Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] Chrobotanie przy skręcie z włączonym 4WD
Autor Wiadomość
gniewko 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.2 DID, 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: PZ
Wysłany: 01-01-2019, 15:56   [II 2.2 DID] Chrobotanie przy skręcie z włączonym 4WD

Witam,
Od niedawna pojawił się u mnie dziwny dźwięk, jakby chrobotanie, tylko przy skręcaniu i tylko przy załączonym napędzie 4WD (zarówno AUTO i LOCK). Jadąc ma się wrażenie, że ten odgłos dobiega z prawej strony w komorze silnika. Jak silnik się nagrzeje ten odgłos jest nieco cichszy.
Na 2WD brak chrobotania, zarówno na zimnym i ciepłym silniku.
Mam silnik 2.2 DID (4HN), 156KM, przebieg 70.000 km, 2008 rok.
Co to może być?
Pozdrawiam
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 02-01-2019, 17:19   

Sprawdź poziom oleju w transferze.
Mały przebieg masz jak na ten rocznik. Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze oleju w napędach to zrób to przy okazji.
 
 
gniewko 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.2 DID, 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: PZ
Wysłany: 02-01-2019, 18:41   

Olej w skrzyni biegów i skrzyni rozdzielacza - mostach (przód + tył) wymienione przy przebiegu 54.000 km.
Poziomy oleju sprawdzone. Są prawidłowe, brak wycieków.
Teraz dodatkowo przy wymianie oleju silnikowego i filtrów, wymieniłem olej w układzie wspomagania kierownicy.
Faktycznie autko mało jeździ.
 
 
koniq 
Nowy Forumowicz
1976

Auto: OUTLANDER 2.2 DID 4x4 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 2
Skąd: Slask
Wysłany: 03-01-2019, 15:22   

U mnie bylo podobnie ... W trybie ECO nic nie stuka bo naped jest zadko dolaczany. W aso powiedzieli ze padlo sprzeglo przeniesienia napedu i koszt wymiany ok 13 tys. zł. Z racji ze to juz moja kolejna droga naprawa (wczesniej walki wyrownujace, kolektor wydechowy, klimatyzacja...turbo ale juz 170tys km) porada u mechanika to naprawa jakiegos elementu tj zatopionej w oleju czesci plytki elektronicznej ktora jest niestety fabrycznie wadliwa. Koszt naprawy szacowany na ok 1800zł lecz czekam na kalkulacje..
Jezdze juz na trybie ECO ok 20 tys km.
Samochod ladnie wyglada i jest bardzo wygodny, niestety po 150 tys zł to koszmar jesli chodzi o koszty napraw i czesci.
 
 
gniewko 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.2 DID, 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: PZ
Wysłany: 03-01-2019, 16:42   

koniq napisał/a:
U mnie bylo podobnie ...

Czy u Ciebie ten dziwny odgłos pojawiał się też tylko przy skręcie i włączonym 4 WD?
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 04-01-2019, 20:39   

Jeżeli odgłos pochodzi z miejsca, o którym piszesz to tam w związku z AWD jest tylko transfer i od niego bym zaczął. Od wymiany oleju mogło się przecież wiele wydarzyć.
W każdym razie nim zdecydujesz się wydać jakieś duże pieniądze to upewnij się, że problem jest właściwie zdiagnozowany.
 
 
gniewko 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.2 DID, 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: PZ
Wysłany: 04-01-2019, 20:49   

Moody napisał/a:
W każdym razie nim zdecydujesz się wydać jakieś duże pieniądze to upewnij się, że problem jest właściwie zdiagnozowany.

No właśnie - największy problem tkwi w prawidłowej diagnozie. Zwłaszcza, że ten odgłos dochodzi wyłącznie podczas jazdy w trakcie skręcania. Na postoju z włączonym silnikiem i dowolnym trybem 4WD brak jakichkolwiek niepokojących dźwięków, nawet kręcąc kołem kierownicy.

Ostatnio inny mechanik podpowiedział, że moja usterka może być związana z pompą oleju od wspomagania kierownicy. Co o tym sądzicie?
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 04-01-2019, 21:01   

Pompę wspom. bym wykluczył. Przy kręceniu na postoju "waliłaby" jeszcze bardziej (opory) - przerabiałem ten problem kiedyś w innym aucie - no i nie ma nic wspólnego z włączonym trybem AWD.

Podczas postoju nie będziesz miał tego efektu dlatego, że nie odbywa się wówczas transmisja napędu.

Wybierz się do jakiegoś warsztatu obsługi dla 4x4.
 
 
gniewko 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.2 DID, 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: PZ
Wysłany: 04-01-2019, 21:15   

Moody napisał/a:
Wybierz się do jakiegoś warsztatu obsługi dla 4x4.

Tak zrobię. Dziękuję za pomoc.
 
 
krah 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-08-2023, 15:51   

Cześć, co było powodem stuków przy skręceniu z załączonym napędem 4wd? Mam podobne objawy
_________________
Sky
 
 
gniewko 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.2 DID, 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: PZ
Wysłany: 08-08-2023, 22:12   

Wymiana oleju w układzie wspomagania pomogła na pewien czas. Prawdopodobnie pompa wspomagania wymaga interwencji.
 
 
krah 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-08-2023, 22:58   

Jesteś pewien, że przed wymianą stukanie było także w trybie 2wd? Obstawiałem problemy ze skrzynką rozdzielczą lub tylnym dyfrze. Olej wspomagania? Ale jak to? 😃😃😃
_________________
Sky
 
 
gniewko 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.2 DID, 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: PZ
Wysłany: 09-08-2023, 10:20   

W trybie 2WD nie było tych problemów. Występowały tylko w trybie 4WD i tylko podczas skrętu (odgłos szczególnie słyszalny w niskich temperaturach powietrza). Po nagrzaniu silnika odgłosy znacząco słabły. Jak pisałem wcześniej olej wymieniony w układzie wspomagania kierownicy pomógł na pewien czas (15-20 tys. km). Jeśli dobrze pamiętam był to olej RAVENOL Hydraulik PSF Fluid.
 
 
Luki1981 
Nowy Forumowicz

Auto: C-crosser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-12-2023, 08:39   

I co .coś wiadomo więcej o problemie?
 
 
kipp3r 
Nowy Forumowicz

Auto: Evo 9 Evo 5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-12-2023, 15:23   

albo transfer albo półoś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.