To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS9 2.0DOHC] Odczuwalny brak mocy po nagrzaniu silnika.

moose1982 - 12-05-2020, 10:35
Temat postu: [CS9 2.0DOHC] Odczuwalny brak mocy po nagrzaniu silnika.
Mam problem z Lancerem 2.0 sport. Po nagrzaniu silnika mam wrażenie, że brakuje mocy. Problem dotyczy zarówno PB jak i LPG.
Świece Denos K20TT;
Przewody NGK;
Cewki sprawne.
Podczas jazdy evoscan pokazuje napięcie sondy lambda 0,15V do 0,95V przy 4000 obrotów. Przy tych obrotach chyba nie powinno być już takich wahań. Evoscan podpowiada, że przy pełnym obciążeniu nie powinno spadać poniżej 0,7V. Evoscan podpowiada także, że problemem w tym przypadku może być przepływomierz powietrza. Po oględzinach zauważyłem bardzo lekkie uszkodzenie "plastra miodu". Macie może jakieś pomysły?? Nie chcę wymieniać połowy auta.
W moim rejonie trudno o dobrych mechaników. Nawet z wałkiem balansowym była bardzo, bardzo długa batalia.
Przebieg to 240 tys z czego 140 na gazie. Błędów brak.

krzychu - 12-05-2020, 13:00

Jakoś nie specjalnie obserwowałem napięcie sondy przy takim obciążeniu, ale jeśli obciążenie jest stałe to raczej odczyt z sondy powinien być dalej sinusoidą...

Tak ogólnie to instrukcja przewiduje tylko świece NGK do 4G63.

moose1982 - 12-05-2020, 13:17

krzychu napisał/a:
Jakoś nie specjalnie obserwowałem napięcie sondy przy takim obciążeniu, ale jeśli obciążenie jest stałe to raczej odczyt z sondy powinien być dalej sinusoidą...

Tak ogólnie to instrukcja przewiduje tylko świece NGK do 4G63.


Ok... zainwestuje w NGK IGR6A-11 i dam znać czy coś się zmieniło

krzychu - 12-05-2020, 13:22

Nie gwarantuję, że to jest to, ale te świece na pewno są bardzo dobre.
moose1982 - 12-05-2020, 13:36

krzychu napisał/a:
Nie gwarantuję, że to jest to, ale te świece na pewno są bardzo dobre.


Miałem kiedyś NGK IGR6A-11 ale oczywiście "znafffcy" powiedzieli, że do gazu najlepiej Denso.

zbychu74 - 13-05-2020, 20:15

moose1982, Sprawdź korekty długoterminowe ltft w sterowniku silnika no i ogólne parametry,wrzuć tu i zobaczymy.
moose1982 - 14-05-2020, 18:50

zbychu74, Zobacz czy coś z tych parametrów jest przydatne. Jeśli nie to w przyszłym tygodniu zrobię jeszcze raz.

https://we.tl/t-6lJM1tOCIt

zbychu74 - 14-05-2020, 19:57

moose1982, Jakoś nie mogę tego odczytać.Zrób zrzut z ekranu ,auto rozgrzane na wolnych obrotach.
moose1982 - 14-05-2020, 20:47

zbychu74, Poprawione.

https://we.tl/t-Lc7EN31jSX

zbychu74 - 14-05-2020, 21:52

moose1982, Może ściągnij sobie program piston albo torque(na smartphona).
Ja potrzebuję: ltft(długa korekta paliwowa),przepływ powietrza w w gramach na sekundę,i jak pracuje pierwsza sonda lambda.
W tym linku tych danych nie zauważyłem.

moose1982 - 15-05-2020, 11:45

zbychu74, Pomiary zrobie w przyszłym tygodniu ale ciekawi mnie jedna rzecz. Bawiłem się ostatnio w programie FourStroke na iOS w Lancerze i przepływomierz wskazywał po nagrzaniu 1,9-2,5 g/s na wolnych obrotach. Chyba troszkę mało? Przy 5500 tys obrotów nie wskazywał więcej niż 45 g/s. Pytania czy takim programom można wierzyć?
zbychu74 - 15-05-2020, 12:22

moose1982, Sprawdzę u siebie jaki jest przepływ.Ja mam pistona i torque i się zgadza.Te logi to na gazie czy benzynie?
moose1982 - 15-05-2020, 12:28

zbychu74, Gazie. Na benzynie może minimalnie lepiej.
zbychu74 - 15-05-2020, 12:31

Pmoose1982, Musiałbyś korekty paliwowe jeszcze sprawdzić to by nam coś powiedziało.
moose1982 - 09-06-2020, 11:54

Witam po dłuższej przerwie. Po dokładniejszych oględzinach auta okazało się, że tłumik końcowy dziurawy od góry. Po remoncie wydechu auto jak za starych dobrych lat-:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group