[EA2A 2.0] Zbyt wysokie spalanie 2.0L |
Autor |
Wiadomość |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 02-01-2008, 09:49 [EA2A 2.0] Zbyt wysokie spalanie 2.0L
|
|
|
Zauważyłem, że coś dzieje się z obrotami (nierówno chodzą). A do tego spalanie Galanta wzrosło do kwoty 100zł za 100km i widzę, że apetyt jeszcze rośnie. Czy powodem może być sonda lambda? Jeśli tak to na jakie koszty muszę się szykować? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-01-2008, 10:00
|
|
|
Bardzo prawdopodobne że sonda ci poleciała. Koszt to od 100 zł za uniwersalną NTK (widziałem na Allegro), do 480 zł za Boscha (też uniwersalną ale bardziej dedykowaną do Galanta), cena z internetowego Intercars. Oryginalna Denso może kosztować już majątek. Sprawdź u Japaneze. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 02-01-2008, 10:57
|
|
|
Te NTK za 100 to niezły szajs. to jest NONAME z podobno czujnikiem NTK NGK. Oryginalna NTK NGK to 250-300 zł, a bosz to wyrzuć w kosz. Podobno bardzo dobre sondy robi WALKER |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-01-2008, 11:47
|
|
|
pali ponad 20 litrów, masakra, pewnie paliwo leci z rury razem ze spalinami.
Ja bym przejrzał dokaldnie sondy i inne czujnki.
Wyświetla ci jakis bklad? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 02-01-2008, 18:31
|
|
|
Marcino napisał/a: | pali ponad 20 litrów, masakra, pewnie paliwo leci z rury razem ze spalinami.
Ja bym przejrzał dokaldnie sondy i inne czujnki.
Wyświetla ci jakis bklad? |
Nie ma żadnego błędu -przynajmniej na zegarach. Wcześniej zauważyłem już zwiększony apetyt na paliwo bo koszt rzędu 50-60zł /100km. Teraz to już przesada. Chyba muszę się udać do jakiegoś mechanika żeby luknął co jest grane. Znacie może jakiegoś dobrego specjalistę na terenie WLKP? |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 02-01-2008, 18:59
|
|
|
Padnieta lambda nie zawsze ci zaświeci. Otóż komp zgłosi albo stały sygnał sondy albo jego brak, jezeli np sonda działa ci w zakresie 0.1-0.2 komp nie zgłosi błędu, silnik bedzie myslal ze ma za ubogą mieszankę i bedzie ci caly czas wzbogacał. Sonde sprawdzisz przez podpiecie do kompa, bedziesz widzial zakres pracy sondy... Co do zwiekszonego spalania, sprawdz jeszcze czy filtr powietrza jest czysty, czy hamulce nie trzymają i takie tam.. to tez ma baardzo duze znaczenie. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-01-2008, 20:27
|
|
|
Najlepiej jakbyś dostał sondy Denso. Nie wiem jak z kompatybilnością do silnika 2.0, ale widziałem, że online z USA można nabyć dedykowane sondy Denso do Galantów z silnikami 2.4 i 3.0. Koszt plus przesyłka to jakieś 80 - 100 USD. No i nie ma od tego cła (przynajmniej nie powinno, ale to z polskim UC nigdy nic nie wiadomo).
A co do zwiększonego zużycia, to może termostat ci nie zamyka tzw. wielkiego obiegu chłodzenia i cały czas jeździsz na ssaniu...? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-01-2008, 20:59
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | A co do zwiększonego zużycia, to może termostat ci nie zamyka tzw. wielkiego obiegu chłodzenia i cały czas jeździsz na ssaniu...? |
Tak gwoli ścisłości - termostat i wielki obieg nie ma wpływu na spalanie. Kiedy jeździłem Astrą, miałem przez pół roku termostat zacięty w pozycji "otwarty" i porównując spalanie przed i po naprawie, z otwartym termostatem spalanie miałem nawet mniejsze.
