Scoupe - Hyundai S-Coupe - POMOCY !!!! 
						
												 Anonymous - 21-10-2007, 15:47 Temat postu: Hyundai S-Coupe - POMOCY !!!! Witam Wszystkich Serdecznie 
 
 
Znalazłem to Forum z nadzieją , że może ktoś z Was bedzie w stanie mi pomóc 
 
 
Mam Hyundai-a S-coupe 1,5 GT  92" (po lifcie) 
 
Jest w nim mały defekt i co najgorsze niewiem czego defekt :/
 
Gdy silnik jest zimny by odpalić go muszę się sporo nakręcić rozrusznikiem by w koncu załapał. W praktyce wygląda to tak , ze : wkładając kluczyk w stacyjkę i przekrecając go w pozycję zapłonu auto odpowiada kreceniem rozruchu i zaskoczeniem na , moze 1 sekunde poczym znowu gasnie , nastepne podejscie wygląda podobnie tyle  ze zmienia sie czas zaskoczenia silnika do moze 2 sek. i tak znowu nastepne podejscie wyglada prawie identycznie tyle ze znowu gdzies na około 3 sekundy auto pracuje i tak dalej i tak dalej az wychodzi mi ze tych staran do odpalenia auta wychodzi około , bagatela - 20 !!! 
 
 
Kiedy już odpali to chodzi na wolnym gazie na obrotach nie przekraczającyh ok. 200      
 
Pochodzi tak około 4-5 minut - i jest juz wszystko ok - mozna zgasic i tuz po tym odapli bez najmniejszych problemów.
 
 
Niemam juz pojecia co moze być tego przyczyną    Wymieniłem : silniczek krokowy , filtr paliwa , swiece wraz z kablami. - a jak tak dalej pojdzie to bedzie mnie czekac wymiana akumulatora    
 
 
Proszę o pomoc , jesli ktoś miał podobny przypadek - proszę o jakąś podpowiedz. 
 
 
Jesli cos takiego było już opisywane na tym Forum - to z góry przepraszam Modów za Bis 
 
 
												 Krzyzak - 22-10-2007, 18:22
  musisz sprawdzic czujnik temp. silnika - taki na 2 styki
 
zajrzyj na moja strone www - tam w dziale bledow ECU bedzie fotka tego czujnika
 
sprawdz ile ma omow (omomierzem z marketu za 15 zl) przy zimnym silniku
 
 
pytanie podstawowe jeszcze - auto ma LPG?
												 Anonymous - 22-10-2007, 19:15
  Krzyzak,    Nie auto nie jest zagazowane
 
 
A co do tego czujnika to jutro po pracy lece z miernikiem w garaż , rezultat przedstawie do wglądu 
 
 
Pozdrawiam
 
 
 
 
 
 
Byłem , sprawdziłem , na pinach ( na zimnym silniku ) czujnik ma równo 4,5 K Ohma 
 
Czy to dobrze ? Czy źle ?
												 Krzyzak - 23-10-2007, 18:06
  Bardzo prawidlowo.
 
To teraz do zrobienia:
 
- wymiana kondensatorow w ECU (tez opisane na mojej WWW)
 
- sprawdzenie cisnienia sprezania
 
- sprawdzenie wydajnosci pompy paliwa
												 e-gen - 23-10-2007, 22:40
  W swoim bolidzie masz jeszcze kopułkę z palcem rozdzielacza, prawda?
 
Jeżeli TAK to przyjrzyj się temu ustrojstwu a jeżeli daawno nie wymieniałeś to wymień; aczkolwiek najpierw zrób to o czym napisał sympatyczny kolega Darek "Krzyżak", żeby nie iść od razu w koszty.
												 Anonymous - 23-10-2007, 22:55
  Kopułka (styki w niej umieszczone) wraz z palcem jest w porządku - zapłon jest ok
 
 
Jutro biore się za wymianę kondensatorów w ECU - mam nadzieje zadziała   
 
 
Ale dzieki e-gen  za sugestię , myślę , że z Waszą pomocą dojdę do tego co mu dolega , a wtedy     
 
 
Pozdrówka
												 Karol208 - 29-10-2007, 19:09
 
  	  | P i o n e e r napisał/a: | 	 		  
 
Jutro biore się za wymianę kondensatorów w ECU - mam nadzieje zadziała   
 
 
 | 	  
 
 
Nie masz co sie zabierac  za wymiane kondensatorkow.  W scoupe  sterownik jest  inny niz w wiekszosci hyundaiow Motronic 2.7
 
Raczej rzadko awaryjny.
 
 
Szukaj raczej przyczyn w ukladzie zasilania paliwem. Na forum Hyundaia byl poruszany podobny przypadek scoupe i winna okazala sie pompa paliwa.
 
 
Poczytaj sobie watek dosc dlugi TU
												 Anonymous - 30-10-2007, 19:13
  Karol208, 
 
 
Faktycznie - niema co tam w sumie wymieniac - moze i dobrze 
 
 
w Sprawie pompy paliwa bede wiedział co i jak dopiero jutro , po pracy postaram się przysiąść  i  spr. jej poprawność działania. 
 
 
Dzieki za linka - przeczytałem cały temacik i zastanawiam się nad tym czujnikiem Halla hmmm.... 
 
 
Być moze tam coś jest nie tak , dzisiaj zajzalem pod maske bardziej dokładnie i przygladając się całemu aparatowi zapłonowemu zauwazylem ze cos tam było grzebane bo wtyczka do niego dochodząca u samej nasady jest lekko obsmarowana sylikonem - moze to tylko uszczelnienie ale z drugiej strony moze to byc jakas mało fachowa ingerencja "pseudo" mechanika. 
 
 
O wszystkim napisze jutro wieczorkiem
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |