Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Silnik 4G18 - znowu cieknie spod pokrywy zaworów
Autor Wiadomość
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 10-08-2022, 10:10   [MSS 1.6] Silnik 4G18 - znowu cieknie spod pokrywy zaworów

Witam,

Mam problem z cieknącym olejem spod pokrywy zaworów. Historia jest następująca:
04-2020 wymiana uszczelki pod głowicą, podobno bez wymiany tej pod pokrywą zaworów (włożono starą)
11-2021 olej cieknie spod pokrywy, wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
07-2022 olej znowu cieknie spod pokrywy (po ok. 12tys. km)

Myślałem o tym, że może pokrywa jest krzywa lub to rdza zrobiła wżery. Czy wymiana na inną załatwiłaby sprawę? Pokrywa wygląda jak na zdjęciu poniżej (znalazłem tylko jedną na allegro). Czy jest szansa znaleźć gdzieś w lepszym stanie?

Z góry dziękuję za pomoc.

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-08-2022, 12:09   

Swoją musisz sprawdzić na prostym stole czy nie jest przegięta przez za mocno dokręcone śruby.
Po drugie zainwestuje w OE uszczelkę.
Dodatkowo można ją spróbować doszczelnić specjalistycznym silikonem dirco.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 11-08-2022, 11:15   

Na tym zdjęciu nie wiele widać. Ważna jest powierzchnia styku z uszczelką. Wyrównaj i doczyść powierzchnię ilę się da.
Dołóż pod śrubki duże podkładki karoseryjne wtedy siła docisku rozłoży się bardziej po całości pokrywy.
Miałem tak zrobione w starym lancerze i nie ciekło. Foto poniżej.

https://zapodaj.net/cb613987b8c26.jpg.html
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 12-08-2022, 07:49   

Też miałem taki problem i to nawet przy oryginalnej uszczelce. Zauważyłem że jeżeli utrzymywałem poziom oleju na bagnecie max to wywalało uszczelką. Teraz utrzymuje w połowie i jest spokój. Dodatkowo na uszczelkę poszedł klej. Spróbuj najpierw odessać trochę oleju jeżeli na bagnecie jest bliżej max.
 
 
marcin00015 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 25
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 13-08-2022, 08:42   

Bizi78 napisał/a:
Swoją musisz sprawdzić na prostym stole czy nie jest przegięta przez za mocno dokręcone śruby.
Po drugie zainwestuje w OE uszczelkę.
Dodatkowo można ją spróbować doszczelnić specjalistycznym silikonem dirco.

Zamówiłem uszczelkę i silikon, spróbuję sam zmienić. No i przede wszystkim sprawdzę dokładnie pokrywę.

Cytat:
Na tym zdjęciu nie wiele widać. Ważna jest powierzchnia styku z uszczelką. Wyrównaj i doczyść powierzchnię ilę się da.
Dołóż pod śrubki duże podkładki karoseryjne wtedy siła docisku rozłoży się bardziej po całości pokrywy.
Miałem tak zrobione w starym lancerze i nie ciekło. Foto poniżej.

https://zapodaj.net/cb613987b8c26.jpg.html

Dołożę też podkładki - to nie jest głupi pomysł. Zdjęcie to tylko pogląd w jakim stanie jest moja. Chciałem pokazać, że dużo rdzy jest przy powierzchni łączącej.


Cytat:
Też miałem taki problem i to nawet przy oryginalnej uszczelce. Zauważyłem że jeżeli utrzymywałem poziom oleju na bagnecie max to wywalało uszczelką. Teraz utrzymuje w połowie i jest spokój. Dodatkowo na uszczelkę poszedł klej. Spróbuj najpierw odessać trochę oleju jeżeli na bagnecie jest bliżej max.

No, u mnie oleju właśnie było max przez ostatni czas, równo z górną kreska na bagnecie. Spadło tylko odrobinę i sądzę, że to przez ten wyciek. Dobra wskazówka.

Jeszcze zauważyłem, że nie da się odkręcić korka oleju przy włączonym silniku - strasznie chlapie olejem. Rozumiem, że to normalne
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-08-2022, 18:39   

Sprawdź zawór pcv może jest zatkany i ciśnienie wywala olej czym tylko się da.
Co do ilości oleju to do silnika wchodzi 3.3L i trzymanie poziomu na połowie albo mniej to bezsens . Tego oleju i tak jest mało a wy go jeszcze spuszczanie.
Co do pokrywy to ciężko ją uszkodzić a uszczelka jest gruba i niweluje krzywizny, trzeba ją tylko lekko dokręcać (chyba 5nm)
Ja ostatnio zakładałem uszczelkę bga i się trzyma dobrze .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-08-2022, 19:11   

kuba!!!, właśnie bardzo łatwo zniszczyć tą blaszaną pokrywę, wystarczy za mocno dokręcić śrubki i zapadną się gniazda śrub oraz pokrywa się zwichruje. Wtedy nowa uszczelka nawet z uszczelniaczem nic nie da.
marcin00015, mam nadzieję, że słowo "silikon" to tylko taki skrót myślowy?
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 30-08-2022, 12:45   

kuba!!! napisał/a:

Co do ilości oleju to do silnika wchodzi 3.3L i trzymanie poziomu na połowie albo mniej to bezsens . Tego oleju i tak jest mało a wy go jeszcze spuszczanie.
.


Zgadza się 3.3L. Czemu uważasz że na połowie jest bezsensem? Połowa bagnetu mieści się w granicy przewidzianej przez producenta. Jeżeli mówisz o ilości mniejszej niż połowa bagnetu, to tu się zgodzę że bezsens, u mnie słychać czasem było cykanie przy odpalaniu auta i dlatego utrzymuje połowę. Odciągniecie oleju z poziomu max do połowy to około 100ml? to niewielka ilość, nie pamiętam dokładnie ile.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-09-2022, 10:22   

Olej nie tylko smaruje ale i chłodzi silnik. Jak już pisałem 3L to nie wielką ilość zwłaszcza w jeździe miejskiej. Od minimum do max wchodzi ok 400ml, więc do połowy ok 200. Im mniejsza ilość oleju tym szybciej on traci swoje właściwości gdyż szybciej łapie temperaturę ( im mniejsza ilość oleju tym szybciej on zacznie łapać wysokie temperatury, małą ilość cieczy szybciej zagotujesz niż dużą jej ilość.) Sam pisałeś że jak masz połowę na miarce to mniej cieknie, a to za sprawą że mniej oleju dostarczane jest na górę silnika i moim zdaniem to nie zbyt dobrze. Tak sobie jeszcze myślę że gdy hura jest mniejszy przepływ to może doprowadzić to do powstawania depozytów pod pokrywą zaworów i na walkach, gdyż olej który się tam dostanie nie jest spłukiwany przez świeży i tam zalega.
Generalnie różnica 7-10% to sporo oleju według mnie, jak bym miał problem z cieknąca uszczelka to wolał bym ją wkleić na pastę dirko lub Viktor reinz.
Z ciekawostek to do ciężarówek wchodzi ok 35-45L oleju i przez to wymieniany jest co ok 60tys , a w przypadku transportu dalekobieżnego nawet co 90-100tys.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.