Jeśli już to wpływ może mieć zepsuty czujnik temperatury powietrza - niektórzy psują go specjalnie - tak jak tjuning-rezystorki z Allegro. Oszukiwanie ECU poprzez zaniżanie/zawyżanie wartości temperatury owocuje większym spalaniem ze względu na za bogatą mieszankę (i niewielkim wzrostem mocy).
Pzdr,
Grid |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 02-01-2008, 22:23
|
|
|
Cytat: | Podobno bardzo dobre sondy robi WALKER |
Czy taka np będzie dobrym wyborem: http://www.allegro.pl/ite...a_od_zeta_.html ??
Szukam raczej coś tańszego w cenie do około 150zł.
Ile wogóle takich sond potrzebuję - jedną czy dwie??
JaGrab3 napisał/a: | czy hamulce nie trzymają i takie tam.. to tez ma baardzo duze znaczenie. |
Dałeś mi do myślenia z tymi hamulcami. Czasami podczas lekkiego hamowania i małej prędkości słyszę takie nieprzyjemne dla ucha tarcie metalu - jakby w kole, które po chwili ustaje. Być może to właśnie sprawia że Gal więcej pali. Ale żeby od razu tak dwukrotnie więcej |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 02-01-2008, 23:24
|
|
|
Ta sonda pewnie podejdzie, ale musisz spawdzic wymiar, i napięcie pracy tej sondy. Poszukaj na forum jest cały wątek o parametrach sondy do gala. Napiecie ma na pewno 0-1V no i 4 przewody. Sondy masz 2 ale najpierw sprawdzic trzeba czy wogóle padły a jak tak to 1 czy 2. Na spalanie najwiekszy wplyw ma 1 sonda, druga koryguje tylko dawke |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 03-01-2008, 10:31
|
|
|
JaGrab3 napisał/a: | Ta sonda pewnie podejdzie, ale musisz spawdzic wymiar, i napięcie pracy tej sondy. Poszukaj na forum jest cały wątek o parametrach sondy do gala. Napiecie ma na pewno 0-1V no i 4 przewody. Sondy masz 2 ale najpierw sprawdzic trzeba czy wogóle padły a jak tak to 1 czy 2. Na spalanie najwiekszy wplyw ma 1 sonda, druga koryguje tylko dawke |
Czy obie sondy które będę potrzebował będą identyczne? Może komuś się wyda, że pójdę troszkę na łątwiznę ale może ktoś z was mi podpowie o co powinienem zapytać sprzedawcę tak, żeby nie kupić niepasującego elementu do auta. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-01-2008, 12:10
|
|
|
Obie sondy w oryginale są inne, specjalnie dedykowane do swych funkcji, jednak obie mogą być zastępowane uniwersalnymi 4-przewodowymi w zakresie 0 - 1V.
Jak będziesz kupował uniwersalną, to musisz sprawdzić, czy sonda jest przewidziana do pracy w Galancie 2.0. Mimo swojej "uniwersalności" sondy potrafią się różnić, więc lepiej jak sprzedawca wie co sprzedaje. Ale generalnie szukasz uniwersalnej sondy 4-przewodowej w zakresie 0-1V. Do wyboru najbardziej polecane NTK, Denso, Walker (wcale nie tanie). Najlepiej telefon do Japaneze. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
KrzychoP
Mitsumaniak krzychop
Auto: Galant E54A 1995 2.0 V6-24
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-01-2008, 13:58
|
|
|
Metaliczny dźwięk w trakcie hamowania oznacza że klocki masz na wykończeniu. Tak przynajmniej jest w Galu E54, w Twoim jak przypuszczam również. Do klocka jest przymocowana blaszka, która gdy klocek jest zużyty ociera o powierzchnię tarczy.
Pozdrawiam |
_________________ Taki duży chłopak, a z miśkiem. |
|
|
|
 |
Tomek15
Forumowicz
Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 98 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 03-01-2008, 15:01
|
|
|
Sprawdz czujnik temperatury silnika.
Przy padniętym komp dostaje sygnał że silnik jest zimny i jeżdzisz na ssaniu.
Zdaje się tak to działa
Może koledzy jeszcze podpowiedzą coś
Pozdrowienia Tomek |
_________________ Galant V6 2.0 automat sedan |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
|