To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4x 1.6]Brak ssania

Anonymous - 17-09-2007, 21:57
Temat postu: [CB4x 1.6]Brak ssania
Witam
Mam taki problem, mianowicie podczas odpalania na zimnym silniku nie ma ssania. Silnik zamiast wejść na podwyższone obroty dygocze na ok 500-600 rpm. Co jest odpowiedzialne za załączanie ssania w tym modelu silnika? Migałem diodą błędy i wyskoczył mi błąd 55, a takiego nie ma w instrukcji na stronie Krzyżaka. Wymigało mi też 11-sonda, ale to nie ma wpływu na pracę zimnego silnika. Jeszcze jakby było mało to u szwagra dzieje się to samo. Obaj mamy takie same lancery.

harpagan - 17-09-2007, 23:02

Bład 55
Krzyzak napisał/a:

błąd czujnika MPS (motor position sensor) zwany tez ISC sensor (iddle speed control)
w skrocie - blad czujnika, ktory ustala polozenie silniczka regulujacego obroty


Przyznam szczerze ze i ja mialem podobne objawy. Winowajca - silniczek krokowy

Hugo - 18-09-2007, 00:18

Przechodziłem przez to i najlepsza była przyczyna :mrgreen:
Poczytaj sobie
:D

[ Dodano: 18-09-2007, 00:19 ]
Tylko objawy miałem zupełnie inne, bo obroty skakały :roll:

Anonymous - 12-10-2007, 10:41

U mnie kable są całe. Jak zdiagnozować ten silnik krokowy? Jak był sprawny to po przekręceniu zapłonu wydawał taki charakterystyczny dźwięk, a teraz tylko tyka. Cięzko jest go wymienić?
harpagan - 12-10-2007, 11:30

menadzer napisał/a:
ak był sprawny to po przekręceniu zapłonu wydawał taki charakterystyczny dźwięk, a teraz tylko tyka

Czyli na moje oko usterke juz znasz
Co do diagnozy to musisz zmierzyc rezystancje na jego pinach
W 1.6 piny sa ulozone tak:

1 2 3 4 5 6

Opór powinien być pomiędzy parą 5-6 i wynosić 27-30 Ohm.
Pomiędzy pozostałymi parami powinien być minimalny opór.

Za to w 1.8 gdzie piny ulozone sa tak
1 2 3
4 5 6

Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 powinno byc 60 ohm +- 10%
Dane dla temperatury pokojowej

Mozesz sprobowac wykrecic go i wyczyscic
W moim wypadku wymiana wymagala wykrecenia przepustnicy bo nie bylo odpowiedniego dojscia do srub
Jezeli czyszczenie nic nie da skontaktuj sie z uzytkownikiem Bartek on reanimuje takie silniczki

Hugo - 12-10-2007, 16:52

harpagan napisał/a:
Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 powinno byc 60 ohm +- 10%
Dane dla temperatury pokojowej
Absolutnie nie tak. Opór powinien być tylko pomiędzy parą 5-6 i wynosić 27-30 Ohm. Pomiędzy pozostałymi parami powinien być minimalny opór.
harpagan - 12-10-2007, 20:17

Dzieki Hugo za poprawienie
Edytowalem swoj post zeby nie wprowadzac w blad

Anonymous - 21-11-2007, 19:51

No i po problemie. Wystarczyło przeczyścić i silniczek działa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group