To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Silnik 4G18 - znowu cieknie spod pokrywy zaworów

marcin00015 - 10-08-2022, 10:10
Temat postu: [MSS 1.6] Silnik 4G18 - znowu cieknie spod pokrywy zaworów
Witam,

Mam problem z cieknącym olejem spod pokrywy zaworów. Historia jest następująca:
04-2020 wymiana uszczelki pod głowicą, podobno bez wymiany tej pod pokrywą zaworów (włożono starą)
11-2021 olej cieknie spod pokrywy, wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
07-2022 olej znowu cieknie spod pokrywy (po ok. 12tys. km)

Myślałem o tym, że może pokrywa jest krzywa lub to rdza zrobiła wżery. Czy wymiana na inną załatwiłaby sprawę? Pokrywa wygląda jak na zdjęciu poniżej (znalazłem tylko jedną na allegro). Czy jest szansa znaleźć gdzieś w lepszym stanie?

Z góry dziękuję za pomoc.


Bizi78 - 10-08-2022, 12:09

Swoją musisz sprawdzić na prostym stole czy nie jest przegięta przez za mocno dokręcone śruby.
Po drugie zainwestuje w OE uszczelkę.
Dodatkowo można ją spróbować doszczelnić specjalistycznym silikonem dirco.

CB4W_00 - 11-08-2022, 11:15

Na tym zdjęciu nie wiele widać. Ważna jest powierzchnia styku z uszczelką. Wyrównaj i doczyść powierzchnię ilę się da.
Dołóż pod śrubki duże podkładki karoseryjne wtedy siła docisku rozłoży się bardziej po całości pokrywy.
Miałem tak zrobione w starym lancerze i nie ciekło. Foto poniżej.

https://zapodaj.net/cb613987b8c26.jpg.html

cakp - 12-08-2022, 07:49

Też miałem taki problem i to nawet przy oryginalnej uszczelce. Zauważyłem że jeżeli utrzymywałem poziom oleju na bagnecie max to wywalało uszczelką. Teraz utrzymuje w połowie i jest spokój. Dodatkowo na uszczelkę poszedł klej. Spróbuj najpierw odessać trochę oleju jeżeli na bagnecie jest bliżej max.
marcin00015 - 13-08-2022, 08:42

Bizi78 napisał/a:
Swoją musisz sprawdzić na prostym stole czy nie jest przegięta przez za mocno dokręcone śruby.
Po drugie zainwestuje w OE uszczelkę.
Dodatkowo można ją spróbować doszczelnić specjalistycznym silikonem dirco.

Zamówiłem uszczelkę i silikon, spróbuję sam zmienić. No i przede wszystkim sprawdzę dokładnie pokrywę.

Cytat:
Na tym zdjęciu nie wiele widać. Ważna jest powierzchnia styku z uszczelką. Wyrównaj i doczyść powierzchnię ilę się da.
Dołóż pod śrubki duże podkładki karoseryjne wtedy siła docisku rozłoży się bardziej po całości pokrywy.
Miałem tak zrobione w starym lancerze i nie ciekło. Foto poniżej.

https://zapodaj.net/cb613987b8c26.jpg.html

Dołożę też podkładki - to nie jest głupi pomysł. Zdjęcie to tylko pogląd w jakim stanie jest moja. Chciałem pokazać, że dużo rdzy jest przy powierzchni łączącej.


Cytat:
Też miałem taki problem i to nawet przy oryginalnej uszczelce. Zauważyłem że jeżeli utrzymywałem poziom oleju na bagnecie max to wywalało uszczelką. Teraz utrzymuje w połowie i jest spokój. Dodatkowo na uszczelkę poszedł klej. Spróbuj najpierw odessać trochę oleju jeżeli na bagnecie jest bliżej max.

No, u mnie oleju właśnie było max przez ostatni czas, równo z górną kreska na bagnecie. Spadło tylko odrobinę i sądzę, że to przez ten wyciek. Dobra wskazówka.

Jeszcze zauważyłem, że nie da się odkręcić korka oleju przy włączonym silniku - strasznie chlapie olejem. Rozumiem, że to normalne

kuba!!! - 14-08-2022, 18:39

Sprawdź zawór pcv może jest zatkany i ciśnienie wywala olej czym tylko się da.
Co do ilości oleju to do silnika wchodzi 3.3L i trzymanie poziomu na połowie albo mniej to bezsens . Tego oleju i tak jest mało a wy go jeszcze spuszczanie.
Co do pokrywy to ciężko ją uszkodzić a uszczelka jest gruba i niweluje krzywizny, trzeba ją tylko lekko dokręcać (chyba 5nm)
Ja ostatnio zakładałem uszczelkę bga i się trzyma dobrze .

Hugo - 14-08-2022, 19:11

kuba!!!, właśnie bardzo łatwo zniszczyć tą blaszaną pokrywę, wystarczy za mocno dokręcić śrubki i zapadną się gniazda śrub oraz pokrywa się zwichruje. Wtedy nowa uszczelka nawet z uszczelniaczem nic nie da.
marcin00015, mam nadzieję, że słowo "silikon" to tylko taki skrót myślowy?

cakp - 30-08-2022, 12:45

kuba!!! napisał/a:

Co do ilości oleju to do silnika wchodzi 3.3L i trzymanie poziomu na połowie albo mniej to bezsens . Tego oleju i tak jest mało a wy go jeszcze spuszczanie.
.


Zgadza się 3.3L. Czemu uważasz że na połowie jest bezsensem? Połowa bagnetu mieści się w granicy przewidzianej przez producenta. Jeżeli mówisz o ilości mniejszej niż połowa bagnetu, to tu się zgodzę że bezsens, u mnie słychać czasem było cykanie przy odpalaniu auta i dlatego utrzymuje połowę. Odciągniecie oleju z poziomu max do połowy to około 100ml? to niewielka ilość, nie pamiętam dokładnie ile.

kuba!!! - 01-09-2022, 10:22

Olej nie tylko smaruje ale i chłodzi silnik. Jak już pisałem 3L to nie wielką ilość zwłaszcza w jeździe miejskiej. Od minimum do max wchodzi ok 400ml, więc do połowy ok 200. Im mniejsza ilość oleju tym szybciej on traci swoje właściwości gdyż szybciej łapie temperaturę ( im mniejsza ilość oleju tym szybciej on zacznie łapać wysokie temperatury, małą ilość cieczy szybciej zagotujesz niż dużą jej ilość.) Sam pisałeś że jak masz połowę na miarce to mniej cieknie, a to za sprawą że mniej oleju dostarczane jest na górę silnika i moim zdaniem to nie zbyt dobrze. Tak sobie jeszcze myślę że gdy hura jest mniejszy przepływ to może doprowadzić to do powstawania depozytów pod pokrywą zaworów i na walkach, gdyż olej który się tam dostanie nie jest spłukiwany przez świeży i tam zalega.
Generalnie różnica 7-10% to sporo oleju według mnie, jak bym miał problem z cieknąca uszczelka to wolał bym ją wkleić na pastę dirko lub Viktor reinz.
Z ciekawostek to do ciężarówek wchodzi ok 35-45L oleju i przez to wymieniany jest co ok 60tys , a w przypadku transportu dalekobieżnego nawet co 90-100tys.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group