To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Problem z chłodnicą Lancer 2005 2.0 DOHC.

Cyckonauta - 15-03-2019, 10:08
Temat postu: Problem z chłodnicą Lancer 2005 2.0 DOHC.
Cześć! Byłem wczoraj na wymianie oleju. Mechanik kazał zwrócić uwagę na chłodnicę. Otóż sytuacja wygląda tak: góra chłodnicy jest delikatnie zielona od płynu. Nie sączy się nic, nie ma wycieku (auto stoi na codzień w garażu nie ma śladu na podłodze). Owszem, w zbiorniczku wyrównawczym poziom jest ze 3-4 kreski powyżej minimum, ale jak odkręcałem korek na chłodnicy na zimnym silniku lustro płynu było około 0,5-1cm poniżej wlewu. Auto po tym jak złapie temperaturę utrzymuje ją na stałym poziomie, niezależnie czy jadę w korku po mieście czy trasę 100 km i więcej. Trochę mnie to zastanawia... Czy spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem? Silnik to oczywiście 4G63.
MitsuGo - 15-03-2019, 10:59

Może uszczelnienie korka chłodnicy delikatnie przepuszcza.
krzychu - 15-03-2019, 11:02

Wentylatory się włączają na czas?
Cyckonauta - 15-03-2019, 11:22

MitsuGo napisał/a:
Może uszczelnienie korka chłodnicy delikatnie przepuszcza.

Nie zauważyłem żadnego wycieku w okolicy korka.

krzychu napisał/a:
Wentylatory się włączają na czas?

Myślę, że tak. Nie zauważyłem żeby było coś nie tak, ale muszę zwrócić na to uwagę dokładnie.

Tak jak pisałem, w zbiorniczku jest lekko powyżej minimum. Myślę czy kupić litra i dolać do zbiorniczka, czy na razie "jeździć obserwować"?

krzychu - 15-03-2019, 11:23

Cyckonauta napisał/a:

Myślę, że tak. Nie zauważyłem żeby było coś nie tak, ale muszę zwrócić na to uwagę dokładnie.


Moduł wentylatorów niekiedy ulega awarii. Zazwyczaj wtedy pracują cały czas, ale pewnie inne awarię też są możliwe.

Cyckonauta napisał/a:
Tak jak pisałem, w zbiorniczku jest lekko powyżej minimum. Myślę czy kupić litra i dolać do zbiorniczka, czy na razie "jeździć obserwować"?


Obserwować.

Cyckonauta - 15-03-2019, 11:26

krzychu napisał/a:
Cyckonauta napisał/a:

Myślę, że tak. Nie zauważyłem żeby było coś nie tak, ale muszę zwrócić na to uwagę dokładnie.


Moduł wentylatorów niekiedy ulega awarii. Zazwyczaj wtedy pracują cały czas, ale pewnie inne awarię też są możliwe.

Cyckonauta napisał/a:
Tak jak pisałem, w zbiorniczku jest lekko powyżej minimum. Myślę czy kupić litra i dolać do zbiorniczka, czy na razie "jeździć obserwować"?


Obserwować.


W połowie kwietnia tak czy owak szykuje się wieksza naprawa, wymiana rozrządu pompy wody tak że to też zostanie sprawdzone.
Mam jeszcze jedną wkurzającą rzecz, otóż czasami ciężko wbija się jedynka na postoju lub jak auto lekko się toczy i nieraz dwójka równie ciężko wchodzi. Synchornizatory czy raczej sprzęgło kaput?

rudi88 - 15-03-2019, 20:05

Ja bym dolał do zbiorniczka i do chłodnicy i obserwował. Tylko trzeba też sprawdzać w chłodnicy.Jeśli w chłodnicy jest nieszczelność to nie wytworzy się podciśnienie i ze zbiorniczka nie zaciągnie.

Już dwa razy miałem nieszczelności w układzie i w zbiorniczku było przynajmniej minimum a chłodnica praktycznie pusta.

japer - 21-03-2019, 22:03

Oby u Ciebie to był korek... ale u mnie ( po ~250 kkm przebiegu ) niestety rozszczelniła się chłodnica w wielu punktach na łączeniu tworzywa z aluminium. W serwisie powiedzieli że najprawdopodobniej lata zrobily swoje ( wg mnie przystawiło na jakimś syfie w środku ). U mnie na odpalonym i zagrzanym silniku było widać właśnie od góry jak się sączy.
czarny.marcin - 22-03-2019, 04:29

rudi88 napisał/a:
jeżeli jest nieszczelność to nie wytworzy się podciśnienie i ze zbiorniczka nie zaciągnie.



Dokładnie tak

Ja bym na początek zdjął górny wąż z chłodnicy i wyczyścił ten proszek z wytrąconego płynu chłodniczego, przesuń minimalnie opaskę na wężu w inne miejsce. U mnie podciekalo spod węża wlasnie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group