To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Auto w lekki teren - utwardzone drogi szutrowe - pomysł?

akustyk - 27-06-2020, 13:50
Temat postu: Auto w lekki teren - utwardzone drogi szutrowe - pomysł?
Cześć,
Od jakiegoś czasu poszukuję auta w lekki teren tzn na drogi szutrowe utwardzone na Bałkanach. Pytałem już w innym dziale o model Pajero 4. Teraz tak myślę czy nie wystarczył by mi właśnie Outlander. Czy ktoś z Was jeździ może w lekkim terenie tym modelem samochodu i może co nie co opowiedzieć czy to fajny pomysł, czy raczej bez sensu bo można łatwi go zniszczyć i po prostu nie da rady?
Drogi będę najczęściej wyglądały tak:
https://pl.dreamstime.com/zdjęcie-stock-makadam-droga-przez-wzgórzy-image89801854

Czyli ichniejszy "makadam". Myślę żeby po zakupie dozbrobić samochód w coś takiego:
http://oslonapodwozia.pl/...-aluminium.html
http://oslonapodwozia.pl/...ander-2013.html
http://oslonapodwozia.pl/...ander-2013.html

Oczywiście chciałbym założyć opony AT do niego o ile się da. Czy ktoś z Was może ma podobne przeróbki i może się wypowiedzieć?

Dziękuję za wszelkie sugestie. Te pozytywne jak i negatywne.

Pozdrawiam

Brodzins - 28-06-2020, 12:38

OIII to broń Boże nie terenówka.

Tzn powiem ze swojego doświadczenia 2 letniego - Polska, Słowacja, Chorwacja, itp. Wjechałem zawsze tam gdzie chciałem. Czy szuter na szczyt wzgórza, czy jakieś lekkie błoto. Jakiś las...
Lakieru mi nie żal, bo i tak od patrzenia się rysuje. Więc drę po choinkach i trawach.

Taki szuter jak na zdjęciu - nic specjalnego dla OII i OIII.
Da radę. Ale jak napisałeś zniszczy się mocno.

Raczej jest to miejski SUV, noszący znamiona terenówki - myślę o prześwicie (choć i tak szału nie ma) czy napędzie na 4 koła.

Fanatycy offroad mają takie powodzenie - im bardziej myślisz że masz terenowe auto, tym dalej trzeba po Ciebie wjeżdżać ciągnikiem w pole.... :)

krzychu - 28-06-2020, 13:13

Po takiej drodze to ja na Lanzarote na plażę Mazdą MX5 jechałem. Wytrząsało mnie trochę, ale dała radę.

Np. Mazdy CX-3, CX-30, CX-5 mają sporo plastiku więc przynajmniej kamyczki w pierwszej kolejności walą o plastik a dopiero potem robią kratery w lakierze...

[ Dodano: 28-06-2020, 13:25 ]
Brodzins napisał/a:

Fanatycy offroad mają takie powodzenie - im bardziej myślisz że masz terenowe auto, tym dalej trzeba po Ciebie wjeżdżać ciągnikiem w pole.... :)


ja słyszałem to w wersji "Czym lepszą masz terenówkę tym dalej trzeba iść po ciągnik".

akustyk - 28-06-2020, 14:04

Ok macie racje ale... zwykłą osobówką to zawsze jest strach np. jak kamień walnie w miskę olejową. Lakieru też mi nie będzie żal. Czyli co nie iść w tą stronę?
Ja nie zamierzam taplać się w błocie po osie czy jeździć po kamieniach wielkości "piłki lekarskiej"😂 Bardziej utwardzona droga. Cały czas się waham czy wejść w auto pokroju Pajero 4 czy jednak w miejskiego SUV-a któremu dam lepsze opony i płyty w podwoziu...

Czyli nikt z Was nie montował żadnych płyt i nie jeździł po drogach gruntowych OIII lub OII?

Brodzins - 28-06-2020, 14:56

Toć mówię, że takie drogi to wszystko wytrzyma. Wolniej ale da radę spokojnie.

Pamiętam jak vectra c jeździłem po takim czymś. Problemu nie było. Komfortu też :)

akustyk - 28-06-2020, 15:14

A teraz masz większy komfort? ;)
krzychu - 28-06-2020, 16:52

Na takie drogi jeśli boli Cię lakier to musi być tanie auto i tyle...

Lakiery teraz każde auto ma bardzo cienkie.

Komfort na takiej drodze zależy głównie od profilu opony i masy resorowanej. Np. L200 bardzo ładnie taką drogą pokonuje pewnie z największą prędkością (w sensie największą jaką można komfortowo znieść).

Po takiej drodze to jeśli masz większy profil opon to jedyne co strach to o lakier. W osobówce potrafi nawet wypiaskować pewne elementy jeśli nie mach chlapaczy, w SUV-ach raczej do tego nie dochodzi tylko zabłąkane kampanie potrafią odbić lakier do podkładu.

Opony A/T do samochód pokroju Outlander to raczej bez sensu. Bo albo masz A/T i wyciągarkę i wjeżdżasz tam gdzie można nie wyjechać albo masz SUV-a który raczej na łące i polanej drodze nie utknie nawet na zwykłych oponach. Stany pośrednie raczej nie mają sensu bo za dużo tracisz np. komfortu i bezpieczeństwa na normalnej drodze.

Brodzins - 28-06-2020, 16:55

Zdecydowanie. Zawieszenie dobrze to wybiera. Buja się, a nie tłucze jak wóz drabiniasty.

Subiektywnie, wydaje mi się że OII lepiej wygląda w lepiej wygląda poza asfaltem. Mam te terenowe rysy twarzy :)

Żaden ze mnie offroadowiec, ale póki co z każdego pola i ścieżki leśnej wyjechałem bez problemów.
Oczywiście tu wracamy do punktu wyjścia : nie jest to typowa terenówka więc jeśli nie kojarzymy czy błota na drodze jest 20cm... Czy 120cm... Sugeruje wybrać inna trasę.

krzychu - 28-06-2020, 17:07

I tak w sumie zamiast tych osłon co pokazałeś to bym przykleił te nakładki plastikowe na nadkola, chlapacze przód-tył zamontował, progi tez chyba można jakieś dokleić. Felgi 16 cali. To by było "uzbrojenie" Outlandera w teren, do którego się nadaje, a nie osłona dyfra tak moim zdaniem.
akustyk - 28-06-2020, 20:42

Czyli chyba jednak to zły pomysł... czyli jednak Pajero 4... na oponach AT. Hmm...
Brodzins - 29-06-2020, 10:43

Temat jest mocno indywidualny. Musisz dokładnie wiedzieć gdzie chcesz wjechać.
Tak jak mówimy tutaj z kolegą - są tacy co po szutrach i polnych drogach fiatem panda jeżdżą, i nie myślą o tym aby auto pod "drogę" kupować.

A drugi ma trochę pod górkę i już 4x4 wyposażone jak na Dakar kupuje.

Kolega w OII prawie całe Bałkany zjeździł. Parę lat z rzędu. Różnymi drogami.
Ani auto źle nie wygląda... ani on jakoś nie myśli o zmianie.

Inny mieszka w sercu Bieszczad. Toyotą Camry jeździ na polowania, po lesie... i daje radę.

Jak już faktycznie zabiera się za jakieś luźne nawierzchnie, szkółki leśne czy paśniki, to przeskakuje do starej Łady Niwa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group