To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Brak obrotomierza oraz bład 46

barth71 - 02-10-2018, 10:19
Temat postu: [3.2 DID] Brak obrotomierza oraz bład 46
Witam
Jestem nowy i to moje pierwsze pajero. Zajmuje sie elektryka i elektroniką samochodową ale prosze o porade. Nie działa mi obrotomierz tak auto kupiłem i sterownik wyrzuca błąd 46 - zawor korekty wtrysku. Błedu nie da sie skasowac nawet na samym zaplonie. Wiem ze moze to byc kwestia zaworu w pompie tylko tutaj silnik pracuje bez problemu i nic sie nioe dzieje . Ma moc nie dymi odpala poprawnie. Czy brak obrotomierza w tym modelu moze byc polaczony jako usterka z bledem 46?
Prosze o jakieś podpowiedzi.
Dzieki z góry

janusz66p - 02-10-2018, 11:47

Witam,
Mam podobny problem lecz tylko z samym brakiem obrotów. Elektryk samochodowy próbował namierzyć przyczynę, sprawdzał połączenia, wymienił cały licznik (na używany ale sprawny), jednak usterka dalej pozostała. Jeżeli ktoś z szanownych kolegów miał podobny przypadek to proszę o pomoc.
z góry dziękuję.
Dodatkowo mechanik, którego pytałem o przyczynę mojej usterki wskazał na możliwość połączenia w twoim przypadku braku obrotów z kodem 46 - związek z pompą wysokiego ciśnienia paliwa. Niestety nie znam szczegółów.
Pozdrawiam

barth71 - 02-10-2018, 11:54

janusz66p napisał/a:
Witam,
Mam podobny problem lecz tylko z samym brakiem obrotów. Elektryk samochodowy próbował namierzyć przyczynę, sprawdzał połączenia, wymienił cały licznik (na używany ale sprawny), jednak usterka dalej pozostała. Jeżeli ktoś z szanownych kolegów miał podobny przypadek to proszę o pomoc.
z góry dziękuję.
Dodatkowo mechanik, którego pytałem o przyczynę mojej usterki wskazał na możliwość połączenia w twoim przypadku braku obrotów z kodem 46 - związek z pompą wysokiego ciśnienia paliwa. Niestety nie znam szczegółów.
Pozdrawiam


ok. dzieki za info. Jesli ktośma jeszcze jakies pomysły i podpowiedzi to bardzo bym prosił o nakierowanie i ewentualnie jakiś trop odnosnie bledu 46

janusz66p - 02-10-2018, 12:00

w uzupełnieniu mechanik wskazał np. na możliwość przetarcia przewodów w okolicach pompy, z której brany jest sygnał do obrotomierza.
pozdrawiam

zbyszekm2 - 02-10-2018, 15:27
Temat postu: Re: Brak obrotomierza oraz bład 46
barth71 napisał/a:
Witam
Jestem nowy i to moje pierwsze pajero. Zajmuje sie elektryka i elektroniką samochodową ale prosze o porade. Nie działa mi obrotomierz tak auto kupiłem i sterownik wyrzuca błąd 46 - zawor korekty wtrysku. Błedu nie da sie skasowac nawet na samym zaplonie. Wiem ze moze to byc kwestia zaworu w pompie tylko tutaj silnik pracuje bez problemu i nic sie nioe dzieje . Ma moc nie dymi odpala poprawnie. Czy brak obrotomierza w tym modelu moze byc polaczony jako usterka z bledem 46?
Prosze o jakieś podpowiedzi.
Dzieki z góry

Jeden z czujników obrotów na pompie wtryskowej 9sa dwa) lub instalacja na pompie.

barth71 - 02-10-2018, 15:36

ok. dzieki to juz wystraczające info żeby grzebać. Skupie się na pompie instalacji i czujnikach. Jak bede miał jeszcze jakies pytania to bede sie odzywal i o wynikach poinformuje.
pzdr

Michał_PIII - 03-10-2018, 00:38

Nie są to czujniki ani nie.jest nic z wiązką przy czujnikach obrotu na pompie. Przerabiałem nie raz temat z tymi czujnikami. Jakby coś z nimi było nie tak to wyskoczyły by ich błędy. Jak silnik pracuje ok chociaż błąd 46 świadczy że nie jest do końca ok to ja stawiam na elektronike w zegarach. Jakby to były czujniki albo wiązka to silnik by tak nie pracował jak opisałeś.
janusz66p - 03-10-2018, 08:53

Witam kolegów,
W moim przypadku nie ma błędów, silnik pracuje poprawnie, cały licznik wymieniony na inny (używka z wersji angielskiej), a obrotów dalej nie ma. Nie ja kupowałem licznik lecz mechanik łącznie z elektronikiem, którzy próbowali naprawy. Ostatecznie elektronik się poddał tłumacząc, że za dużo godzin przy tym spędził i jest to dla niego nie opłacalne. Mechanik dalej próbuje coś zrobić ponieważ usterka wyszła w czasie czyszczenia zapchanego zaworu EGR, choć uważa, że to zbieg okoliczności to jednak chce to naprawić.
Pozdrawiam

barth71 - 03-10-2018, 11:49

Michał_PIII napisał/a:
Nie są to czujniki ani nie.jest nic z wiązką przy czujnikach obrotu na pompie. Przerabiałem nie raz temat z tymi czujnikami. Jakby coś z nimi było nie tak to wyskoczyły by ich błędy. Jak silnik pracuje ok chociaż błąd 46 świadczy że nie jest do końca ok to ja stawiam na elektronike w zegarach. Jakby to były czujniki albo wiązka to silnik by tak nie pracował jak opisałeś.


