To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - gasnie przy przelaczaniu na gaz

Anonymous - 10-05-2007, 22:41
Temat postu: gasnie przy przelaczaniu na gaz
Moj lancer od jakiegosc czasu gasnie przy przelaczaniu na gaz.Mam instalacje 2 gen. i samo odpalanie odbywa sie na benzynie,zas po dogazowaniu pow 2 tys.obr przerzuca na gaz i zaraz obroty spadaja i gasnie.3 wizyty u gazownikow zaliczylem i dzis jeden stwierdzil ze chyba sie sonda konczy.Dodam tyle ze raz za 1 razem przelaczy a innym trzeba go uruchamiac z 4,5 razy zeby dopiero sie przelaczyl.Czy to faktycznie lambda moze byc??
kamilek - 10-05-2007, 23:28

Lambda nie ma nic do instalacji II gen... fajny gazownik, nie ma co :evil:
Pewnie zawór odcinający paliwo pada, albo kabelek na nim nie styka. Przyjrzyj się stykom od instalacji.
Aha, auto gaśnie tak nagle, czy powolutku przygasa, dusi się, i w końcu gaśnie?

josie - 10-05-2007, 23:45

kamilek napisał/a:
Lambda nie ma nic do instalacji II gen... fajny gazownik, nie ma co


oj kamilek :wink: Lambda to jedno z podstawowych urządzeń na których opiera się praca instalacji IIgen. Na podstawie odczytów z sondy dawkowany jest gaz (przymyka się lub otwiera zawór na wężu LPG sterowany silniczkiem)
W II gen nie ma tez zaworu odcinającego paliwo - jest emulator wtryskiwaczy który je zarazem wyłącza

smosen, a jak z awaryjnym uruchomieniem na LPG (pozycja środkowa na przełączniku)? Nie rozumiem z tym przełączaniem za którymś razem. Czasem się przełączy i chodzi normalnie na gazie?
Może faktycznie coś nie styka, ale ja obstawiałbym elektrozawór LPG - są 2 pod maską i 1 przy butli jeśli nowsza instalka.
Gazownik powinien bez problemu zdiagnozować lambdę. Do wszystkich instalacji II gen są programy konfiguracyjne. Podpina się pod komputer LPG laptopa i wszystko widać - lambdę też. Jak gazownik nie ma laptopa żeby się podłączyć to jedź do innego.

kamilek - 11-05-2007, 00:25

Lambda w II generacji? Nie no, to ja mam jakieś przestarzałe informacje... Dla mnie II generacja to emulator wtrysków, emulator lambdy, jakiś krokowiec i fajrant. Myślałem, że "grubsza" elektronika jest dopiero w III gen...
Nie ma co, ja to udany jestem. Najpierw przeróżne "teorie alternatorowe" ;) , później takie kwiatki, jak tutaj...po prostu ręce opadają...
Josie, wybacz mi :D

Anonymous - 11-05-2007, 10:56

albo te elektrozawory o ktorych pisal Josie albo masz tak uwalony filtr gazu (ten przy elektrozaworze), ze cisnienie gazu dochodzace do parownika jest niewystarczajace.
ja go zmieniam przy kazdej wymianie oleju - jesli nie wymieniam na czas to sukcesywnie spadaja mi jalowe obroty na gazie :D

Anonymous - 12-05-2007, 10:05

smosen sprawdź tez szczelność całego dolotu szczególnie osadzenie miksera. Jak filterek bedzie ok sprawdź reduktor i emulator
krzysio1972 - 12-05-2007, 10:57

Jesli instalka jest sprawna (czyste filtry, szczelna) to pozostaje regulacja i ustawienie sposobu przelaczania (w gore, dol, tem. obroty) i przede wszystkim opoznienia emulacji wtryskow. Przelaczajac na lpg, wtryski powinny jeszcze dzialac, bezwladnosc ukladu lpg 2 generacji jest dosc spora i zanim instalka poda dobra mieszanke to 'troche' mija.
JaGrab3 - 14-05-2007, 22:41

Witam,
co do problemu, lambda nie powdowała by takich rzeczy, mnajwyzej instalka pracowala by dla warotsci lambdy poczatkowych, krokowiec by nie pracowal, auto mulaste itd. Dodatkowo, kazda instalacja ma w programie czas zwłoki po ktorej ma odczytywac lambde, zwykle jest to pare sekund, tak ze lambda dopiero jest czytana po chwili.
Wg mnie to raczej jest cos z zaworem gazu, nie podaje, ub zaworem benzynki, nie domyka. Dodatkowo moze byc jakas nieszczelnosc i gaz ulatnia sie z przewodu i zanim doleci ci do reduktora autko juz zgasło.
Sprawdz odpalenie na gazie - w wiekszosci instalacji trzeba dłuzej przytrzymac przycisk z gazem...
Kamilek, inst 2 gen ma emulator wtryskow i lambdy po to zeby oszukać kompa podczas pracy na gazie, wtryski to ma sie rozumiec czemu, natomiast lambda na lpg oscyluje znacznie wolniej niz na pb, co mogło by byc odczytane przez kompa za awarie no CE sie by świeciło. Dodam ze emu lambdy jest potrzebne tylko w niektorych samochodach, np ja w cari nie mam a w galu mam ;)

