Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Swap silnika 4g13 
						
												 Arciatko - 29-12-2023, 23:07 Temat postu: [MSS 1.3] Swap silnika 4g13 Hej wszystkim 
 
Potrzebuje porady mądrych głów znanych z tematem silnika 4g13.
 
Kupiłem silnik do mojego Space stara no i nie przejąłem się tym ze kupiłem silnik  w wersji z kopułką 4 cewki .Mój stary silnik posiadał 2 cewki.  Przełożyłem wszystkie komponenty, elegancka pasowały. Jedyny problem to był w tym ze żeberka w bloku nie miały wycięcia pod blachy na kole wału korbowego  potrzebnej do odczytu dla czujnika wału korbowego.
 
         
 
Żeberka usunąłem i ma problem z odpaleniem. Pojawia się bład P0201. 
 
Po podłączeniu komputera widzę ze obroty silnika są odczytywane więc czujnik wału korbowego odczytuje prędkość wału. 
 
Na plaka silnik zapali trochę nie równo ale pracuje. 
 
-Zamieniałem wtryskiwacze miejscami ale nie pomogło.
 
-Sprawdzałem zasilanie wytrysków 12 V jest. Tak jak By sterownik nie pozwalał podać paliwa. 
 
-Sprawdzałem czy nie ma zwarcia  pomiędzy kostką wtryskiwacza a sterownikiem.
 
-Pompa paliwa działa podaje dość spore ciśnienie ale wartości nie znam.
 
 
      
 
 
Podpowiedzcie mi co sprawdzić, może  ktoś wie jak ma być zsynchronizowany czujnik wału korbowego z czynnikiem rozrządu i mi napisze żebym sprawdził czy jest ok u mnie.
 
Każda podpowiedz będzie cenna. Chciał bym uratować mojego Miska.
												 Krzyzak - 30-12-2023, 17:36
  Zacznij od sprawdzenia serwisówki i ew. różnic między silnikami, może jakieś piny w ECU...
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453
 
Mówimy o SS z lat 99-03? Bo żeby dobrze zrozumieć - silnik miałeś z 2 fajkocewkami a włożyłeś taki z aparatem zapłonowym?
 
 
Ew. może schematy elektryczne podpasują z Carismy?
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
												 Arciatko - 30-12-2023, 19:48
  Hej. 
 
O tych rocznikach mowa. Ja miałem silnik z 2 cewkami (mój z 2001r.). I wymieniłem tylko słupek silnika . Cały osprzęt został mój nie ruszony. Silnik który założyłem jest z 1999r..
												 Krzyzak - 30-12-2023, 20:09
  W tym roczniku to dasz radę sprawdzić błędy zwierając pin 1 i 4 na złączu JOBD - bo te błędy OBD pokazywane przez różne skanery są często z totalnej d...y. Sprawdź zatem błąd wg systemu mrugania lampką CE i wtedy będziemy się zastanawiać.
 
 
https://www.mitsubishi-fo...ostic-pdf.5247/
 
 
chodzi o drugą część i złącze 16 pinowe
												 Arciatko - 31-12-2023, 16:50
  Sprawa wygląda tak ze błędu nie ma żadnego, nawet po rozruchu. To o czym pisałem wystąpiło po  odpalaniu na plaka.
 
 
Wymiennie jeszcze jeden element który w nowym silniku wyciąłem. Żeberka obok pompy oleju przy kole wału korbowego. 
 
Być może on ma związek z pracą czujnika wały korbowego.
 
 
												 Krzyzak - 01-01-2024, 12:12
  Nie mają żadnego wpływu - to tylko wzmocnienie tej części odlewu. Czujnik wału to tarcza obracająca się na wale oraz sam czujnik typu hallotron (czujnik Halla, magnetyczny). Jeśli masz możliwość to podejrzyj pracę czujnika wału i wałka rozrządu na oscyloskopie, sprawdź ciśnienie paliwa za filtrem i sprawdź czy każdy cylinder ma iskrę, taką ładną, niebieską. A i jeszcze kompresja oczywiście.
												 Hugo - 03-01-2024, 08:49
  Jeśli jest iskra na świecach, a wtryskiwacze nie podają paliwa to jest problem z immobiliserem.
												 Arciatko - 03-01-2024, 17:31
  Hej 
 
- Ciśnienie na Cylindrach 9,5 9 9 8 Bar 
 
- Iskra jest na wszystkich 4 fajkach
 
- Nie widać żeby podawał paliwo.
 
 
Ciśnienie paliwa  oraz pomiar oscyloskopem na dniach tylko się wgryzę w temat. 
 
 
Immobilizer jak sprawdzić ?
												 Krzyzak - 04-01-2024, 07:58
 
  	  | Arciatko napisał/a: | 	 		  | Ciśnienie na Cylindrach 9,5 9 9 8 Bar  | 	  to chyba masz przyczynę - ten blok to śmieć...
 
może coś z głowicą jest skopane? zawory podparte?
												 jacek11 - 04-01-2024, 21:37
  Ciśnienia tragiczne, ale zapalić powinien. Co się stało z poprzednim silnikiem?
 
Czy te głowice są na pewno takie same? Fajki sięgają do świec? Czujnik wałka rozrządu też zamontowany?
												 Hugo - 05-01-2024, 11:49
  Powinien wyświetlić błąd immobilisera po chwili kręcenia rozrusznikiem.
												 Arciatko - 05-01-2024, 14:42
  Błędu imobilaizera nie ma. 
 
W poprzednim silniku na 2gim cylindrze ciśnienie wynosiło 1bar a reszta miała 10bar. 
 
Co do ciśnienia na cylindrach to jest równe i auto powinno odpalać i pracować. 
 
Czujnik położenia wałka rozrządu pasował idealnie, głowica ma inne popychacze zaworów Pozycja 03324. Reszta wyglądała identycznie.
 
      
 
 
Stary silnik odpalał i auto jeździło choć budą telepało. 
 
Załatwiłem oscyloskop i sprawdzę jak działają czujnik wału korbowego oraz rozrządu. 
 
Silnik na Plaku odpala i pracuje wiec iskra jest. 
 
Mam miernik ciśnienia paliwa tez sprawdzę.
												 Krzyzak - 05-01-2024, 15:59
  akurat popychacz jest tylko na starym silniku, pozycja 03301
 
3324 to konik od ręcznej regulacji - może warto zrobić ustawienie zaworów - najpierw na zimnym a potem na rozgrzanym silniku (tak przewiduje procedura)
 
znaczy reguluje się na rozgrzanym tylko, ale z tym możesz mieć problem  
												 Arciatko - 08-01-2024, 16:02
  Pomiar z oscyloskopu czujnika wału korbowego oraz wały rozrządu.
 
 https://files.fm/f/twxk33jnyy
 
Zobaczcie czy jest sygnał zsynchronizowany. 
 
 
[ Dodano: 08-01-2024, 17:51 ]
 
Oscyloskop rejestruje jeden sygnał bardzo krótki na zasilaniu 1-eg wtryskiwacza. Tak jak by ECU  nie dopuszczał do podania paliwa. 
 
Czujnika IFS nie umiem jeszcze zmierzyć. Jest +, -  i dwa sygnały z IG+i IG- ale jaki to sygnał nie odczytałem na oscyloskopie. Albo go nie było.
												 Krzyzak - 09-01-2024, 07:28
  Jak dla mnie to tu jest w porządku. Gdyby był problem z czujnikiem wału, to by się CE pokazał po tych 9 sekundach kręcenia.
 
Sprawdź ciśnienie paliwa jeszcze.
 
A co to jest IFS to przyznam szczerze - nie wiem.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |