To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Scoupe - Hyundai S-Coupe - POMOCY !!!!

Anonymous - 21-10-2007, 16:47
Temat postu: Hyundai S-Coupe - POMOCY !!!!
Witam Wszystkich Serdecznie

Znalazłem to Forum z nadzieją , że może ktoś z Was bedzie w stanie mi pomóc

Mam Hyundai-a S-coupe 1,5 GT 92" (po lifcie)
Jest w nim mały defekt i co najgorsze niewiem czego defekt :/
Gdy silnik jest zimny by odpalić go muszę się sporo nakręcić rozrusznikiem by w koncu załapał. W praktyce wygląda to tak , ze : wkładając kluczyk w stacyjkę i przekrecając go w pozycję zapłonu auto odpowiada kreceniem rozruchu i zaskoczeniem na , moze 1 sekunde poczym znowu gasnie , nastepne podejscie wygląda podobnie tyle ze zmienia sie czas zaskoczenia silnika do moze 2 sek. i tak znowu nastepne podejscie wyglada prawie identycznie tyle ze znowu gdzies na około 3 sekundy auto pracuje i tak dalej i tak dalej az wychodzi mi ze tych staran do odpalenia auta wychodzi około , bagatela - 20 !!!

Kiedy już odpali to chodzi na wolnym gazie na obrotach nie przekraczającyh ok. 200 :x
Pochodzi tak około 4-5 minut - i jest juz wszystko ok - mozna zgasic i tuz po tym odapli bez najmniejszych problemów.

Niemam juz pojecia co moze być tego przyczyną :( Wymieniłem : silniczek krokowy , filtr paliwa , swiece wraz z kablami. - a jak tak dalej pojdzie to bedzie mnie czekac wymiana akumulatora ;)

Proszę o pomoc , jesli ktoś miał podobny przypadek - proszę o jakąś podpowiedz.

Jesli cos takiego było już opisywane na tym Forum - to z góry przepraszam Modów za Bis


Krzyzak - 22-10-2007, 19:22

musisz sprawdzic czujnik temp. silnika - taki na 2 styki
zajrzyj na moja strone www - tam w dziale bledow ECU bedzie fotka tego czujnika
sprawdz ile ma omow (omomierzem z marketu za 15 zl) przy zimnym silniku

pytanie podstawowe jeszcze - auto ma LPG?

Anonymous - 22-10-2007, 20:15

Krzyzak, Nie auto nie jest zagazowane

A co do tego czujnika to jutro po pracy lece z miernikiem w garaż , rezultat przedstawie do wglądu

Pozdrawiam





Byłem , sprawdziłem , na pinach ( na zimnym silniku ) czujnik ma równo 4,5 K Ohma
Czy to dobrze ? Czy źle ?

Krzyzak - 23-10-2007, 19:06

Bardzo prawidlowo.
To teraz do zrobienia:
- wymiana kondensatorow w ECU (tez opisane na mojej WWW)
- sprawdzenie cisnienia sprezania
- sprawdzenie wydajnosci pompy paliwa

e-gen - 23-10-2007, 23:40

W swoim bolidzie masz jeszcze kopułkę z palcem rozdzielacza, prawda?
Jeżeli TAK to przyjrzyj się temu ustrojstwu a jeżeli daawno nie wymieniałeś to wymień; aczkolwiek najpierw zrób to o czym napisał sympatyczny kolega Darek "Krzyżak", żeby nie iść od razu w koszty.

Anonymous - 23-10-2007, 23:55

Kopułka (styki w niej umieszczone) wraz z palcem jest w porządku - zapłon jest ok

Jutro biore się za wymianę kondensatorów w ECU - mam nadzieje zadziała :)

Ale dzieki e-gen za sugestię , myślę , że z Waszą pomocą dojdę do tego co mu dolega , a wtedy :partyman:

Pozdrówka

Karol208 - 29-10-2007, 19:09

P i o n e e r napisał/a:

Jutro biore się za wymianę kondensatorów w ECU - mam nadzieje zadziała :)



Nie masz co sie zabierac za wymiane kondensatorkow. W scoupe sterownik jest inny niz w wiekszosci hyundaiow Motronic 2.7
Raczej rzadko awaryjny.

Szukaj raczej przyczyn w ukladzie zasilania paliwem. Na forum Hyundaia byl poruszany podobny przypadek scoupe i winna okazala sie pompa paliwa.

Poczytaj sobie watek dosc dlugi TU

Anonymous - 30-10-2007, 19:13

Karol208,

Faktycznie - niema co tam w sumie wymieniac - moze i dobrze

w Sprawie pompy paliwa bede wiedział co i jak dopiero jutro , po pracy postaram się przysiąść i spr. jej poprawność działania.

Dzieki za linka - przeczytałem cały temacik i zastanawiam się nad tym czujnikiem Halla hmmm....

Być moze tam coś jest nie tak , dzisiaj zajzalem pod maske bardziej dokładnie i przygladając się całemu aparatowi zapłonowemu zauwazylem ze cos tam było grzebane bo wtyczka do niego dochodząca u samej nasady jest lekko obsmarowana sylikonem - moze to tylko uszczelnienie ale z drugiej strony moze to byc jakas mało fachowa ingerencja "pseudo" mechanika.

O wszystkim napisze jutro wieczorkiem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group