Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
O1T i benzyna 95
Autor Wiadomość
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 01-06-2022, 20:19   O1T i benzyna 95

Tak się zastanawiam, czy ktoś z posiadaczy O1T zalewał kiedyś benzynę 95 zamiast 98? Bo tak patrząc, że na dystrybutorach zawitało już dzisiaj 8,49 zł/l, to się zwyczajnie zastanawiam, jakie by to mogło mieć u nas skutki uboczne, o ile w ogóle i czy w takim razie da się tankować taniej więcej niż raz :P

Kojarzę, że Rafik kiedyś tankował jakąś norweską 95, ale znowu potem musiał zbierać z ulicy silnik i skuterzystę, więc trochę się boję testów na własną rękę :mrgreen:
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 02-06-2022, 08:54   

It shouldn't be a problem to use 95 gasoline, but you gave to drive very calm, no hard acceleration, because 95 will likely produce knocks and then ECU will enter in safe mode. Is written in the manual, that in emergency situation you can use 95.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 02-06-2022, 09:24   

tościk napisał/a:
czy ktoś z posiadaczy O1T zalewał kiedyś benzynę 95 zamiast 98?


Temat się co jakiś czas pojawia na grupie fejsbukowej. Zwykle z pytaniem, dlaczego wypada zapłon, auto szarpie pod obciążeniem i nie ma mocy :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 03-06-2022, 23:01   

No to sensu brak, bo u mnie dotrysk benzyny jest od 4,5k rpm plus dojazdy do stacji, jak się LPG wykończy :D
Pozostaje w takim razie liczyć na to, że LPG nie pójdzie bardziej w górę.
---
Well, then that makes no sense, because I use petrol injection from 4.5k rpm and also driving to the petrol station, when LPG runs out :D
In that case I'm hoping that LPG price will not get higher.
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 04-06-2022, 19:05   

Well at least you have LPG... because AFR tuning is basically non-existent in Romania, I can't put it on LPG, so I'm stuck with premium gasoline. At least I don't do intergalatic mileage :D
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-06-2022, 19:32   

O czym w ogóle jest ta rozmowa ??
W instrukcji O1 pobranej z Forum
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58414
pisze wyraźnie :

"Zalecane paliwo : benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95 lub wyższej"

W@sio napisał/a:
Temat się co jakiś czas pojawia na grupie fejsbukowej. Zwykle z pytaniem, dlaczego wypada zapłon, auto szarpie pod obciążeniem i nie ma mocy :)

Bo o auto trzeba dbać.
Z drugiej strony, jakość paliw w Polsce jest tragiczna. Szczególnie na małych stacjach, daleko od szosy ;)
Heh, może to być traktowane jako kryptoreklama, ale i Carismę, i teraz Accorda tankuję na stacjach 3 sieci : BP, Shell i Circle K (kiedyś Statoil). Tylko i wyłącznie. A polecany przez wielu Orlen omijam szerokim łukiem, chociaż w sytuacji awaryjnej przyznaję, skorzystałbym raczej już z Orlenu, niż jakiejś małej, przydomowej i niesieciowej stacji.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

Ostatnio zmieniony przez apg2312 04-06-2022, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 04-06-2022, 19:38   

For Outlander Turbo is 98 octane or higher, you are probably viewing O1 aspirated engine.
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 267
Skąd: pl
Wysłany: 04-06-2022, 22:20   

W@sio napisał/a:
tościk napisał/a:
czy ktoś z posiadaczy O1T zalewał kiedyś benzynę 95 zamiast 98?


Temat się co jakiś czas pojawia na grupie fejsbukowej. Zwykle z pytaniem, dlaczego wypada zapłon, auto szarpie pod obciążeniem i nie ma mocy :)


Coś chyba takie urban legend :wink: . Jak seria ot1 to czemu bać się 95?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 04-06-2022, 22:36   

apg2312, dobrze napisałeś, instrukcja jest do O1. O1T to zupełnie inny samochód i na klapce widnieje wyraźne 98+.

Aczkolwiek możliwości adaptacyjne tego silnika są ogromne i da radę jeździć na 95 w serii. Tylko że wtedy wychodzą zaniedbania serwisowe. Słabe świece, słabe kable czy cewki. Do tego niskie sprężanie na cylindrach i auto dostaje czkawki i trybu awaryjnego.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-06-2022, 01:04   

ledziu napisał/a:
Aczkolwiek możliwości adaptacyjne tego silnika są ogromne i da radę jeździć na 95 w serii.