Wyglada na to ze masz racje. Posiadziałem wczoraj i dzisiaj od rana dostałem sie tam do pompy i instalacji. Rozprulem wiazke , kable nie sa przetarte itp. I jesli odepniemy czujnik górny silnik zapala i gasnie odrazu i wali bledem . natomiast ten boczny czujnik na pompie tez zapisuje blad na nim silnik pracuje ale on działa napewno bo w parametrach sterownik silnika widzi z niego obroty. Jak go odepne to nie widzi obrotów i wali bląd. wiec czujniki sparwne i instalacja też. Teraz tak. Problem jest z schematami do tego silnika wiec moze ktos posiada. Bo w jaki sposób odbywa sie już informacja o obrotach do zegarów. Czy info idzie z ecu silnika czy z innego modułu. Bo jesli z ecu to moze byc wiazka pomiedzy lub licznik lub uwalone ecu.
Dzieki za dotychczasowe podpowiedzi

Michał_PIII - 03-10-2018, 12:55

Poszukaj wątku albo na internecie albo tutaj na forum na temat przekłamania temepratury albo wskaźnika paliwa. To jest ten sam problem obrotomierza co z tymi wskazaniami. Musisz odkrecic od zegarów z tyłu tą elektronike. Czasami pomaga przeczyszczenie styków, lepsze podgięcie i ustawienie na nowo. Czasami trzeba kilka razy tą czynność powtarzać żeby działało więc nie skręcah zegarów, jak będzie ok to sprawdz zanim przykrecisz czy predkosciomierz dobrze dziala, czasami potrafi pokazywac tylko do 60-80 km/h tam leży problem
Georg - 03-10-2018, 13:26

barth71 napisał/a:
Czy info idzie z ecu silnika czy z innego modułu.
Sygnał do wysterowania tachometru wychodzi z ECU z pinu nr 58. Wtyk 12-pinowy, kolor przewodu - biało zielony (od ECU do zegarów). Dla pewności możesz go przedzwonić. Sugeruję jednak usterkę w zegarach. Podejrzenie "uwalonego" ECU ustawiłbym na końcu.
barth71 - 03-10-2018, 20:41

Georg napisał/a:
barth71 napisał/a:
Czy info idzie z ecu silnika czy z innego modułu.
Sygnał do wysterowania tachometru wychodzi z ECU z pinu nr 58. Wtyk 12-pinowy, kolor przewodu - biało zielony (od ECU do zegarów). Dla pewności możesz go przedzwonić. Sugeruję jednak usterkę w zegarach. Podejrzenie "uwalonego" ECU ustawiłbym na końcu.


Dzieki za info odnośnie pinologi. Na podstawie tego stwierdziłem niestety uszkodzenie ECU.
Powiem na przyszłośc jak można to sprawdzić i wykluczyc czy jest to licznik.
Na pinie 58 sterownika kabel faktycznie biały z zielonym paskiem podczas pracy silnika mają pojawiąc się impulsy +12 (wspołczynnik wypełnienia impulsu ) odpoweidnie do obrotów. Jesli kabel do licznika jest ok to po odłaczeniu wtyczki od ecu i po właczeniu zaplonu można sobie na ten kabel biało zielony podawac cyklicznie 12v i wtedy wskazowka obrotomierza bedzie podskakiwac. Jesli nie to do wymiany lub naprawy licznik a jesli tak to wpinamy wtyczke z powrotem do ECU i używając próbnika z diodą led (TYLKO Z diodą LED !!!) podlaczamy sie gdzies na masę i plusem diody od tyłu do pinu 58 ECU silnika. Odpalamy auto i dioda powinna migać. W moim przypadku nie migała poniewaz wyjscie pinu jest w sterowniku na stałe zwarte do masy. Dla potwierdzenia powiem ze sprawdziłem to z drugim pajero kolegi ktory akurat przyjechał do mnie i u niego dioda podłaczona w taki sam sposób migała w rytm pracy silnika. Podejrzewam ze bład 46 również bedzie powodem uszkodzenia ecu. Wymienie ecu na uzywke bo to akurat dla mnie nie problem i zobaczymy wyniki. Dam znać. Dzieki wszystkim za pomoc i nakierowanie , mam nadzieje ze tez pomoge komus na przyszłość.
pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group