Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] Zbyt wysokie spalanie 2.0L
Autor Wiadomość
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 02-01-2008, 09:49   [EA2A 2.0] Zbyt wysokie spalanie 2.0L

Zauważyłem, że coś dzieje się z obrotami (nierówno chodzą). A do tego spalanie Galanta wzrosło do kwoty 100zł za 100km i widzę, że apetyt jeszcze rośnie. Czy powodem może być sonda lambda? Jeśli tak to na jakie koszty muszę się szykować?
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 02-01-2008, 10:00   

Bardzo prawdopodobne że sonda ci poleciała. Koszt to od 100 zł za uniwersalną NTK (widziałem na Allegro), do 480 zł za Boscha (też uniwersalną ale bardziej dedykowaną do Galanta), cena z internetowego Intercars. Oryginalna Denso może kosztować już majątek. Sprawdź u Japaneze.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 02-01-2008, 10:57   

Te NTK za 100 to niezły szajs. to jest NONAME z podobno czujnikiem NTK NGK. Oryginalna NTK NGK to 250-300 zł, a bosz to wyrzuć w kosz. Podobno bardzo dobre sondy robi WALKER
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-01-2008, 11:47   

pali ponad 20 litrów, masakra, pewnie paliwo leci z rury razem ze spalinami.
Ja bym przejrzał dokaldnie sondy i inne czujnki.
Wyświetla ci jakis bklad?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 02-01-2008, 18:31   

Marcino napisał/a:
pali ponad 20 litrów, masakra, pewnie paliwo leci z rury razem ze spalinami.
Ja bym przejrzał dokaldnie sondy i inne czujnki.
Wyświetla ci jakis bklad?


Nie ma żadnego błędu -przynajmniej na zegarach. Wcześniej zauważyłem już zwiększony apetyt na paliwo bo koszt rzędu 50-60zł /100km. Teraz to już przesada. Chyba muszę się udać do jakiegoś mechanika żeby luknął co jest grane. Znacie może jakiegoś dobrego specjalistę na terenie WLKP?
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 02-01-2008, 18:59   

Padnieta lambda nie zawsze ci zaświeci. Otóż komp zgłosi albo stały sygnał sondy albo jego brak, jezeli np sonda działa ci w zakresie 0.1-0.2 komp nie zgłosi błędu, silnik bedzie myslal ze ma za ubogą mieszankę i bedzie ci caly czas wzbogacał. Sonde sprawdzisz przez podpiecie do kompa, bedziesz widzial zakres pracy sondy... Co do zwiekszonego spalania, sprawdz jeszcze czy filtr powietrza jest czysty, czy hamulce nie trzymają i takie tam.. to tez ma baardzo duze znaczenie.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 02-01-2008, 20:27   

Najlepiej jakbyś dostał sondy Denso. Nie wiem jak z kompatybilnością do silnika 2.0, ale widziałem, że online z USA można nabyć dedykowane sondy Denso do Galantów z silnikami 2.4 i 3.0. Koszt plus przesyłka to jakieś 80 - 100 USD. No i nie ma od tego cła (przynajmniej nie powinno, ale to z polskim UC nigdy nic nie wiadomo).
A co do zwiększonego zużycia, to może termostat ci nie zamyka tzw. wielkiego obiegu chłodzenia i cały czas jeździsz na ssaniu...?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-01-2008, 20:59   

swinks_UK napisał/a:
A co do zwiększonego zużycia, to może termostat ci nie zamyka tzw. wielkiego obiegu chłodzenia i cały czas jeździsz na ssaniu...?

Tak gwoli ścisłości - termostat i wielki obieg nie ma wpływu na spalanie. Kiedy jeździłem Astrą, miałem przez pół roku termostat zacięty w pozycji "otwarty" i porównując spalanie przed i po naprawie, z otwartym termostatem spalanie miałem nawet mniejsze.

Jeśli już to wpływ może mieć zepsuty czujnik temperatury powietrza - niektórzy psują go specjalnie - tak jak tjuning-rezystorki z Allegro. Oszukiwanie ECU poprzez zaniżanie/zawyżanie wartości temperatury owocuje większym spalaniem ze względu na za bogatą mieszankę (i niewielkim wzrostem mocy).

