Scoupe - Hyundai S-Coupe - POMOCY !!!!
Anonymous - 21-10-2007, 16:47 Temat postu: Hyundai S-Coupe - POMOCY !!!! Witam Wszystkich Serdecznie
Znalazłem to Forum z nadzieją , że może ktoś z Was bedzie w stanie mi pomóc
Mam Hyundai-a S-coupe 1,5 GT 92" (po lifcie)
Jest w nim mały defekt i co najgorsze niewiem czego defekt :/
Gdy silnik jest zimny by odpalić go muszę się sporo nakręcić rozrusznikiem by w koncu załapał. W praktyce wygląda to tak , ze : wkładając kluczyk w stacyjkę i przekrecając go w pozycję zapłonu auto odpowiada kreceniem rozruchu i zaskoczeniem na , moze 1 sekunde poczym znowu gasnie , nastepne podejscie wygląda podobnie tyle ze zmienia sie czas zaskoczenia silnika do moze 2 sek. i tak znowu nastepne podejscie wyglada prawie identycznie tyle ze znowu gdzies na około 3 sekundy auto pracuje i tak dalej i tak dalej az wychodzi mi ze tych staran do odpalenia auta wychodzi około , bagatela - 20 !!!
Kiedy już odpali to chodzi na wolnym gazie na obrotach nie przekraczającyh ok. 200
Pochodzi tak około 4-5 minut - i jest juz wszystko ok - mozna zgasic i tuz po tym odapli bez najmniejszych problemów.
Niemam juz pojecia co moze być tego przyczyną Wymieniłem : silniczek krokowy , filtr paliwa , swiece wraz z kablami. - a jak tak dalej pojdzie to bedzie mnie czekac wymiana akumulatora
Proszę o pomoc , jesli ktoś miał podobny przypadek - proszę o jakąś podpowiedz.
Jesli cos takiego było już opisywane na tym Forum - to z góry przepraszam Modów za Bis
Krzyzak - 22-10-2007, 19:22
musisz sprawdzic czujnik temp. silnika - taki na 2 styki
zajrzyj na moja strone www - tam w dziale bledow ECU bedzie fotka tego czujnika
sprawdz ile ma omow (omomierzem z marketu za 15 zl) przy zimnym silniku
pytanie podstawowe jeszcze - auto ma LPG?
Anonymous - 22-10-2007, 20:15
Krzyzak, Nie auto nie jest zagazowane
A co do tego czujnika to jutro po pracy lece z miernikiem w garaż , rezultat przedstawie do wglądu
Pozdrawiam
Byłem , sprawdziłem , na pinach ( na zimnym silniku ) czujnik ma równo 4,5 K Ohma
Czy to dobrze ? Czy źle ?
Krzyzak - 23-10-2007, 19:06
Bardzo prawidlowo.
To teraz do zrobienia:
- wymiana kondensatorow w ECU (tez opisane na mojej WWW)
- sprawdzenie cisnienia sprezania
- sprawdzenie wydajnosci pompy paliwa
e-gen - 23-10-2007, 23:40
W swoim bolidzie masz jeszcze kopułkę z palcem rozdzielacza, prawda?
Jeżeli TAK to przyjrzyj się temu ustrojstwu a jeżeli daawno nie wymieniałeś to wymień; aczkolwiek najpierw zrób to o czym napisał sympatyczny kolega Darek "Krzyżak", żeby nie iść od razu w koszty.
Anonymous - 23-10-2007, 23:55
Kopułka (styki w niej umieszczone) wraz z palcem jest w porządku - zapłon jest ok
Jutro biore się za wymianę kondensatorów w ECU - mam nadzieje zadziała
Ale dzieki e-gen za sugestię , myślę , że z Waszą pomocą dojdę do tego co mu dolega , a wtedy
Pozdrówka
Karol208 - 29-10-2007, 19:09
P i o n e e r napisał/a: |
Jutro biore się za wymianę kondensatorów w ECU - mam nadzieje zadziała
|
Nie masz co sie zabierac za wymiane kondensatorkow. W scoupe sterownik jest inny niz w wiekszosci hyundaiow Motronic 2.7
Raczej rzadko awaryjny.
Szukaj raczej przyczyn w ukladzie zasilania paliwem. Na forum Hyundaia byl poruszany podobny przypadek scoupe i winna okazala sie pompa paliwa.
Poczytaj sobie watek dosc dlugi TU
Anonymous - 30-10-2007, 19:13
Karol208,
Faktycznie - niema co tam w sumie wymieniac - moze i dobrze
w Sprawie pompy paliwa bede wiedział co i jak dopiero jutro , po pracy postaram się przysiąść i spr. jej poprawność działania.
Dzieki za linka - przeczytałem cały temacik i zastanawiam się nad tym czujnikiem Halla hmmm....
Być moze tam coś jest nie tak , dzisiaj zajzalem pod maske bardziej dokładnie i przygladając się całemu aparatowi zapłonowemu zauwazylem ze cos tam było grzebane bo wtyczka do niego dochodząca u samej nasady jest lekko obsmarowana sylikonem - moze to tylko uszczelnienie ale z drugiej strony moze to byc jakas mało fachowa ingerencja "pseudo" mechanika.
O wszystkim napisze jutro wieczorkiem
|
|
|