Anonymous - 15-05-2007, 09:02

W moim galu posiadam sekwencyjna instalacje gazową. Instalka jest jeszcze na gwarancji. Od pewnego czasu zauważyłem gorsze przełanczanie się z benzyny na gaz. Objawia się to zwłaszcza po dłuższym postoju samochodu. Objawy-auto przez chwile jakby niedostawało wcale paliwa. Byłem już kilka razy u gazowników. Podpięli do kompa ,wymienili także czujnik temp i ciśnienia i ciągle są te same objawy. Zaczyna mnie to już dosyć mocno irytować. Jakie ewentualne inne rzeczy mogą odpowiadać za to dziwne przechodzenia z benzyny na gaz.Czy może to być np. brudny filtr gazu?
Sylwia - 15-05-2007, 10:12

dreek napisz co to za system, więcej szczegółów.
Anonymous - 15-05-2007, 10:59

urządzenie wtrysku gazu Valtek Rail,reduktor/parownik Tomasetto AT 09,system wtrysku Centrala SEC
Sylwia - 15-05-2007, 11:13

witam, podejrzewam wtryskiwacze, czasami się zdaża że się zacinają- można je przeczyścić(rozebrać popsikać wd40, przetrzać, założyć) lub wymienić,
tak na odległość to moge zasugerować.

JaGrab3 - 15-05-2007, 12:27

Wg mnie jakby wtryski szwankowały problem by był w całym zakresie pracy, nierównomierna praca mulenie itd. Moim zdaniem moze byc cos z regulacją ciśnienia na listwie, albo z samym elektrozaworem, ktory sie nie otwiera itd
Anonymous - 07-10-2007, 23:47
Temat postu: gaśnie
Możesz mieć problem z dolotem gazu do miksera. Odkręć przewód gumowy którym gaz biegnie do miksera z reduktora i na wyłączonym silniku (ale najlepiej ciepłym) podłącz napięcie na elektrozawór gazu (+12v) i zatkaj przewód palcem albo zanurz go w pojemniku z wodą. Powinien wylatywać gaz pod niewielkim ciśnieniem (trochę wyższym niż atmosferyczne) Jeżeli twoja instalacja posiada silnik krokowy regulujący dawkę gazu to sprawdź przed i potem po tym silniczku. Jeżeli nie będzie wylatywał gaz to może być zapchany filtr gazu albo padł reduktor.

[ Dodano: 07-10-2007, 23:53 ]
Opcja nr 2 jest taka że masz nieszczelność na miedzianym przewodzie którym gaz płynie ze zbiornika do filtra, a potem do reduktora. Jeżeli masz takie objawy ze im dłużej autko stoi od poprzedniej jazdy tym go trudniej uruchomić to będzie ta usterka. Możesz to tak sprawdzić: Odczekaj kilka godzin lub dłużej od zgaszenia silnika, jeżeli jest mała nieszczelność to gaz znajdujący się w tym miedzianym przewodzie ucieknie. Żeby to sprawdzić to poluzuj nakrętkę na miedzianym przewodzie którym dopływa gaz na elektrozaworze. Powinien ulatniać się gaz przez kilkanaście sekund. Jeżeli nie to gdzieś jest nieszczelność.

marcinzam - 06-12-2010, 16:03

ostatnio miałem podobny problem , po przełączeniu na gaz silnik gasnął ,więc wybrałem się do serwisu w Lublinie z Zamościa całą drogę jechałem na benzynie a na miejscu w serwisie o dziwo zaczął palić na gazie, w serwisie stwierdzili że to zapewne wtryski są zaklejone i możliwe że po drodze złapały temperatury i się odkleiły ,zaproponowali mi wymianę wtrysków bo czyszczenie raczej nie pomoże , wtryskiwacze mam planijet przejechane 40 tyś ,czy naprawdę muszę je wymieniać ,czy da się je jakoś wyczyścić ?

trochę poczytałem na forum lpg i już wiem że to wina g..... wtrysków , spróbuję jescze czysczenia jak nie pomoże to wymiana na Hana albo valtek 34



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group