdj 100. Patrząc na silnik 3,2 di-d i widząc 2 aku pomyślałem, że jest podobnie. A, że to rozwojowa wersja 2,8tdi i widziałem kilka ofert również z 2 aku, zadałem pytanie :mrgreen:
W profilu masz taki właśnie motor 2,8tdi, tam drugi aku montują za tą wielką puchą od filtra powietrza...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.