Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie przy przyśpieszaniu
Autor Wiadomość
Kristof128 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-08-2018, 19:34   Szarpanie przy przyśpieszaniu

Cześć wszystkim,
Mam problem z moim Lancerkiem (2005 r. 2,0l w sedanie). Mianowicie przy przyśpieszaniu w okolicach obrotów 1,8 - 3k czuć szarpanie najmocniejsze w okolicy 2k i 2,8k. Na luzie nie czuć nierównomiernej pracy silnika. Problem występuje zarówno przy pracy na benzynie jak i gazie, dlatego z góry można odrzucić winę układu paliwowego. Check engine się nie pali więc raczej nie ma błedów. Mi na myśl przychodzi układ wysokiego napięcia. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem świece (i tak im się należało) ale niestety nic to nie zmieniło. I co teraz? Mogę dalej wymieniać w ciemno cewki i kable tylko czy to coś da i nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto? Ewentualnie jeżeli ktoś spotkał się z takim problemem to co mu pomogło? Czy jest sposób żeby sprawdzić cewki czy są ok?
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 10-08-2018, 22:32   

Sprawdź oporność kabli i czy nie mają przebicia tak samo cewki i czy nie mają przebicia do masy.
Jeszcze napisz co masz za komponenty lpg i może zdjęcia gratów spod maski.
_________________
zbychu74
 
 
Kristof128 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-08-2018, 18:43   

Przebicia nie ma (sprawdzałem induktorem 500V), oporność też wygląda na ok chociaż szczerze nie wiem jaka powinna być dokładnie. LPG to wtryski baracudy, sterownik KME, reduktor nie mam pojęcia. Ale jak pisałem wcześniej to raczej nie od gazu bo na benzynie jest to samo. Wrzucam zdjęcie poglądowe, jak coś dokładnie mam sfotografować to piszcie.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 11-08-2018, 19:11   

Kable max 19kohm,cewki od 8,5do11,5kohm na fajce i przy wyjściu na kabel.
Jak masz jak to podejrzyj korekty paliwowe auta.
Teraz mi się przypomniało jeszcze :kiedyś miałem podobne objawy winowajcą była wiązka kabli w miejscu w duł od termostatu.Tam idzie gruba wiązka i było przebicie sygnału który ma iść do cewki ,a trafiał do masy.Po zaizolowaniu problem znikł.
_________________
zbychu74
 
 
Kristof128 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-08-2018, 11:47   

Cewki pomiędzy czym a czym mierzyć rezystancję? Bo jak ostatnio chciałem sprawdzić to nigidzie nic nie było (Mohmy). Z tym termostatem to musze sprawdzić bo wymieniałem go zimą i jak wiadomo troche płynu się wylało na wszystko pod spodem i coś z tym może być związane. Korekty może będę w stanie sprawdzić w tygodniu.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 12-08-2018, 14:23   

Rezystancję mierzymy zwykłym multimetrem nawet za 15 zeta.
Cewki mierzymy pomiędzy fajką a tam gdzie wkładasz kabel wn.
_________________
zbychu74
 
 
Kristof128 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-09-2018, 18:32   

Byłem za granicą jakiś czas dlatego nie odpisywałem. Przed wyjazdem wymieniłem cewki - pomogło. Niestety błędem okazał się wybór cewek. Ponieważ nie chciałem inwestować w drogie cewki kiedy nawet nie wiedziałem czy one są winne kupiłem najtańsze na allegro firmy nty. W drodze na lotnisko po około 120 km jazdy na nowych cewkach jedna cewka umarła totalnie - jechałem na dwóch garach... Nie była to przyjemna jazda... Na parkingu lotniskowym wymienili mi tą cewkę na porządnego japończyka i jest teraz ok. Przestroga - nie kupujcie nigdy takiego badziewia jak nty w podzespołach mających kluczowe znaczenie dla jazdy auta.
Pozdrawiam i dzięki Zbychu za rady.
 
 
Tomek_Lancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2003 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-02-2019, 22:41   

u mnie miałem to samo i jedna ze świec była delikatnie pęknięta i nie dawała pełnej iskry. szedłbym w strone układu zapłonowego jak ktoś wcześniej sugerował jeżeli to nie świece.

edit: teraz widze ze w ostatnim poście jest rozwiązanie :) Czyli jednak - super pozdrowienia :)
 
 
Kristof128 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-09-2019, 14:34   

Niestety problem nie jest rozwiązany.
Już w trasie po wymianie na parkingu cewki czułem szarpanie ale stwierdziłem, że pewnie ta druga cewka co została jest tak samo dobra jak ta co padła i zamówiłem tym razem już lepszej firmy (delphi). Niesety na szarpanie nie pomogło. Pozostały kable zapłonowe - wymieniłem na NGK - nie pomogło. Pozostało tylko jedno - cewka którą otrzymałem na parkingu również nie była najwyższych lotów (na cewce brak jakichkolwiek oznaczeń producenta) w takim razie zamówiłem drugą cewkę delphi. Na szarpanie niewiele pomogło, a jakie było moje zdziwienie, jak po 400 km cewka ledwo co wymieniona padła (tym razem na jednym cylindrze). Zamontowanie poprzedniej pozwala jeżdzić ale nadal mocno szarpie. Problem z szarpaniem występuje zarówno na LPG, jak i PB chociaż PB tylko używane w celach testowych - większość czasu jeżdzę na LPG. Czy ktokolwiek może wiedzieć jaka jest przyczyna padania cewek? Co może jeszcze powodować szarpanie?
Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 23-09-2019, 15:02   

Miałem to samo ,kiedyś zmieniłem kable wn i auto szarpało przy obciążeniu wróciłem do starych oryginalnych kabli i problem znikl.Cewki które ja mogę polecić to bremi, śmigam na nich 3 lata.A cewka pada wtedy kiedy się nie może pozbyć ładunku.
_________________
zbychu74
 
 
Kristof128 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-09-2019, 13:19   

No ok rozumiem, ale na oryginalnych kablach jest to samo. Zastanawiam się czy może nie padł czujnik położenia wału? Objawy typu szarpanie przy przyśpieszanu mogą na to wskazywać. Miał ktoś z tym doświadczenie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.