Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4x 1.6]Brak ssania
Autor Wiadomość
menadzer
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2007, 21:57   [CB4x 1.6]Brak ssania

Witam
Mam taki problem, mianowicie podczas odpalania na zimnym silniku nie ma ssania. Silnik zamiast wejść na podwyższone obroty dygocze na ok 500-600 rpm. Co jest odpowiedzialne za załączanie ssania w tym modelu silnika? Migałem diodą błędy i wyskoczył mi błąd 55, a takiego nie ma w instrukcji na stronie Krzyżaka. Wymigało mi też 11-sonda, ale to nie ma wpływu na pracę zimnego silnika. Jeszcze jakby było mało to u szwagra dzieje się to samo. Obaj mamy takie same lancery.
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 17-09-2007, 23:02   

Bład 55
Krzyzak napisał/a:

błąd czujnika MPS (motor position sensor) zwany tez ISC sensor (iddle speed control)
w skrocie - blad czujnika, ktory ustala polozenie silniczka regulujacego obroty


Przyznam szczerze ze i ja mialem podobne objawy. Winowajca - silniczek krokowy
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-09-2007, 00:18   

Przechodziłem przez to i najlepsza była przyczyna :mrgreen:
Poczytaj sobie
:D

[ Dodano: 18-09-2007, 00:19 ]
Tylko objawy miałem zupełnie inne, bo obroty skakały :roll:
 
 
menadzer
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 10:41   

U mnie kable są całe. Jak zdiagnozować ten silnik krokowy? Jak był sprawny to po przekręceniu zapłonu wydawał taki charakterystyczny dźwięk, a teraz tylko tyka. Cięzko jest go wymienić?
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 12-10-2007, 11:30   

menadzer napisał/a:
ak był sprawny to po przekręceniu zapłonu wydawał taki charakterystyczny dźwięk, a teraz tylko tyka

Czyli na moje oko usterke juz znasz
Co do diagnozy to musisz zmierzyc rezystancje na jego pinach
W 1.6 piny sa ulozone tak:

1 2 3 4 5 6

Opór powinien być pomiędzy parą 5-6 i wynosić 27-30 Ohm.
Pomiędzy pozostałymi parami powinien być minimalny opór.

Za to w 1.8 gdzie piny ulozone sa tak
1 2 3
4 5 6

Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 powinno byc 60 ohm +- 10%
Dane dla temperatury pokojowej

Mozesz sprobowac wykrecic go i wyczyscic
W moim wypadku wymiana wymagala wykrecenia przepustnicy bo nie bylo odpowiedniego dojscia do srub
Jezeli czyszczenie nic nie da skontaktuj sie z uzytkownikiem Bartek on reanimuje takie silniczki
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
Ostatnio zmieniony przez harpagan 12-10-2007, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-10-2007, 16:52   

harpagan napisał/a:
Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 powinno byc 60 ohm +- 10%
Dane dla temperatury pokojowej
Absolutnie nie tak. Opór powinien być tylko pomiędzy parą 5-6 i wynosić 27-30 Ohm. Pomiędzy pozostałymi parami powinien być minimalny opór.
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 12-10-2007, 20:17   

Dzieki Hugo za poprawienie
Edytowalem swoj post zeby nie wprowadzac w blad
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
menadzer
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2007, 19:51   

No i po problemie. Wystarczyło przeczyścić i silniczek działa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.