Pzdr,
Grid
 
 
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 02-01-2008, 22:23   

Cytat:
Podobno bardzo dobre sondy robi WALKER


Czy taka np będzie dobrym wyborem: http://www.allegro.pl/ite...a_od_zeta_.html ??

Szukam raczej coś tańszego w cenie do około 150zł.

Ile wogóle takich sond potrzebuję - jedną czy dwie??

JaGrab3 napisał/a:
czy hamulce nie trzymają i takie tam.. to tez ma baardzo duze znaczenie.


Dałeś mi do myślenia z tymi hamulcami. Czasami podczas lekkiego hamowania i małej prędkości słyszę takie nieprzyjemne dla ucha tarcie metalu - jakby w kole, które po chwili ustaje. Być może to właśnie sprawia że Gal więcej pali. Ale żeby od razu tak dwukrotnie więcej :roll:
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 02-01-2008, 23:24   

Ta sonda pewnie podejdzie, ale musisz spawdzic wymiar, i napięcie pracy tej sondy. Poszukaj na forum jest cały wątek o parametrach sondy do gala. Napiecie ma na pewno 0-1V no i 4 przewody. Sondy masz 2 ale najpierw sprawdzic trzeba czy wogóle padły a jak tak to 1 czy 2. Na spalanie najwiekszy wplyw ma 1 sonda, druga koryguje tylko dawke
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 03-01-2008, 10:31   

JaGrab3 napisał/a:
Ta sonda pewnie podejdzie, ale musisz spawdzic wymiar, i napięcie pracy tej sondy. Poszukaj na forum jest cały wątek o parametrach sondy do gala. Napiecie ma na pewno 0-1V no i 4 przewody. Sondy masz 2 ale najpierw sprawdzic trzeba czy wogóle padły a jak tak to 1 czy 2. Na spalanie najwiekszy wplyw ma 1 sonda, druga koryguje tylko dawke


Czy obie sondy które będę potrzebował będą identyczne? Może komuś się wyda, że pójdę troszkę na łątwiznę ale może ktoś z was mi podpowie o co powinienem zapytać sprzedawcę tak, żeby nie kupić niepasującego elementu do auta.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 03-01-2008, 12:10   

Obie sondy w oryginale są inne, specjalnie dedykowane do swych funkcji, jednak obie mogą być zastępowane uniwersalnymi 4-przewodowymi w zakresie 0 - 1V.
Jak będziesz kupował uniwersalną, to musisz sprawdzić, czy sonda jest przewidziana do pracy w Galancie 2.0. Mimo swojej "uniwersalności" sondy potrafią się różnić, więc lepiej jak sprzedawca wie co sprzedaje. Ale generalnie szukasz uniwersalnej sondy 4-przewodowej w zakresie 0-1V. Do wyboru najbardziej polecane NTK, Denso, Walker (wcale nie tanie). Najlepiej telefon do Japaneze.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
KrzychoP 
Mitsumaniak
krzychop

Auto: Galant E54A 1995 2.0 V6-24
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-01-2008, 13:58   

Metaliczny dźwięk w trakcie hamowania oznacza że klocki masz na wykończeniu. Tak przynajmniej jest w Galu E54, w Twoim jak przypuszczam również. Do klocka jest przymocowana blaszka, która gdy klocek jest zużyty ociera o powierzchnię tarczy.

Pozdrawiam
_________________
Taki duży chłopak, a z miśkiem.
 
 
 
Tomek15 
Forumowicz

Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 98
Skąd: Głogów
Wysłany: 03-01-2008, 15:01   

Sprawdz czujnik temperatury silnika.
Przy padniętym komp dostaje sygnał że silnik jest zimny i jeżdzisz na ssaniu.
Zdaje się tak to działa
Może koledzy jeszcze podpowiedzą coś

Pozdrowienia Tomek
_________________
Galant V6 2.0 automat sedan
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-01-2008, 15:51   

Tomek15 napisał/a:
Przy padniętym komp dostaje sygnał że silnik jest zimny i jeżdzisz na ssaniu.

ale wówczas cały czas na obrotomierzu miałby 2000 obr/min ... a o tym spidernet, nic nie pisał ... no chyba, że nie zwrócił uwagi.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.