[CB4x 1.6]Brak ssania |
Autor |
Wiadomość |
menadzer [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2007, 21:57 [CB4x 1.6]Brak ssania
|
|
|
Witam
Mam taki problem, mianowicie podczas odpalania na zimnym silniku nie ma ssania. Silnik zamiast wejść na podwyższone obroty dygocze na ok 500-600 rpm. Co jest odpowiedzialne za załączanie ssania w tym modelu silnika? Migałem diodą błędy i wyskoczył mi błąd 55, a takiego nie ma w instrukcji na stronie Krzyżaka. Wymigało mi też 11-sonda, ale to nie ma wpływu na pracę zimnego silnika. Jeszcze jakby było mało to u szwagra dzieje się to samo. Obaj mamy takie same lancery. |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 17-09-2007, 23:02
|
|
|
Bład 55
Krzyzak napisał/a: |
błąd czujnika MPS (motor position sensor) zwany tez ISC sensor (iddle speed control)
w skrocie - blad czujnika, ktory ustala polozenie silniczka regulujacego obroty |
Przyznam szczerze ze i ja mialem podobne objawy. Winowajca - silniczek krokowy |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21951 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-09-2007, 00:18
|
|
|
Przechodziłem przez to i najlepsza była przyczyna
Poczytaj sobie
[ Dodano: 18-09-2007, 00:19 ]
Tylko objawy miałem zupełnie inne, bo obroty skakały |
|
|
|
 |
menadzer [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 10:41
|
|
|
U mnie kable są całe. Jak zdiagnozować ten silnik krokowy? Jak był sprawny to po przekręceniu zapłonu wydawał taki charakterystyczny dźwięk, a teraz tylko tyka. Cięzko jest go wymienić? |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 12-10-2007, 11:30
|
|
|
menadzer napisał/a: | ak był sprawny to po przekręceniu zapłonu wydawał taki charakterystyczny dźwięk, a teraz tylko tyka |
Czyli na moje oko usterke juz znasz
Co do diagnozy to musisz zmierzyc rezystancje na jego pinach
W 1.6 piny sa ulozone tak:
1 2 3 4 5 6
Opór powinien być pomiędzy parą 5-6 i wynosić 27-30 Ohm.
Pomiędzy pozostałymi parami powinien być minimalny opór.
Za to w 1.8 gdzie piny ulozone sa tak
1 2 3
4 5 6
Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 powinno byc 60 ohm +- 10%
Dane dla temperatury pokojowej
Mozesz sprobowac wykrecic go i wyczyscic
W moim wypadku wymiana wymagala wykrecenia przepustnicy bo nie bylo odpowiedniego dojscia do srub
Jezeli czyszczenie nic nie da skontaktuj sie z uzytkownikiem Bartek on reanimuje takie silniczki |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 12-10-2007, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21951 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-10-2007, 16:52
|
|
|
harpagan napisał/a: | Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 powinno byc 60 ohm +- 10%
Dane dla temperatury pokojowej | Absolutnie nie tak. Opór powinien być tylko pomiędzy parą 5-6 i wynosić 27-30 Ohm. Pomiędzy pozostałymi parami powinien być minimalny opór. |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 12-10-2007, 20:17
|
|
|
Dzieki Hugo za poprawienie
Edytowalem swoj post zeby nie wprowadzac w blad |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
menadzer [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 19:51
|
|
|
No i po problemie. Wystarczyło przeczyścić i silniczek działa. |
|
|
|
 |
|