 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
gasnie przy przelaczaniu na gaz |
Autor |
Wiadomość |
smosen [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2007, 22:41 gasnie przy przelaczaniu na gaz
|
|
|
Moj lancer od jakiegosc czasu gasnie przy przelaczaniu na gaz.Mam instalacje 2 gen. i samo odpalanie odbywa sie na benzynie,zas po dogazowaniu pow 2 tys.obr przerzuca na gaz i zaraz obroty spadaja i gasnie.3 wizyty u gazownikow zaliczylem i dzis jeden stwierdzil ze chyba sie sonda konczy.Dodam tyle ze raz za 1 razem przelaczy a innym trzeba go uruchamiac z 4,5 razy zeby dopiero sie przelaczyl.Czy to faktycznie lambda moze byc?? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 10-05-2007, 23:28
|
|
|
Lambda nie ma nic do instalacji II gen... fajny gazownik, nie ma co
Pewnie zawór odcinający paliwo pada, albo kabelek na nim nie styka. Przyjrzyj się stykom od instalacji.
Aha, auto gaśnie tak nagle, czy powolutku przygasa, dusi się, i w końcu gaśnie? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-05-2007, 23:45
|
|
|
kamilek napisał/a: | Lambda nie ma nic do instalacji II gen... fajny gazownik, nie ma co |
oj kamilek Lambda to jedno z podstawowych urządzeń na których opiera się praca instalacji IIgen. Na podstawie odczytów z sondy dawkowany jest gaz (przymyka się lub otwiera zawór na wężu LPG sterowany silniczkiem)
W II gen nie ma tez zaworu odcinającego paliwo - jest emulator wtryskiwaczy który je zarazem wyłącza
smosen, a jak z awaryjnym uruchomieniem na LPG (pozycja środkowa na przełączniku)? Nie rozumiem z tym przełączaniem za którymś razem. Czasem się przełączy i chodzi normalnie na gazie?
Może faktycznie coś nie styka, ale ja obstawiałbym elektrozawór LPG - są 2 pod maską i 1 przy butli jeśli nowsza instalka.
Gazownik powinien bez problemu zdiagnozować lambdę. Do wszystkich instalacji II gen są programy konfiguracyjne. Podpina się pod komputer LPG laptopa i wszystko widać - lambdę też. Jak gazownik nie ma laptopa żeby się podłączyć to jedź do innego. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 11-05-2007, 00:25
|
|
|
Lambda w II generacji? Nie no, to ja mam jakieś przestarzałe informacje... Dla mnie II generacja to emulator wtrysków, emulator lambdy, jakiś krokowiec i fajrant. Myślałem, że "grubsza" elektronika jest dopiero w III gen...
Nie ma co, ja to udany jestem. Najpierw przeróżne "teorie alternatorowe" , później takie kwiatki, jak tutaj...po prostu ręce opadają...
Josie, wybacz mi |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2007, 10:56
|
|
|
albo te elektrozawory o ktorych pisal Josie albo masz tak uwalony filtr gazu (ten przy elektrozaworze), ze cisnienie gazu dochodzace do parownika jest niewystarczajace.
ja go zmieniam przy kazdej wymianie oleju - jesli nie wymieniam na czas to sukcesywnie spadaja mi jalowe obroty na gazie |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2007, 10:05
|
|
|
smosen sprawdź tez szczelność całego dolotu szczególnie osadzenie miksera. Jak filterek bedzie ok sprawdź reduktor i emulator |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 12-05-2007, 10:57
|
|
|
Jesli instalka jest sprawna (czyste filtry, szczelna) to pozostaje regulacja i ustawienie sposobu przelaczania (w gore, dol, tem. obroty) i przede wszystkim opoznienia emulacji wtryskow. Przelaczajac na lpg, wtryski powinny jeszcze dzialac, bezwladnosc ukladu lpg 2 generacji jest dosc spora i zanim instalka poda dobra mieszanke to 'troche' mija. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 14-05-2007, 22:41
|
|
|
Witam,
co do problemu, lambda nie powdowała by takich rzeczy, mnajwyzej instalka pracowala by dla warotsci lambdy poczatkowych, krokowiec by nie pracowal, auto mulaste itd. Dodatkowo, kazda instalacja ma w programie czas zwłoki po ktorej ma odczytywac lambde, zwykle jest to pare sekund, tak ze lambda dopiero jest czytana po chwili.
Wg mnie to raczej jest cos z zaworem gazu, nie podaje, ub zaworem benzynki, nie domyka. Dodatkowo moze byc jakas nieszczelnosc i gaz ulatnia sie z przewodu i zanim doleci ci do reduktora autko juz zgasło.
