To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - O1T i benzyna 95

tościk - 01-06-2022, 20:19
Temat postu: O1T i benzyna 95
Tak się zastanawiam, czy ktoś z posiadaczy O1T zalewał kiedyś benzynę 95 zamiast 98? Bo tak patrząc, że na dystrybutorach zawitało już dzisiaj 8,49 zł/l, to się zwyczajnie zastanawiam, jakie by to mogło mieć u nas skutki uboczne, o ile w ogóle i czy w takim razie da się tankować taniej więcej niż raz :P

Kojarzę, że Rafik kiedyś tankował jakąś norweską 95, ale znowu potem musiał zbierać z ulicy silnik i skuterzystę, więc trochę się boję testów na własną rękę :mrgreen:

best_x_treme - 02-06-2022, 08:54

It shouldn't be a problem to use 95 gasoline, but you gave to drive very calm, no hard acceleration, because 95 will likely produce knocks and then ECU will enter in safe mode. Is written in the manual, that in emergency situation you can use 95.
W@sio - 02-06-2022, 09:24

tościk napisał/a:
czy ktoś z posiadaczy O1T zalewał kiedyś benzynę 95 zamiast 98?


Temat się co jakiś czas pojawia na grupie fejsbukowej. Zwykle z pytaniem, dlaczego wypada zapłon, auto szarpie pod obciążeniem i nie ma mocy :)

tościk - 03-06-2022, 23:01

No to sensu brak, bo u mnie dotrysk benzyny jest od 4,5k rpm plus dojazdy do stacji, jak się LPG wykończy :D
Pozostaje w takim razie liczyć na to, że LPG nie pójdzie bardziej w górę.
---
Well, then that makes no sense, because I use petrol injection from 4.5k rpm and also driving to the petrol station, when LPG runs out :D
In that case I'm hoping that LPG price will not get higher.

best_x_treme - 04-06-2022, 19:05

Well at least you have LPG... because AFR tuning is basically non-existent in Romania, I can't put it on LPG, so I'm stuck with premium gasoline. At least I don't do intergalatic mileage :D
apg2312 - 04-06-2022, 19:32

O czym w ogóle jest ta rozmowa ??
W instrukcji O1 pobranej z Forum
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58414
pisze wyraźnie :

"Zalecane paliwo : benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95 lub wyższej"

W@sio napisał/a:
Temat się co jakiś czas pojawia na grupie fejsbukowej. Zwykle z pytaniem, dlaczego wypada zapłon, auto szarpie pod obciążeniem i nie ma mocy :)

Bo o auto trzeba dbać.
Z drugiej strony, jakość paliw w Polsce jest tragiczna. Szczególnie na małych stacjach, daleko od szosy ;)
Heh, może to być traktowane jako kryptoreklama, ale i Carismę, i teraz Accorda tankuję na stacjach 3 sieci : BP, Shell i Circle K (kiedyś Statoil). Tylko i wyłącznie. A polecany przez wielu Orlen omijam szerokim łukiem, chociaż w sytuacji awaryjnej przyznaję, skorzystałbym raczej już z Orlenu, niż jakiejś małej, przydomowej i niesieciowej stacji.

best_x_treme - 04-06-2022, 19:38

For Outlander Turbo is 98 octane or higher, you are probably viewing O1 aspirated engine.
ledziu - 04-06-2022, 22:20

W@sio napisał/a:
tościk napisał/a:
czy ktoś z posiadaczy O1T zalewał kiedyś benzynę 95 zamiast 98?


Temat się co jakiś czas pojawia na grupie fejsbukowej. Zwykle z pytaniem, dlaczego wypada zapłon, auto szarpie pod obciążeniem i nie ma mocy :)


Coś chyba takie urban legend :wink: . Jak seria ot1 to czemu bać się 95?

Bzyk_R1 - 04-06-2022, 22:36

apg2312, dobrze napisałeś, instrukcja jest do O1. O1T to zupełnie inny samochód i na klapce widnieje wyraźne 98+.

Aczkolwiek możliwości adaptacyjne tego silnika są ogromne i da radę jeździć na 95 w serii. Tylko że wtedy wychodzą zaniedbania serwisowe. Słabe świece, słabe kable czy cewki. Do tego niskie sprężanie na cylindrach i auto dostaje czkawki i trybu awaryjnego.

apg2312 - 05-06-2022, 01:04

ledziu napisał/a:
Aczkolwiek możliwości adaptacyjne tego silnika są ogromne i da radę jeździć na 95 w serii.

