Problem z chłodnicą Lancer 2005 2.0 DOHC. |
Autor |
Wiadomość |
Cyckonauta
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS9W 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2018 Posty: 18 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-03-2019, 10:08 Problem z chłodnicą Lancer 2005 2.0 DOHC.
|
|
|
Cześć! Byłem wczoraj na wymianie oleju. Mechanik kazał zwrócić uwagę na chłodnicę. Otóż sytuacja wygląda tak: góra chłodnicy jest delikatnie zielona od płynu. Nie sączy się nic, nie ma wycieku (auto stoi na codzień w garażu nie ma śladu na podłodze). Owszem, w zbiorniczku wyrównawczym poziom jest ze 3-4 kreski powyżej minimum, ale jak odkręcałem korek na chłodnicy na zimnym silniku lustro płynu było około 0,5-1cm poniżej wlewu. Auto po tym jak złapie temperaturę utrzymuje ją na stałym poziomie, niezależnie czy jadę w korku po mieście czy trasę 100 km i więcej. Trochę mnie to zastanawia... Czy spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem? Silnik to oczywiście 4G63. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 371 Skąd: z PL
|
Wysłany: 15-03-2019, 10:59
|
|
|
Może uszczelnienie korka chłodnicy delikatnie przepuszcza. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2019, 11:02
|
|
|
Wentylatory się włączają na czas? |
|
|
|
 |
Cyckonauta
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS9W 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2018 Posty: 18 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-03-2019, 11:22
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | Może uszczelnienie korka chłodnicy delikatnie przepuszcza. |
Nie zauważyłem żadnego wycieku w okolicy korka.
krzychu napisał/a: | Wentylatory się włączają na czas? |
Myślę, że tak. Nie zauważyłem żeby było coś nie tak, ale muszę zwrócić na to uwagę dokładnie.
Tak jak pisałem, w zbiorniczku jest lekko powyżej minimum. Myślę czy kupić litra i dolać do zbiorniczka, czy na razie "jeździć obserwować"? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2019, 11:23
|
|
|
Cyckonauta napisał/a: |
Myślę, że tak. Nie zauważyłem żeby było coś nie tak, ale muszę zwrócić na to uwagę dokładnie.
|
Moduł wentylatorów niekiedy ulega awarii. Zazwyczaj wtedy pracują cały czas, ale pewnie inne awarię też są możliwe.
Cyckonauta napisał/a: | Tak jak pisałem, w zbiorniczku jest lekko powyżej minimum. Myślę czy kupić litra i dolać do zbiorniczka, czy na razie "jeździć obserwować"? |
Obserwować. |
|
|
|
 |
Cyckonauta
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS9W 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2018 Posty: 18 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-03-2019, 11:26
|
|
|
krzychu napisał/a: | Cyckonauta napisał/a: |
Myślę, że tak. Nie zauważyłem żeby było coś nie tak, ale muszę zwrócić na to uwagę dokładnie.
|
Moduł wentylatorów niekiedy ulega awarii. Zazwyczaj wtedy pracują cały czas, ale pewnie inne awarię też są możliwe.
Cyckonauta napisał/a: | Tak jak pisałem, w zbiorniczku jest lekko powyżej minimum. Myślę czy kupić litra i dolać do zbiorniczka, czy na razie "jeździć obserwować"? |
Obserwować. |
W połowie kwietnia tak czy owak szykuje się wieksza naprawa, wymiana rozrządu pompy wody tak że to też zostanie sprawdzone.
Mam jeszcze jedną wkurzającą rzecz, otóż czasami ciężko wbija się jedynka na postoju lub jak auto lekko się toczy i nieraz dwójka równie ciężko wchodzi. Synchornizatory czy raczej sprzęgło kaput? |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 15-03-2019, 20:05
|
|
|
Ja bym dolał do zbiorniczka i do chłodnicy i obserwował. Tylko trzeba też sprawdzać w chłodnicy.Jeśli w chłodnicy jest nieszczelność to nie wytworzy się podciśnienie i ze zbiorniczka nie zaciągnie.
Już dwa razy miałem nieszczelności w układzie i w zbiorniczku było przynajmniej minimum a chłodnica praktycznie pusta. |
|
|
|
 |
japer
Forumowicz
Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 35 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 21-03-2019, 22:03
|
|
|
Oby u Ciebie to był korek... ale u mnie ( po ~250 kkm przebiegu ) niestety rozszczelniła się chłodnica w wielu punktach na łączeniu tworzywa z aluminium. W serwisie powiedzieli że najprawdopodobniej lata zrobily swoje ( wg mnie przystawiło na jakimś syfie w środku ). U mnie na odpalonym i zagrzanym silniku było widać właśnie od góry jak się sączy. |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 22-03-2019, 04:29
|
|
|
rudi88 napisał/a: | jeżeli jest nieszczelność to nie wytworzy się podciśnienie i ze zbiorniczka nie zaciągnie.
|
Dokładnie tak
Ja bym na początek zdjął górny wąż z chłodnicy i wyczyścił ten proszek z wytrąconego płynu chłodniczego, przesuń minimalnie opaskę na wężu w inne miejsce. U mnie podciekalo spod węża wlasnie |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
|