[92-96]Lancer CB0 - [CB4x 1.6]Brak ssania
Anonymous - 17-09-2007, 21:57 Temat postu: [CB4x 1.6]Brak ssania Witam
Mam taki problem, mianowicie podczas odpalania na zimnym silniku nie ma ssania. Silnik zamiast wejść na podwyższone obroty dygocze na ok 500-600 rpm. Co jest odpowiedzialne za załączanie ssania w tym modelu silnika? Migałem diodą błędy i wyskoczył mi błąd 55, a takiego nie ma w instrukcji na stronie Krzyżaka. Wymigało mi też 11-sonda, ale to nie ma wpływu na pracę zimnego silnika. Jeszcze jakby było mało to u szwagra dzieje się to samo. Obaj mamy takie same lancery.
harpagan - 17-09-2007, 23:02
Bład 55
Krzyzak napisał/a: |
błąd czujnika MPS (motor position sensor) zwany tez ISC sensor (iddle speed control)
w skrocie - blad czujnika, ktory ustala polozenie silniczka regulujacego obroty |
Przyznam szczerze ze i ja mialem podobne objawy. Winowajca - silniczek krokowy
Hugo - 18-09-2007, 00:18
Przechodziłem przez to i najlepsza była przyczyna
Poczytaj sobie
[ Dodano: 18-09-2007, 00:19 ]
Tylko objawy miałem zupełnie inne, bo obroty skakały
Anonymous - 12-10-2007, 10:41
U mnie kable są całe. Jak zdiagnozować ten silnik krokowy? Jak był sprawny to po przekręceniu zapłonu wydawał taki charakterystyczny dźwięk, a teraz tylko tyka. Cięzko jest go wymienić?
harpagan - 12-10-2007, 11:30
menadzer napisał/a: | ak był sprawny to po przekręceniu zapłonu wydawał taki charakterystyczny dźwięk, a teraz tylko tyka |
Czyli na moje oko usterke juz znasz
Co do diagnozy to musisz zmierzyc rezystancje na jego pinach
W 1.6 piny sa ulozone tak:
1 2 3 4 5 6
Opór powinien być pomiędzy parą 5-6 i wynosić 27-30 Ohm.
Pomiędzy pozostałymi parami powinien być minimalny opór.
Za to w 1.8 gdzie piny ulozone sa tak
1 2 3
4 5 6
Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 powinno byc 60 ohm +- 10%
Dane dla temperatury pokojowej
Mozesz sprobowac wykrecic go i wyczyscic
W moim wypadku wymiana wymagala wykrecenia przepustnicy bo nie bylo odpowiedniego dojscia do srub
Jezeli czyszczenie nic nie da skontaktuj sie z uzytkownikiem Bartek on reanimuje takie silniczki
Hugo - 12-10-2007, 16:52
harpagan napisał/a: | Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 powinno byc 60 ohm +- 10%
Dane dla temperatury pokojowej | Absolutnie nie tak. Opór powinien być tylko pomiędzy parą 5-6 i wynosić 27-30 Ohm. Pomiędzy pozostałymi parami powinien być minimalny opór.
harpagan - 12-10-2007, 20:17
Dzieki Hugo za poprawienie
Edytowalem swoj post zeby nie wprowadzac w blad
Anonymous - 21-11-2007, 19:51
No i po problemie. Wystarczyło przeczyścić i silniczek działa.
|
|
|