Sprawdz odpalenie na gazie - w wiekszosci instalacji trzeba dłuzej przytrzymac przycisk z gazem...
Kamilek, inst 2 gen ma emulator wtryskow i lambdy po to zeby oszukać kompa podczas pracy na gazie, wtryski to ma sie rozumiec czemu, natomiast lambda na lpg oscyluje znacznie wolniej niz na pb, co mogło by byc odczytane przez kompa za awarie no CE sie by świeciło. Dodam ze emu lambdy jest potrzebne tylko w niektorych samochodach, np ja w cari nie mam a w galu mam |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
dreek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2007, 09:02
|
|
|
W moim galu posiadam sekwencyjna instalacje gazową. Instalka jest jeszcze na gwarancji. Od pewnego czasu zauważyłem gorsze przełanczanie się z benzyny na gaz. Objawia się to zwłaszcza po dłuższym postoju samochodu. Objawy-auto przez chwile jakby niedostawało wcale paliwa. Byłem już kilka razy u gazowników. Podpięli do kompa ,wymienili także czujnik temp i ciśnienia i ciągle są te same objawy. Zaczyna mnie to już dosyć mocno irytować. Jakie ewentualne inne rzeczy mogą odpowiadać za to dziwne przechodzenia z benzyny na gaz.Czy może to być np. brudny filtr gazu? |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 15-05-2007, 10:12
|
|
|
dreek napisz co to za system, więcej szczegółów. |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
dreek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2007, 10:59
|
|
|
urządzenie wtrysku gazu Valtek Rail,reduktor/parownik Tomasetto AT 09,system wtrysku Centrala SEC |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 15-05-2007, 11:13
|
|
|
witam, podejrzewam wtryskiwacze, czasami się zdaża że się zacinają- można je przeczyścić(rozebrać popsikać wd40, przetrzać, założyć) lub wymienić,
tak na odległość to moge zasugerować. |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 15-05-2007, 12:27
|
|
|
Wg mnie jakby wtryski szwankowały problem by był w całym zakresie pracy, nierównomierna praca mulenie itd. Moim zdaniem moze byc cos z regulacją ciśnienia na listwie, albo z samym elektrozaworem, ktory sie nie otwiera itd |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
AdamGdansk1 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2007, 23:47 gaśnie
|
|
|
Możesz mieć problem z dolotem gazu do miksera. Odkręć przewód gumowy którym gaz biegnie do miksera z reduktora i na wyłączonym silniku (ale najlepiej ciepłym) podłącz napięcie na elektrozawór gazu (+12v) i zatkaj przewód palcem albo zanurz go w pojemniku z wodą. Powinien wylatywać gaz pod niewielkim ciśnieniem (trochę wyższym niż atmosferyczne) Jeżeli twoja instalacja posiada silnik krokowy regulujący dawkę gazu to sprawdź przed i potem po tym silniczku. Jeżeli nie będzie wylatywał gaz to może być zapchany filtr gazu albo padł reduktor.
[ Dodano: 07-10-2007, 23:53 ]
Opcja nr 2 jest taka że masz nieszczelność na miedzianym przewodzie którym gaz płynie ze zbiornika do filtra, a potem do reduktora. Jeżeli masz takie objawy ze im dłużej autko stoi od poprzedniej jazdy tym go trudniej uruchomić to będzie ta usterka. Możesz to tak sprawdzić: Odczekaj kilka godzin lub dłużej od zgaszenia silnika, jeżeli jest mała nieszczelność to gaz znajdujący się w tym miedzianym przewodzie ucieknie. Żeby to sprawdzić to poluzuj nakrętkę na miedzianym przewodzie którym dopływa gaz na elektrozaworze. Powinien ulatniać się gaz przez kilkanaście sekund. Jeżeli nie to gdzieś jest nieszczelność. |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 06-12-2010, 16:03
|
|
|
ostatnio miałem podobny problem , po przełączeniu na gaz silnik gasnął ,więc wybrałem się do serwisu w Lublinie z Zamościa całą drogę jechałem na benzynie a na miejscu w serwisie o dziwo zaczął palić na gazie, w serwisie stwierdzili że to zapewne wtryski są zaklejone i możliwe że po drodze złapały temperatury i się odkleiły ,zaproponowali mi wymianę wtrysków bo czyszczenie raczej nie pomoże , wtryskiwacze mam planijet przejechane 40 tyś ,czy naprawdę muszę je wymieniać ,czy da się je jakoś wyczyścić ?
trochę poczytałem na forum lpg i już wiem że to wina g..... wtrysków , spróbuję jescze czysczenia jak nie pomoże to wymiana na Hana albo valtek 34 |
|
|
|
 |
|
|