[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0] Zbyt wysokie spalanie 2.0L
spidernet - 02-01-2008, 09:49 Temat postu: [EA2A 2.0] Zbyt wysokie spalanie 2.0L Zauważyłem, że coś dzieje się z obrotami (nierówno chodzą). A do tego spalanie Galanta wzrosło do kwoty 100zł za 100km i widzę, że apetyt jeszcze rośnie. Czy powodem może być sonda lambda? Jeśli tak to na jakie koszty muszę się szykować?
swinks_UK - 02-01-2008, 10:00
Bardzo prawdopodobne że sonda ci poleciała. Koszt to od 100 zł za uniwersalną NTK (widziałem na Allegro), do 480 zł za Boscha (też uniwersalną ale bardziej dedykowaną do Galanta), cena z internetowego Intercars. Oryginalna Denso może kosztować już majątek. Sprawdź u Japaneze.
JaGrab3 - 02-01-2008, 10:57
Te NTK za 100 to niezły szajs. to jest NONAME z podobno czujnikiem NTK NGK. Oryginalna NTK NGK to 250-300 zł, a bosz to wyrzuć w kosz. Podobno bardzo dobre sondy robi WALKER
Marcino - 02-01-2008, 11:47
pali ponad 20 litrów, masakra, pewnie paliwo leci z rury razem ze spalinami.
Ja bym przejrzał dokaldnie sondy i inne czujnki.
Wyświetla ci jakis bklad?
spidernet - 02-01-2008, 18:31
Marcino napisał/a: | pali ponad 20 litrów, masakra, pewnie paliwo leci z rury razem ze spalinami.
Ja bym przejrzał dokaldnie sondy i inne czujnki.
Wyświetla ci jakis bklad? |
Nie ma żadnego błędu -przynajmniej na zegarach. Wcześniej zauważyłem już zwiększony apetyt na paliwo bo koszt rzędu 50-60zł /100km. Teraz to już przesada. Chyba muszę się udać do jakiegoś mechanika żeby luknął co jest grane. Znacie może jakiegoś dobrego specjalistę na terenie WLKP?
JaGrab3 - 02-01-2008, 18:59
Padnieta lambda nie zawsze ci zaświeci. Otóż komp zgłosi albo stały sygnał sondy albo jego brak, jezeli np sonda działa ci w zakresie 0.1-0.2 komp nie zgłosi błędu, silnik bedzie myslal ze ma za ubogą mieszankę i bedzie ci caly czas wzbogacał. Sonde sprawdzisz przez podpiecie do kompa, bedziesz widzial zakres pracy sondy... Co do zwiekszonego spalania, sprawdz jeszcze czy filtr powietrza jest czysty, czy hamulce nie trzymają i takie tam.. to tez ma baardzo duze znaczenie.
swinks_UK - 02-01-2008, 20:27
Najlepiej jakbyś dostał sondy Denso. Nie wiem jak z kompatybilnością do silnika 2.0, ale widziałem, że online z USA można nabyć dedykowane sondy Denso do Galantów z silnikami 2.4 i 3.0. Koszt plus przesyłka to jakieś 80 - 100 USD. No i nie ma od tego cła (przynajmniej nie powinno, ale to z polskim UC nigdy nic nie wiadomo).
A co do zwiększonego zużycia, to może termostat ci nie zamyka tzw. wielkiego obiegu chłodzenia i cały czas jeździsz na ssaniu...?
Grid - 02-01-2008, 20:59
swinks_UK napisał/a: | A co do zwiększonego zużycia, to może termostat ci nie zamyka tzw. wielkiego obiegu chłodzenia i cały czas jeździsz na ssaniu...? |
Tak gwoli ścisłości - termostat i wielki obieg nie ma wpływu na spalanie. Kiedy jeździłem Astrą, miałem przez pół roku termostat zacięty w pozycji "otwarty" i porównując spalanie przed i po naprawie, z otwartym termostatem spalanie miałem nawet mniejsze.
Jeśli już to wpływ może mieć zepsuty czujnik temperatury powietrza - niektórzy psują go specjalnie - tak jak tjuning-rezystorki z Allegro. Oszukiwanie ECU poprzez zaniżanie/zawyżanie wartości temperatury owocuje większym spalaniem ze względu na za bogatą mieszankę (i niewielkim wzrostem mocy).
