Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Brak obrotomierza oraz bład 46
Autor Wiadomość
barth71 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 02-10-2018, 10:19   [3.2 DID] Brak obrotomierza oraz bład 46

Witam
Jestem nowy i to moje pierwsze pajero. Zajmuje sie elektryka i elektroniką samochodową ale prosze o porade. Nie działa mi obrotomierz tak auto kupiłem i sterownik wyrzuca błąd 46 - zawor korekty wtrysku. Błedu nie da sie skasowac nawet na samym zaplonie. Wiem ze moze to byc kwestia zaworu w pompie tylko tutaj silnik pracuje bez problemu i nic sie nioe dzieje . Ma moc nie dymi odpala poprawnie. Czy brak obrotomierza w tym modelu moze byc polaczony jako usterka z bledem 46?
Prosze o jakieś podpowiedzi.
Dzieki z góry
 
 
janusz66p 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: 42-500 Będzin
Wysłany: 02-10-2018, 11:47   

Witam,
Mam podobny problem lecz tylko z samym brakiem obrotów. Elektryk samochodowy próbował namierzyć przyczynę, sprawdzał połączenia, wymienił cały licznik (na używany ale sprawny), jednak usterka dalej pozostała. Jeżeli ktoś z szanownych kolegów miał podobny przypadek to proszę o pomoc.
z góry dziękuję.
Dodatkowo mechanik, którego pytałem o przyczynę mojej usterki wskazał na możliwość połączenia w twoim przypadku braku obrotów z kodem 46 - związek z pompą wysokiego ciśnienia paliwa. Niestety nie znam szczegółów.
Pozdrawiam
 
 
barth71 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 02-10-2018, 11:54   

janusz66p napisał/a:
Witam,
Mam podobny problem lecz tylko z samym brakiem obrotów. Elektryk samochodowy próbował namierzyć przyczynę, sprawdzał połączenia, wymienił cały licznik (na używany ale sprawny), jednak usterka dalej pozostała. Jeżeli ktoś z szanownych kolegów miał podobny przypadek to proszę o pomoc.
z góry dziękuję.
Dodatkowo mechanik, którego pytałem o przyczynę mojej usterki wskazał na możliwość połączenia w twoim przypadku braku obrotów z kodem 46 - związek z pompą wysokiego ciśnienia paliwa. Niestety nie znam szczegółów.
Pozdrawiam


ok. dzieki za info. Jesli ktośma jeszcze jakies pomysły i podpowiedzi to bardzo bym prosił o nakierowanie i ewentualnie jakiś trop odnosnie bledu 46
 
 
janusz66p 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: 42-500 Będzin
Wysłany: 02-10-2018, 12:00   

w uzupełnieniu mechanik wskazał np. na możliwość przetarcia przewodów w okolicach pompy, z której brany jest sygnał do obrotomierza.
pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-10-2018, 15:27   Re: Brak obrotomierza oraz bład 46

barth71 napisał/a:
Witam
Jestem nowy i to moje pierwsze pajero. Zajmuje sie elektryka i elektroniką samochodową ale prosze o porade. Nie działa mi obrotomierz tak auto kupiłem i sterownik wyrzuca błąd 46 - zawor korekty wtrysku. Błedu nie da sie skasowac nawet na samym zaplonie. Wiem ze moze to byc kwestia zaworu w pompie tylko tutaj silnik pracuje bez problemu i nic sie nioe dzieje . Ma moc nie dymi odpala poprawnie. Czy brak obrotomierza w tym modelu moze byc polaczony jako usterka z bledem 46?
Prosze o jakieś podpowiedzi.
Dzieki z góry

Jeden z czujników obrotów na pompie wtryskowej 9sa dwa) lub instalacja na pompie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
barth71 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 02-10-2018, 15:36   

ok. dzieki to juz wystraczające info żeby grzebać. Skupie się na pompie instalacji i czujnikach. Jak bede miał jeszcze jakies pytania to bede sie odzywal i o wynikach poinformuje.
pzdr
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 03-10-2018, 00:38   

Nie są to czujniki ani nie.jest nic z wiązką przy czujnikach obrotu na pompie. Przerabiałem nie raz temat z tymi czujnikami. Jakby coś z nimi było nie tak to wyskoczyły by ich błędy. Jak silnik pracuje ok chociaż błąd 46 świadczy że nie jest do końca ok to ja stawiam na elektronike w zegarach. Jakby to były czujniki albo wiązka to silnik by tak nie pracował jak opisałeś.
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
janusz66p 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: 42-500 Będzin
Wysłany: 03-10-2018, 08:53   

