Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] Chrobotanie przy skręcie z włączonym 4WD
gniewko - 01-01-2019, 15:56 Temat postu: [II 2.2 DID] Chrobotanie przy skręcie z włączonym 4WD Witam,
Od niedawna pojawił się u mnie dziwny dźwięk, jakby chrobotanie, tylko przy skręcaniu i tylko przy załączonym napędzie 4WD (zarówno AUTO i LOCK). Jadąc ma się wrażenie, że ten odgłos dobiega z prawej strony w komorze silnika. Jak silnik się nagrzeje ten odgłos jest nieco cichszy.
Na 2WD brak chrobotania, zarówno na zimnym i ciepłym silniku.
Mam silnik 2.2 DID (4HN), 156KM, przebieg 70.000 km, 2008 rok.
Co to może być?
Pozdrawiam
Moody - 02-01-2019, 17:19
Sprawdź poziom oleju w transferze.
Mały przebieg masz jak na ten rocznik. Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze oleju w napędach to zrób to przy okazji.
gniewko - 02-01-2019, 18:41
Olej w skrzyni biegów i skrzyni rozdzielacza - mostach (przód + tył) wymienione przy przebiegu 54.000 km.
Poziomy oleju sprawdzone. Są prawidłowe, brak wycieków.
Teraz dodatkowo przy wymianie oleju silnikowego i filtrów, wymieniłem olej w układzie wspomagania kierownicy.
Faktycznie autko mało jeździ.
koniq - 03-01-2019, 15:22
U mnie bylo podobnie ... W trybie ECO nic nie stuka bo naped jest zadko dolaczany. W aso powiedzieli ze padlo sprzeglo przeniesienia napedu i koszt wymiany ok 13 tys. zł. Z racji ze to juz moja kolejna droga naprawa (wczesniej walki wyrownujace, kolektor wydechowy, klimatyzacja...turbo ale juz 170tys km) porada u mechanika to naprawa jakiegos elementu tj zatopionej w oleju czesci plytki elektronicznej ktora jest niestety fabrycznie wadliwa. Koszt naprawy szacowany na ok 1800zł lecz czekam na kalkulacje..
Jezdze juz na trybie ECO ok 20 tys km.
Samochod ladnie wyglada i jest bardzo wygodny, niestety po 150 tys zł to koszmar jesli chodzi o koszty napraw i czesci.
gniewko - 03-01-2019, 16:42
koniq napisał/a: | U mnie bylo podobnie ... |
Czy u Ciebie ten dziwny odgłos pojawiał się też tylko przy skręcie i włączonym 4 WD?
Moody - 04-01-2019, 20:39
Jeżeli odgłos pochodzi z miejsca, o którym piszesz to tam w związku z AWD jest tylko transfer i od niego bym zaczął. Od wymiany oleju mogło się przecież wiele wydarzyć.
W każdym razie nim zdecydujesz się wydać jakieś duże pieniądze to upewnij się, że problem jest właściwie zdiagnozowany.
gniewko - 04-01-2019, 20:49
Moody napisał/a: | W każdym razie nim zdecydujesz się wydać jakieś duże pieniądze to upewnij się, że problem jest właściwie zdiagnozowany. |
No właśnie - największy problem tkwi w prawidłowej diagnozie. Zwłaszcza, że ten odgłos dochodzi wyłącznie podczas jazdy w trakcie skręcania. Na postoju z włączonym silnikiem i dowolnym trybem 4WD brak jakichkolwiek niepokojących dźwięków, nawet kręcąc kołem kierownicy.
Ostatnio inny mechanik podpowiedział, że moja usterka może być związana z pompą oleju od wspomagania kierownicy. Co o tym sądzicie?
Moody - 04-01-2019, 21:01
Pompę wspom. bym wykluczył. Przy kręceniu na postoju "waliłaby" jeszcze bardziej (opory) - przerabiałem ten problem kiedyś w innym aucie - no i nie ma nic wspólnego z włączonym trybem AWD.
Podczas postoju nie będziesz miał tego efektu dlatego, że nie odbywa się wówczas transmisja napędu.
Wybierz się do jakiegoś warsztatu obsługi dla 4x4.
gniewko - 04-01-2019, 21:15
Moody napisał/a: | Wybierz się do jakiegoś warsztatu obsługi dla 4x4. |
Tak zrobię. Dziękuję za pomoc.
krah - 08-08-2023, 15:51
Cześć, co było powodem stuków przy skręceniu z załączonym napędem 4wd? Mam podobne objawy
gniewko - 08-08-2023, 22:12
Wymiana oleju w układzie wspomagania pomogła na pewien czas. Prawdopodobnie pompa wspomagania wymaga interwencji.
krah - 08-08-2023, 22:58
Jesteś pewien, że przed wymianą stukanie było także w trybie 2wd? Obstawiałem problemy ze skrzynką rozdzielczą lub tylnym dyfrze. Olej wspomagania? Ale jak to? 😃😃😃
gniewko - 09-08-2023, 10:20
W trybie 2WD nie było tych problemów. Występowały tylko w trybie 4WD i tylko podczas skrętu (odgłos szczególnie słyszalny w niskich temperaturach powietrza). Po nagrzaniu silnika odgłosy znacząco słabły. Jak pisałem wcześniej olej wymieniony w układzie wspomagania kierownicy pomógł na pewien czas (15-20 tys. km). Jeśli dobrze pamiętam był to olej RAVENOL Hydraulik PSF Fluid.
Luki1981 - 08-12-2023, 08:39
I co .coś wiadomo więcej o problemie?
kipp3r - 08-12-2023, 15:23
albo transfer albo półoś
|
|
|