Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Swap silnika 4g13
Arciatko - 29-12-2023, 23:07 Temat postu: [MSS 1.3] Swap silnika 4g13 Hej wszystkim
Potrzebuje porady mądrych głów znanych z tematem silnika 4g13.
Kupiłem silnik do mojego Space stara no i nie przejąłem się tym ze kupiłem silnik w wersji z kopułką 4 cewki .Mój stary silnik posiadał 2 cewki. Przełożyłem wszystkie komponenty, elegancka pasowały. Jedyny problem to był w tym ze żeberka w bloku nie miały wycięcia pod blachy na kole wału korbowego potrzebnej do odczytu dla czujnika wału korbowego.
Żeberka usunąłem i ma problem z odpaleniem. Pojawia się bład P0201.
Po podłączeniu komputera widzę ze obroty silnika są odczytywane więc czujnik wału korbowego odczytuje prędkość wału.
Na plaka silnik zapali trochę nie równo ale pracuje.
-Zamieniałem wtryskiwacze miejscami ale nie pomogło.
-Sprawdzałem zasilanie wytrysków 12 V jest. Tak jak By sterownik nie pozwalał podać paliwa.
-Sprawdzałem czy nie ma zwarcia pomiędzy kostką wtryskiwacza a sterownikiem.
-Pompa paliwa działa podaje dość spore ciśnienie ale wartości nie znam.
Podpowiedzcie mi co sprawdzić, może ktoś wie jak ma być zsynchronizowany czujnik wału korbowego z czynnikiem rozrządu i mi napisze żebym sprawdził czy jest ok u mnie.
Każda podpowiedz będzie cenna. Chciał bym uratować mojego Miska.
Krzyzak - 30-12-2023, 17:36
Zacznij od sprawdzenia serwisówki i ew. różnic między silnikami, może jakieś piny w ECU...
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453
Mówimy o SS z lat 99-03? Bo żeby dobrze zrozumieć - silnik miałeś z 2 fajkocewkami a włożyłeś taki z aparatem zapłonowym?
Ew. może schematy elektryczne podpasują z Carismy?
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Arciatko - 30-12-2023, 19:48
Hej.
O tych rocznikach mowa. Ja miałem silnik z 2 cewkami (mój z 2001r.). I wymieniłem tylko słupek silnika . Cały osprzęt został mój nie ruszony. Silnik który założyłem jest z 1999r..
Krzyzak - 30-12-2023, 20:09
W tym roczniku to dasz radę sprawdzić błędy zwierając pin 1 i 4 na złączu JOBD - bo te błędy OBD pokazywane przez różne skanery są często z totalnej d...y. Sprawdź zatem błąd wg systemu mrugania lampką CE i wtedy będziemy się zastanawiać.
https://www.mitsubishi-fo...ostic-pdf.5247/
chodzi o drugą część i złącze 16 pinowe
Arciatko - 31-12-2023, 16:50
Sprawa wygląda tak ze błędu nie ma żadnego, nawet po rozruchu. To o czym pisałem wystąpiło po odpalaniu na plaka.
Wymiennie jeszcze jeden element który w nowym silniku wyciąłem. Żeberka obok pompy oleju przy kole wału korbowego.
Być może on ma związek z pracą czujnika wały korbowego.
Krzyzak - 01-01-2024, 12:12
Nie mają żadnego wpływu - to tylko wzmocnienie tej części odlewu. Czujnik wału to tarcza obracająca się na wale oraz sam czujnik typu hallotron (czujnik Halla, magnetyczny). Jeśli masz możliwość to podejrzyj pracę czujnika wału i wałka rozrządu na oscyloskopie, sprawdź ciśnienie paliwa za filtrem i sprawdź czy każdy cylinder ma iskrę, taką ładną, niebieską. A i jeszcze kompresja oczywiście.
Hugo - 03-01-2024, 08:49
Jeśli jest iskra na świecach, a wtryskiwacze nie podają paliwa to jest problem z immobiliserem.
Arciatko - 03-01-2024, 17:31
Hej
- Ciśnienie na Cylindrach 9,5 9 9 8 Bar
- Iskra jest na wszystkich 4 fajkach
- Nie widać żeby podawał paliwo.
Ciśnienie paliwa oraz pomiar oscyloskopem na dniach tylko się wgryzę w temat.
Immobilizer jak sprawdzić ?
Krzyzak - 04-01-2024, 07:58
Arciatko napisał/a: | Ciśnienie na Cylindrach 9,5 9 9 8 Bar | to chyba masz przyczynę - ten blok to śmieć...
może coś z głowicą jest skopane? zawory podparte?
jacek11 - 04-01-2024, 21:37
Ciśnienia tragiczne, ale zapalić powinien. Co się stało z poprzednim silnikiem?
Czy te głowice są na pewno takie same? Fajki sięgają do świec? Czujnik wałka rozrządu też zamontowany?
Hugo - 05-01-2024, 11:49
Powinien wyświetlić błąd immobilisera po chwili kręcenia rozrusznikiem.
Arciatko - 05-01-2024, 14:42
Błędu imobilaizera nie ma.
W poprzednim silniku na 2gim cylindrze ciśnienie wynosiło 1bar a reszta miała 10bar.
Co do ciśnienia na cylindrach to jest równe i auto powinno odpalać i pracować.
Czujnik położenia wałka rozrządu pasował idealnie, głowica ma inne popychacze zaworów Pozycja 03324. Reszta wyglądała identycznie.
Stary silnik odpalał i auto jeździło choć budą telepało.
Załatwiłem oscyloskop i sprawdzę jak działają czujnik wału korbowego oraz rozrządu.
Silnik na Plaku odpala i pracuje wiec iskra jest.
Mam miernik ciśnienia paliwa tez sprawdzę.
Krzyzak - 05-01-2024, 15:59
akurat popychacz jest tylko na starym silniku, pozycja 03301
3324 to konik od ręcznej regulacji - może warto zrobić ustawienie zaworów - najpierw na zimnym a potem na rozgrzanym silniku (tak przewiduje procedura)
znaczy reguluje się na rozgrzanym tylko, ale z tym możesz mieć problem
Arciatko - 08-01-2024, 16:02
Pomiar z oscyloskopu czujnika wału korbowego oraz wały rozrządu.
https://files.fm/f/twxk33jnyy
Zobaczcie czy jest sygnał zsynchronizowany.
[ Dodano: 08-01-2024, 17:51 ]
Oscyloskop rejestruje jeden sygnał bardzo krótki na zasilaniu 1-eg wtryskiwacza. Tak jak by ECU nie dopuszczał do podania paliwa.
Czujnika IFS nie umiem jeszcze zmierzyć. Jest +, - i dwa sygnały z IG+i IG- ale jaki to sygnał nie odczytałem na oscyloskopie. Albo go nie było.
Krzyzak - 09-01-2024, 07:28
Jak dla mnie to tu jest w porządku. Gdyby był problem z czujnikiem wału, to by się CE pokazał po tych 9 sekundach kręcenia.
Sprawdź ciśnienie paliwa jeszcze.
A co to jest IFS to przyznam szczerze - nie wiem.
|
|
|