Tak, jak każdy silnik z zalecanym paliwem 95 może jeździć na benzynie 91 oktanowej.
Może, w jakimś starym modelu, lata 90-te lub starszy, to bym się bał. Ale po to są czujniki spalania stukowego, po to ECU może przestawić kąt wyprzedzenia zapłonu, żeby w razie czego jeździć na gorszym paliwie.
Bzyk_R1 napisał/a:
Tylko że wtedy wychodzą zaniedbania serwisowe

Wiem. Napisałem przecież :
Cytat:
Bo o auto trzeba dbać.

No ale skoro kol. tościk ma zamontowaną instalację LPG, to zakładam, że o układ zapłonowy dba, zresztą nie ma innego wyjścia ;) )
Co najwyżej ma tą instalację za słabą albo niedostrojoną, skoro ma dotrysk benzyny ;) ) Zauważyłem to w moim Accordzie - auto katalogowo ma 155 KM, instalacja jest na styk, a powyżej 200 km/h LPG mi się wyłącza, i przechodzi na benzynę :P Ale fakt, rzadko tak jeżdżę, więc problemu z tego nie robię. No, ale też ja nie mam na szczęście turbiny ;) )

W każdym razie, jeśli auto jest sprawne, regularnie i porządnie serwisowane, to IMHO bez problemu powinno jeździć na benzynie 95 oktanowej.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 06-06-2022, 10:19   

apg2312 napisał/a:
No ale skoro kol. tościk ma zamontowaną instalację LPG, to zakładam, że o układ zapłonowy dba, zresztą nie ma innego wyjścia ;) )
Co najwyżej ma tą instalację za słabą albo niedostrojoną, skoro ma dotrysk benzyny ;)

Kolega tościk ma dotrysk benzyny na wysokich obrotach, bo woli dmuchać na zimne i nie chce przez przypadek uwalić silnika, gdyby się okazało, że coś się jednak nie zestroiło poprawnie, tym bardziej, że Yeti+ się zapętlają na wysokich obrotach. A ja mam jeździć autem bezstresowo aż do czerwonego pola na obrotomierzu.

Cytat:
W każdym razie, jeśli auto jest sprawne, regularnie i porządnie serwisowane, to IMHO bez problemu powinno jeździć na benzynie 95 oktanowej.

Dobrze wiedzieć, jako wyjście awaryjne w takim razie będzie okej. Na co dzień nadal dla mnie bez sensu, żeby się nie musieć stresować, czy mój układ zapłonowy jest każdego ranka w 100% sprawny. Mam jednak stare auto i wiem, że czasem może spaść do 95% i po co sobie robić problem ;)

apg2312 napisał/a:
Z drugiej strony, jakość paliw w Polsce jest tragiczna. Szczególnie na małych stacjach, daleko od szosy ;)

Taaa...a przy głównych drogach, to dopiero wodę leją :D a płacić każą jak za wino :D
Jak zechcą walić w karola, to nieważne, gdzie stacja stoi ani jaki ma znaczek na dachu ;)

best_x_treme napisał/a:
Well at least you have LPG... because AFR tuning is basically non-existent in Romania

Really no LPG workshop does it? In Poland they usually don't want to do it, cause they prefer auto-tune, but in a good LPG workshop they always will, whenever you ask for it. I always do it this way, that I drive and the guy focuses on the LPG installation's tuning, so I am sure that he really puts the AFR sensor into the exhaust and tunes properly.
Maybe buy vacation in Poland and mount your LPG installation here :D
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 267
Skąd: pl
Wysłany: 08-06-2022, 19:45   

tościk napisał/a:
Kolega tościk ma dotrysk benzyny na wysokich obrotach, bo woli dmuchać na zimne i nie chce przez przypadek uwalić silnika,

Oj to dobrze bo myślałem że Twój gazownik nie wie co to afr i trzeba bać się jazdy :D
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 10-06-2022, 09:24   

ledziu napisał/a:
Oj to dobrze bo myślałem że Twój gazownik nie wie co to afr i trzeba bać się jazdy

U takich to nawet przez bramę nie przechodzę, bo szkoda marnować czas, pieniądze i psuć sobie samochód ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.