Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
procedura wymiany klocków hamulcowych w elektrycznym ręczny
Autor Wiadomość
SZCZAW 
Forumowicz

Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 141
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-07-2020, 18:41   procedura wymiany klocków hamulcowych w elektrycznym ręczny

Mitsumanniaki, mam wielki problem, może nie ja a mój mechanik, wymienia klocki hamulcowe z tyłu, ręczny elektryczny i nie może zrobić, twierdzi że nie może cofnąć tłoczków czy możecie pomóc , może gdzieś na stronkach rosyjskich lub amerykańskich macie, masakra bo mam urlop za dwa dni i wyjazd. OUTLANDER 2017 3.0 V6 z USA .PILNE SPOKO TEMAT OGARNIĘTY - potrzebny komp
_________________
szczaw
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-07-2020, 20:09   

Sprawdź czy nie jest zaciągnięty ręczny elektryczny on może powodować zblokowanie zacisków
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
SZCZAW 
Forumowicz

Auto: O III 3.0 V6 z 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 141
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-07-2020, 16:53   

dzięki Tokyo, zrobione ale komp był potrzebny.
_________________
szczaw
 
 
Pawełek10 
Nowy Forumowicz
Pawełek10

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2020
Posty: 13
Skąd: Puławy
Wysłany: 16-07-2022, 12:31   

Mógłby ktoś napisać procedurę wymiany tych klocków z tyłu
Z elektrycznym ręcznym
 
 
Volo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2021
Posty: 12
Skąd: Kr
Wysłany: 16-09-2022, 19:40   

Jak ktoś to ogarniał to prośba o wskazówki.
Czy jak cofnę silniczek (da się "na krótko") to potem muszę go jakoś regulować?
Czy wystarczy jakiś uniwersalny komputer z opcją cofania ręcznego?

[ Dodano: 22-09-2022, 09:07 ]
Znalazłem sposób na wprowadzenie hamulca elektrycznego w tryb serwisowy, tylko czy po wymianie klocków trzeba jakoś to regulować czy po odpaleniu i "zaciągnięciu" elektrycznego hamulca sam się ustawi w dobrej pozycji?

PS: Wymieniał ktoś tylne klocki a ASO? Jaka aktualnie cena?
 
 
szary11 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT, Colt CZ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2021
Posty: 15
Skąd: Poland / Białystok
Wysłany: 03-10-2023, 07:29   

Pawełek10 napisał/a:
Mógłby ktoś napisać procedurę wymiany tych klocków z tyłu
Z elektrycznym ręcznym


Volo napisał/a:
Jak ktoś to ogarniał to prośba o wskazówki.
Czy jak cofnę silniczek (da się "na krótko") to potem muszę go jakoś regulować?
Czy wystarczy jakiś uniwersalny komputer z opcją cofania ręcznego?

[ Dodano: 22-09-2022, 09:07 ]
Znalazłem sposób na wprowadzenie hamulca elektrycznego w tryb serwisowy, tylko czy po wymianie klocków trzeba jakoś to regulować czy po odpaleniu i "zaciągnięciu" elektrycznego hamulca sam się ustawi w dobrej pozycji?


Niby się oczytałem i przygotowałem, wyszła lipa.

Wprowadziłem ręczny w serwis - tłoczki nie chciały się wciskać.
Cofnąłem silniczki "na krótko" tłoczki łatwo dały się cofnąć.
Klocki wymieniłem, hamulec główny działa bez zastrzeżeń, bierze na oba koła, jednak ręczny już tylko na prawe koło. Lewe kręci. I oczywiście piszczy komunikat o niesprawności układu.
Więc ogólnie lipa. Dziś pojadę na komputer, mam nadzieję, że pomoże.

Podsumowując - wymiana jest możliwa, ale problemy mogą nastąpić.

A na domiar złego - Iparts nie potrafi dobierać klocków po VIN. Tył przysłali złe - z wymianą na prawidłowe nie było problemu. Przód okazał się też zły! Klocki pasowały w jarzma, ale były za grube na stare tarcze! Musiałem je nieco na papierze ściernym podszlifować. Na nowe nawet by nie było co próbować montować.

Przy okazji opiszę jak z trwałością. Fabryczne hamulce wytrzymały 63tys z czego ok 20tys auto przejechało z przyczepami (8tys. z kempingiem 1400kg, reszta towarówki). Tarcze bez rys, rant minimalny. Klocki tył zostało ok 1mm, przód ok 2mm.

[ Dodano: 03-10-2023, 16:12 ]
Komp okazał się zbawieniem, zresetowano błędy, zrobiono test, działa jak należy :)
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-12-2024, 15:45   

Znalazłem i przetestowałem procedurę wymiany tylnych hebli przy elektrycznym ręcznym,
Wszystko działa bez żadnego kompa czy podpinania zewnętrznego zasilania.

TU macie filmik:
https://www.youtube.com/w...nnel=EugenEugen

Wygląda to tak, że 9 x należy "zaciągać i zwalniać ręczny" - spowoduje to wejście w tryb serwisowy, następnie należy w ciągu 7 sekund 10 x włączyć i wyłączyć auto hold, po czym zwolnić ręczny (nastąpi automatyczne wkręcenie się tłoczków - będzie słychać pracę tłoczków prze kilkanaście sekund). Po wymianie klocków - zaciągnąć ręczny, powtórzyć procedurę i ponownie zaciągnąć ręczny. Ważne żeby przy tym wszystkim mieć zapięte pasy i wciśnięty hamulec roboczy. (wszystko oczywiście tylko na włączonym zapłonie - nie na odpalonym silniku)

Taka procedura nie generuje żadnych błędów ani komplikacji.
pozdrawiam
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.