To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Szarpanie przy przyśpieszaniu

Kristof128 - 10-08-2018, 19:34
Temat postu: Szarpanie przy przyśpieszaniu
Cześć wszystkim,
Mam problem z moim Lancerkiem (2005 r. 2,0l w sedanie). Mianowicie przy przyśpieszaniu w okolicach obrotów 1,8 - 3k czuć szarpanie najmocniejsze w okolicy 2k i 2,8k. Na luzie nie czuć nierównomiernej pracy silnika. Problem występuje zarówno przy pracy na benzynie jak i gazie, dlatego z góry można odrzucić winę układu paliwowego. Check engine się nie pali więc raczej nie ma błedów. Mi na myśl przychodzi układ wysokiego napięcia. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem świece (i tak im się należało) ale niestety nic to nie zmieniło. I co teraz? Mogę dalej wymieniać w ciemno cewki i kable tylko czy to coś da i nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto? Ewentualnie jeżeli ktoś spotkał się z takim problemem to co mu pomogło? Czy jest sposób żeby sprawdzić cewki czy są ok?
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

zbychu74 - 10-08-2018, 22:32

Sprawdź oporność kabli i czy nie mają przebicia tak samo cewki i czy nie mają przebicia do masy.
Jeszcze napisz co masz za komponenty lpg i może zdjęcia gratów spod maski.

Kristof128 - 11-08-2018, 18:43

Przebicia nie ma (sprawdzałem induktorem 500V), oporność też wygląda na ok chociaż szczerze nie wiem jaka powinna być dokładnie. LPG to wtryski baracudy, sterownik KME, reduktor nie mam pojęcia. Ale jak pisałem wcześniej to raczej nie od gazu bo na benzynie jest to samo. Wrzucam zdjęcie poglądowe, jak coś dokładnie mam sfotografować to piszcie.

zbychu74 - 11-08-2018, 19:11

Kable max 19kohm,cewki od 8,5do11,5kohm na fajce i przy wyjściu na kabel.
Jak masz jak to podejrzyj korekty paliwowe auta.
Teraz mi się przypomniało jeszcze :kiedyś miałem podobne objawy winowajcą była wiązka kabli w miejscu w duł od termostatu.Tam idzie gruba wiązka i było przebicie sygnału który ma iść do cewki ,a trafiał do masy.Po zaizolowaniu problem znikł.

Kristof128 - 12-08-2018, 11:47

Cewki pomiędzy czym a czym mierzyć rezystancję? Bo jak ostatnio chciałem sprawdzić to nigidzie nic nie było (Mohmy). Z tym termostatem to musze sprawdzić bo wymieniałem go zimą i jak wiadomo troche płynu się wylało na wszystko pod spodem i coś z tym może być związane. Korekty może będę w stanie sprawdzić w tygodniu.
zbychu74 - 12-08-2018, 14:23

Rezystancję mierzymy zwykłym multimetrem nawet za 15 zeta.
Cewki mierzymy pomiędzy fajką a tam gdzie wkładasz kabel wn.

Kristof128 - 14-09-2018, 18:32

Byłem za granicą jakiś czas dlatego nie odpisywałem. Przed wyjazdem wymieniłem cewki - pomogło. Niestety błędem okazał się wybór cewek. Ponieważ nie chciałem inwestować w drogie cewki kiedy nawet nie wiedziałem czy one są winne kupiłem najtańsze na allegro firmy nty. W drodze na lotnisko po około 120 km jazdy na nowych cewkach jedna cewka umarła totalnie - jechałem na dwóch garach... Nie była to przyjemna jazda... Na parkingu lotniskowym wymienili mi tą cewkę na porządnego japończyka i jest teraz ok. Przestroga - nie kupujcie nigdy takiego badziewia jak nty w podzespołach mających kluczowe znaczenie dla jazdy auta.
Pozdrawiam i dzięki Zbychu za rady.

Tomek_Lancer - 24-02-2019, 22:41

u mnie miałem to samo i jedna ze świec była delikatnie pęknięta i nie dawała pełnej iskry. szedłbym w strone układu zapłonowego jak ktoś wcześniej sugerował jeżeli to nie świece.

edit: teraz widze ze w ostatnim poście jest rozwiązanie :) Czyli jednak - super pozdrowienia :)

Kristof128 - 23-09-2019, 14:34

Niestety problem nie jest rozwiązany.
Już w trasie po wymianie na parkingu cewki czułem szarpanie ale stwierdziłem, że pewnie ta druga cewka co została jest tak samo dobra jak ta co padła i zamówiłem tym razem już lepszej firmy (delphi). Niesety na szarpanie nie pomogło. Pozostały kable zapłonowe - wymieniłem na NGK - nie pomogło. Pozostało tylko jedno - cewka którą otrzymałem na parkingu również nie była najwyższych lotów (na cewce brak jakichkolwiek oznaczeń producenta) w takim razie zamówiłem drugą cewkę delphi. Na szarpanie niewiele pomogło, a jakie było moje zdziwienie, jak po 400 km cewka ledwo co wymieniona padła (tym razem na jednym cylindrze). Zamontowanie poprzedniej pozwala jeżdzić ale nadal mocno szarpie. Problem z szarpaniem występuje zarówno na LPG, jak i PB chociaż PB tylko używane w celach testowych - większość czasu jeżdzę na LPG. Czy ktokolwiek może wiedzieć jaka jest przyczyna padania cewek? Co może jeszcze powodować szarpanie?
Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.

zbychu74 - 23-09-2019, 15:02

Miałem to samo ,kiedyś zmieniłem kable wn i auto szarpało przy obciążeniu wróciłem do starych oryginalnych kabli i problem znikl.Cewki które ja mogę polecić to bremi, śmigam na nich 3 lata.A cewka pada wtedy kiedy się nie może pozbyć ładunku.
Kristof128 - 26-09-2019, 13:19

No ok rozumiem, ale na oryginalnych kablach jest to samo. Zastanawiam się czy może nie padł czujnik położenia wału? Objawy typu szarpanie przy przyśpieszanu mogą na to wskazywać. Miał ktoś z tym doświadczenie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group