Tak, jak każdy silnik z zalecanym paliwem 95 może jeździć na benzynie 91 oktanowej.
Może, w jakimś starym modelu, lata 90-te lub starszy, to bym się bał. Ale po to są czujniki spalania stukowego, po to ECU może przestawić kąt wyprzedzenia zapłonu, żeby w razie czego jeździć na gorszym paliwie.
Bzyk_R1 napisał/a:
Tylko że wtedy wychodzą zaniedbania serwisowe

Wiem. Napisałem przecież :
Cytat:
Bo o auto trzeba dbać.

No ale skoro kol. tościk ma zamontowaną instalację LPG, to zakładam, że o układ zapłonowy dba, zresztą nie ma innego wyjścia ;) )
Co najwyżej ma tą instalację za słabą albo niedostrojoną, skoro ma dotrysk benzyny ;) ) Zauważyłem to w moim Accordzie - auto katalogowo ma 155 KM, instalacja jest na styk, a powyżej 200 km/h LPG mi się wyłącza, i przechodzi na benzynę :P Ale fakt, rzadko tak jeżdżę, więc problemu z tego nie robię. No, ale też ja nie mam na szczęście turbiny ;) )

W każdym razie, jeśli auto jest sprawne, regularnie i porządnie serwisowane, to IMHO bez problemu powinno jeździć na benzynie 95 oktanowej.

tościk - 06-06-2022, 10:19

apg2312 napisał/a:
No ale skoro kol. tościk ma zamontowaną instalację LPG, to zakładam, że o układ zapłonowy dba, zresztą nie ma innego wyjścia ;) )
Co najwyżej ma tą instalację za słabą albo niedostrojoną, skoro ma dotrysk benzyny ;)

Kolega tościk ma dotrysk benzyny na wysokich obrotach, bo woli dmuchać na zimne i nie chce przez przypadek uwalić silnika, gdyby się okazało, że coś się jednak nie zestroiło poprawnie, tym bardziej, że Yeti+ się zapętlają na wysokich obrotach. A ja mam jeździć autem bezstresowo aż do czerwonego pola na obrotomierzu.

Cytat:
W każdym razie, jeśli auto jest sprawne, regularnie i porządnie serwisowane, to IMHO bez problemu powinno jeździć na benzynie 95 oktanowej.

Dobrze wiedzieć, jako wyjście awaryjne w takim razie będzie okej. Na co dzień nadal dla mnie bez sensu, żeby się nie musieć stresować, czy mój układ zapłonowy jest każdego ranka w 100% sprawny. Mam jednak stare auto i wiem, że czasem może spaść do 95% i po co sobie robić problem ;)

apg2312 napisał/a:
Z drugiej strony, jakość paliw w Polsce jest tragiczna. Szczególnie na małych stacjach, daleko od szosy ;)

Taaa...a przy głównych drogach, to dopiero wodę leją :D a płacić każą jak za wino :D
Jak zechcą walić w karola, to nieważne, gdzie stacja stoi ani jaki ma znaczek na dachu ;)

best_x_treme napisał/a:
Well at least you have LPG... because AFR tuning is basically non-existent in Romania

Really no LPG workshop does it? In Poland they usually don't want to do it, cause they prefer auto-tune, but in a good LPG workshop they always will, whenever you ask for it. I always do it this way, that I drive and the guy focuses on the LPG installation's tuning, so I am sure that he really puts the AFR sensor into the exhaust and tunes properly.
Maybe buy vacation in Poland and mount your LPG installation here :D

ledziu - 08-06-2022, 19:45

tościk napisał/a:
Kolega tościk ma dotrysk benzyny na wysokich obrotach, bo woli dmuchać na zimne i nie chce przez przypadek uwalić silnika,

Oj to dobrze bo myślałem że Twój gazownik nie wie co to afr i trzeba bać się jazdy :D

tościk - 10-06-2022, 09:24

ledziu napisał/a:
Oj to dobrze bo myślałem że Twój gazownik nie wie co to afr i trzeba bać się jazdy

U takich to nawet przez bramę nie przechodzę, bo szkoda marnować czas, pieniądze i psuć sobie samochód ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group