To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - procedura wymiany klocków hamulcowych w elektrycznym ręczny

SZCZAW - 21-07-2020, 18:41
Temat postu: procedura wymiany klocków hamulcowych w elektrycznym ręczny
Mitsumanniaki, mam wielki problem, może nie ja a mój mechanik, wymienia klocki hamulcowe z tyłu, ręczny elektryczny i nie może zrobić, twierdzi że nie może cofnąć tłoczków czy możecie pomóc , może gdzieś na stronkach rosyjskich lub amerykańskich macie, masakra bo mam urlop za dwa dni i wyjazd. OUTLANDER 2017 3.0 V6 z USA .PILNE SPOKO TEMAT OGARNIĘTY - potrzebny komp
tokyo - 21-07-2020, 20:09

Sprawdź czy nie jest zaciągnięty ręczny elektryczny on może powodować zblokowanie zacisków
SZCZAW - 22-07-2020, 16:53

dzięki Tokyo, zrobione ale komp był potrzebny.
Pawełek10 - 16-07-2022, 12:31

Mógłby ktoś napisać procedurę wymiany tych klocków z tyłu
Z elektrycznym ręcznym

Volo - 16-09-2022, 19:40

Jak ktoś to ogarniał to prośba o wskazówki.
Czy jak cofnę silniczek (da się "na krótko") to potem muszę go jakoś regulować?
Czy wystarczy jakiś uniwersalny komputer z opcją cofania ręcznego?

[ Dodano: 22-09-2022, 09:07 ]
Znalazłem sposób na wprowadzenie hamulca elektrycznego w tryb serwisowy, tylko czy po wymianie klocków trzeba jakoś to regulować czy po odpaleniu i "zaciągnięciu" elektrycznego hamulca sam się ustawi w dobrej pozycji?

PS: Wymieniał ktoś tylne klocki a ASO? Jaka aktualnie cena?

szary11 - 03-10-2023, 07:29

Pawełek10 napisał/a:
Mógłby ktoś napisać procedurę wymiany tych klocków z tyłu
Z elektrycznym ręcznym


Volo napisał/a:
Jak ktoś to ogarniał to prośba o wskazówki.
Czy jak cofnę silniczek (da się "na krótko") to potem muszę go jakoś regulować?
Czy wystarczy jakiś uniwersalny komputer z opcją cofania ręcznego?

[ Dodano: 22-09-2022, 09:07 ]
Znalazłem sposób na wprowadzenie hamulca elektrycznego w tryb serwisowy, tylko czy po wymianie klocków trzeba jakoś to regulować czy po odpaleniu i "zaciągnięciu" elektrycznego hamulca sam się ustawi w dobrej pozycji?


Niby się oczytałem i przygotowałem, wyszła lipa.

Wprowadziłem ręczny w serwis - tłoczki nie chciały się wciskać.
Cofnąłem silniczki "na krótko" tłoczki łatwo dały się cofnąć.
Klocki wymieniłem, hamulec główny działa bez zastrzeżeń, bierze na oba koła, jednak ręczny już tylko na prawe koło. Lewe kręci. I oczywiście piszczy komunikat o niesprawności układu.
Więc ogólnie lipa. Dziś pojadę na komputer, mam nadzieję, że pomoże.

Podsumowując - wymiana jest możliwa, ale problemy mogą nastąpić.

A na domiar złego - Iparts nie potrafi dobierać klocków po VIN. Tył przysłali złe - z wymianą na prawidłowe nie było problemu. Przód okazał się też zły! Klocki pasowały w jarzma, ale były za grube na stare tarcze! Musiałem je nieco na papierze ściernym podszlifować. Na nowe nawet by nie było co próbować montować.

Przy okazji opiszę jak z trwałością. Fabryczne hamulce wytrzymały 63tys z czego ok 20tys auto przejechało z przyczepami (8tys. z kempingiem 1400kg, reszta towarówki). Tarcze bez rys, rant minimalny. Klocki tył zostało ok 1mm, przód ok 2mm.

[ Dodano: 03-10-2023, 16:12 ]
Komp okazał się zbawieniem, zresetowano błędy, zrobiono test, działa jak należy :)

marcinspike - 31-12-2024, 15:45

Znalazłem i przetestowałem procedurę wymiany tylnych hebli przy elektrycznym ręcznym,
Wszystko działa bez żadnego kompa czy podpinania zewnętrznego zasilania.

TU macie filmik:
https://www.youtube.com/w...nnel=EugenEugen

Wygląda to tak, że 9 x należy "zaciągać i zwalniać ręczny" - spowoduje to wejście w tryb serwisowy, następnie należy w ciągu 7 sekund 10 x włączyć i wyłączyć auto hold, po czym zwolnić ręczny (nastąpi automatyczne wkręcenie się tłoczków - będzie słychać pracę tłoczków prze kilkanaście sekund). Po wymianie klocków - zaciągnąć ręczny, powtórzyć procedurę i ponownie zaciągnąć ręczny. Ważne żeby przy tym wszystkim mieć zapięte pasy i wciśnięty hamulec roboczy. (wszystko oczywiście tylko na włączonym zapłonie - nie na odpalonym silniku)

Taka procedura nie generuje żadnych błędów ani komplikacji.
pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group