Pzdr,
Grid
spidernet - 02-01-2008, 22:23
Cytat: | Podobno bardzo dobre sondy robi WALKER |
Czy taka np będzie dobrym wyborem: http://www.allegro.pl/ite...a_od_zeta_.html ??
Szukam raczej coś tańszego w cenie do około 150zł.
Ile wogóle takich sond potrzebuję - jedną czy dwie??
JaGrab3 napisał/a: | czy hamulce nie trzymają i takie tam.. to tez ma baardzo duze znaczenie. |
Dałeś mi do myślenia z tymi hamulcami. Czasami podczas lekkiego hamowania i małej prędkości słyszę takie nieprzyjemne dla ucha tarcie metalu - jakby w kole, które po chwili ustaje. Być może to właśnie sprawia że Gal więcej pali. Ale żeby od razu tak dwukrotnie więcej
JaGrab3 - 02-01-2008, 23:24
Ta sonda pewnie podejdzie, ale musisz spawdzic wymiar, i napięcie pracy tej sondy. Poszukaj na forum jest cały wątek o parametrach sondy do gala. Napiecie ma na pewno 0-1V no i 4 przewody. Sondy masz 2 ale najpierw sprawdzic trzeba czy wogóle padły a jak tak to 1 czy 2. Na spalanie najwiekszy wplyw ma 1 sonda, druga koryguje tylko dawke
spidernet - 03-01-2008, 10:31
JaGrab3 napisał/a: | Ta sonda pewnie podejdzie, ale musisz spawdzic wymiar, i napięcie pracy tej sondy. Poszukaj na forum jest cały wątek o parametrach sondy do gala. Napiecie ma na pewno 0-1V no i 4 przewody. Sondy masz 2 ale najpierw sprawdzic trzeba czy wogóle padły a jak tak to 1 czy 2. Na spalanie najwiekszy wplyw ma 1 sonda, druga koryguje tylko dawke |
Czy obie sondy które będę potrzebował będą identyczne? Może komuś się wyda, że pójdę troszkę na łątwiznę ale może ktoś z was mi podpowie o co powinienem zapytać sprzedawcę tak, żeby nie kupić niepasującego elementu do auta.
swinks_UK - 03-01-2008, 12:10
Obie sondy w oryginale są inne, specjalnie dedykowane do swych funkcji, jednak obie mogą być zastępowane uniwersalnymi 4-przewodowymi w zakresie 0 - 1V.
Jak będziesz kupował uniwersalną, to musisz sprawdzić, czy sonda jest przewidziana do pracy w Galancie 2.0. Mimo swojej "uniwersalności" sondy potrafią się różnić, więc lepiej jak sprzedawca wie co sprzedaje. Ale generalnie szukasz uniwersalnej sondy 4-przewodowej w zakresie 0-1V. Do wyboru najbardziej polecane NTK, Denso, Walker (wcale nie tanie). Najlepiej telefon do Japaneze.
KrzychoP - 03-01-2008, 13:58
Metaliczny dźwięk w trakcie hamowania oznacza że klocki masz na wykończeniu. Tak przynajmniej jest w Galu E54, w Twoim jak przypuszczam również. Do klocka jest przymocowana blaszka, która gdy klocek jest zużyty ociera o powierzchnię tarczy.
Pozdrawiam
Tomek15 - 03-01-2008, 15:01
Sprawdz czujnik temperatury silnika.
Przy padniętym komp dostaje sygnał że silnik jest zimny i jeżdzisz na ssaniu.
Zdaje się tak to działa
Może koledzy jeszcze podpowiedzą coś
Pozdrowienia Tomek
akbi - 03-01-2008, 15:51
Tomek15 napisał/a: | Przy padniętym komp dostaje sygnał że silnik jest zimny i jeżdzisz na ssaniu. |
ale wówczas cały czas na obrotomierzu miałby 2000 obr/min ... a o tym spidernet, nic nie pisał ... no chyba, że nie zwrócił uwagi.
|
|
|