 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
procedura wymiany klocków hamulcowych w elektrycznym ręczny |
Autor |
Wiadomość |
SZCZAW
Forumowicz
Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 141 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-07-2020, 18:41 procedura wymiany klocków hamulcowych w elektrycznym ręczny
|
|
|
Mitsumanniaki, mam wielki problem, może nie ja a mój mechanik, wymienia klocki hamulcowe z tyłu, ręczny elektryczny i nie może zrobić, twierdzi że nie może cofnąć tłoczków czy możecie pomóc , może gdzieś na stronkach rosyjskich lub amerykańskich macie, masakra bo mam urlop za dwa dni i wyjazd. OUTLANDER 2017 3.0 V6 z USA .PILNE SPOKO TEMAT OGARNIĘTY - potrzebny komp |
_________________ szczaw |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 21-07-2020, 20:09
|
|
|
Sprawdź czy nie jest zaciągnięty ręczny elektryczny on może powodować zblokowanie zacisków |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
SZCZAW
Forumowicz
Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 141 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-07-2020, 16:53
|
|
|
dzięki Tokyo, zrobione ale komp był potrzebny. |
_________________ szczaw |
|
|
|
 |
Pawełek10
Nowy Forumowicz Pawełek10
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2020 Posty: 13 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 16-07-2022, 12:31
|
|
|
Mógłby ktoś napisać procedurę wymiany tych klocków z tyłu
Z elektrycznym ręcznym |
|
|
|
 |
Volo
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2021 Posty: 12 Skąd: Kr
|
Wysłany: 16-09-2022, 19:40
|
|
|
Jak ktoś to ogarniał to prośba o wskazówki.
Czy jak cofnę silniczek (da się "na krótko") to potem muszę go jakoś regulować?
Czy wystarczy jakiś uniwersalny komputer z opcją cofania ręcznego?
[ Dodano: 22-09-2022, 09:07 ]
Znalazłem sposób na wprowadzenie hamulca elektrycznego w tryb serwisowy, tylko czy po wymianie klocków trzeba jakoś to regulować czy po odpaleniu i "zaciągnięciu" elektrycznego hamulca sam się ustawi w dobrej pozycji?
PS: Wymieniał ktoś tylne klocki a ASO? Jaka aktualnie cena? |
|
|
|
 |
szary11
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT, Colt CZ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2021 Posty: 15 Skąd: Poland / Białystok
|
Wysłany: 03-10-2023, 07:29
|
|
|
Pawełek10 napisał/a: | Mógłby ktoś napisać procedurę wymiany tych klocków z tyłu
Z elektrycznym ręcznym |
Volo napisał/a: | Jak ktoś to ogarniał to prośba o wskazówki.
Czy jak cofnę silniczek (da się "na krótko") to potem muszę go jakoś regulować?
Czy wystarczy jakiś uniwersalny komputer z opcją cofania ręcznego?
[ Dodano: 22-09-2022, 09:07 ]
Znalazłem sposób na wprowadzenie hamulca elektrycznego w tryb serwisowy, tylko czy po wymianie klocków trzeba jakoś to regulować czy po odpaleniu i "zaciągnięciu" elektrycznego hamulca sam się ustawi w dobrej pozycji?
|
Niby się oczytałem i przygotowałem, wyszła lipa.
Wprowadziłem ręczny w serwis - tłoczki nie chciały się wciskać.
Cofnąłem silniczki "na krótko" tłoczki łatwo dały się cofnąć.
Klocki wymieniłem, hamulec główny działa bez zastrzeżeń, bierze na oba koła, jednak ręczny już tylko na prawe koło. Lewe kręci. I oczywiście piszczy komunikat o niesprawności układu.
Więc ogólnie lipa. Dziś pojadę na komputer, mam nadzieję, że pomoże.
Podsumowując - wymiana jest możliwa, ale problemy mogą nastąpić.
A na domiar złego - Iparts nie potrafi dobierać klocków po VIN. Tył przysłali złe - z wymianą na prawidłowe nie było problemu. Przód okazał się też zły! Klocki pasowały w jarzma, ale były za grube na stare tarcze! Musiałem je nieco na papierze ściernym podszlifować. Na nowe nawet by nie było co próbować montować.
Przy okazji opiszę jak z trwałością. Fabryczne hamulce wytrzymały 63tys z czego ok 20tys auto przejechało z przyczepami (8tys. z kempingiem 1400kg, reszta towarówki). Tarcze bez rys, rant minimalny. Klocki tył zostało ok 1mm, przód ok 2mm.
[ Dodano: 03-10-2023, 16:12 ]
Komp okazał się zbawieniem, zresetowano błędy, zrobiono test, działa jak należy |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-12-2024, 15:45
|
|
|
Znalazłem i przetestowałem procedurę wymiany tylnych hebli przy elektrycznym ręcznym,
Wszystko działa bez żadnego kompa czy podpinania zewnętrznego zasilania.
TU macie filmik:
https://www.youtube.com/w...nnel=EugenEugen
Wygląda to tak, że 9 x należy "zaciągać i zwalniać ręczny" - spowoduje to wejście w tryb serwisowy, następnie należy w ciągu 7 sekund 10 x włączyć i wyłączyć auto hold, po czym zwolnić ręczny (nastąpi automatyczne wkręcenie się tłoczków - będzie słychać pracę tłoczków prze kilkanaście sekund). Po wymianie klocków - zaciągnąć ręczny, powtórzyć procedurę i ponownie zaciągnąć ręczny. Ważne żeby przy tym wszystkim mieć zapięte pasy i wciśnięty hamulec roboczy. (wszystko oczywiście tylko na włączonym zapłonie - nie na odpalonym silniku)
Taka procedura nie generuje żadnych błędów ani komplikacji.
pozdrawiam |
|
|
|
|
 |
|
|