Witam kolegów,
W moim przypadku nie ma błędów, silnik pracuje poprawnie, cały licznik wymieniony na inny (używka z wersji angielskiej), a obrotów dalej nie ma. Nie ja kupowałem licznik lecz mechanik łącznie z elektronikiem, którzy próbowali naprawy. Ostatecznie elektronik się poddał tłumacząc, że za dużo godzin przy tym spędził i jest to dla niego nie opłacalne. Mechanik dalej próbuje coś zrobić ponieważ usterka wyszła w czasie czyszczenia zapchanego zaworu EGR, choć uważa, że to zbieg okoliczności to jednak chce to naprawić.
Pozdrawiam
 
 
barth71 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 03-10-2018, 11:49   

Michał_PIII napisał/a:
Nie są to czujniki ani nie.jest nic z wiązką przy czujnikach obrotu na pompie. Przerabiałem nie raz temat z tymi czujnikami. Jakby coś z nimi było nie tak to wyskoczyły by ich błędy. Jak silnik pracuje ok chociaż błąd 46 świadczy że nie jest do końca ok to ja stawiam na elektronike w zegarach. Jakby to były czujniki albo wiązka to silnik by tak nie pracował jak opisałeś.


Wyglada na to ze masz racje. Posiadziałem wczoraj i dzisiaj od rana dostałem sie tam do pompy i instalacji. Rozprulem wiazke , kable nie sa przetarte itp. I jesli odepniemy czujnik górny silnik zapala i gasnie odrazu i wali bledem . natomiast ten boczny czujnik na pompie tez zapisuje blad na nim silnik pracuje ale on działa napewno bo w parametrach sterownik silnika widzi z niego obroty. Jak go odepne to nie widzi obrotów i wali bląd. wiec czujniki sparwne i instalacja też. Teraz tak. Problem jest z schematami do tego silnika wiec moze ktos posiada. Bo w jaki sposób odbywa sie już informacja o obrotach do zegarów. Czy info idzie z ecu silnika czy z innego modułu. Bo jesli z ecu to moze byc wiazka pomiedzy lub licznik lub uwalone ecu.
Dzieki za dotychczasowe podpowiedzi
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 03-10-2018, 12:55   

Poszukaj wątku albo na internecie albo tutaj na forum na temat przekłamania temepratury albo wskaźnika paliwa. To jest ten sam problem obrotomierza co z tymi wskazaniami. Musisz odkrecic od zegarów z tyłu tą elektronike. Czasami pomaga przeczyszczenie styków, lepsze podgięcie i ustawienie na nowo. Czasami trzeba kilka razy tą czynność powtarzać żeby działało więc nie skręcah zegarów, jak będzie ok to sprawdz zanim przykrecisz czy predkosciomierz dobrze dziala, czasami potrafi pokazywac tylko do 60-80 km/h tam leży problem
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 03-10-2018, 13:26   

barth71 napisał/a:
Czy info idzie z ecu silnika czy z innego modułu.
Sygnał do wysterowania tachometru wychodzi z ECU z pinu nr 58. Wtyk 12-pinowy, kolor przewodu - biało zielony (od ECU do zegarów). Dla pewności możesz go przedzwonić. Sugeruję jednak usterkę w zegarach. Podejrzenie "uwalonego" ECU ustawiłbym na końcu.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
barth71 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 03-10-2018, 20:41   

Georg napisał/a:
barth71 napisał/a:
Czy info idzie z ecu silnika czy z innego modułu.
Sygnał do wysterowania tachometru wychodzi z ECU z pinu nr 58. Wtyk 12-pinowy, kolor przewodu - biało zielony (od ECU do zegarów). Dla pewności możesz go przedzwonić. Sugeruję jednak usterkę w zegarach. Podejrzenie "uwalonego" ECU ustawiłbym na końcu.


Dzieki za info odnośnie pinologi. Na podstawie tego stwierdziłem niestety uszkodzenie ECU.
Powiem na przyszłośc jak można to sprawdzić i wykluczyc czy jest to licznik.
Na pinie 58 sterownika kabel faktycznie biały z zielonym paskiem podczas pracy silnika mają pojawiąc się impulsy +12 (wspołczynnik wypełnienia impulsu ) odpoweidnie do obrotów. Jesli kabel do licznika jest ok to po odłaczeniu wtyczki od ecu i po właczeniu zaplonu można sobie na ten kabel biało zielony podawac cyklicznie 12v i wtedy wskazowka obrotomierza bedzie podskakiwac. Jesli nie to do wymiany lub naprawy licznik a jesli tak to wpinamy wtyczke z powrotem do ECU i używając próbnika z diodą led (TYLKO Z diodą LED !!!) podlaczamy sie gdzies na masę i plusem diody od tyłu do pinu 58 ECU silnika. Odpalamy auto i dioda powinna migać. W moim przypadku nie migała poniewaz wyjscie pinu jest w sterowniku na stałe zwarte do masy. Dla potwierdzenia powiem ze sprawdziłem to z drugim pajero kolegi ktory akurat przyjechał do mnie i u niego dioda podłaczona w taki sam sposób migała w rytm pracy silnika. Podejrzewam ze bład 46 również bedzie powodem uszkodzenia ecu. Wymienie ecu na uzywke bo to akurat dla mnie nie problem i zobaczymy wyniki. Dam znać. Dzieki wszystkim za pomoc i nakierowanie , mam nadzieje ze tez pomoge komus na przyszłość.
pzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.