[92-96]Lancer CB0 - płyn z chłodnicy ucieka!!!
Anonymous - 24-02-2008, 16:29 Temat postu: płyn z chłodnicy ucieka!!! nie wiem co jest ale ciagle w zbiorniczku wyrównawczym prawie nie ma płynu.wyciekow nie widze,mechanior tez nie zauwazył-stwierdził ze to moze byc zapowietrzony układ.ostatnio temperatura silnika skoczyła na czerwone pole!
Jogurt - 24-02-2008, 17:27
a kiedy ostatnio sprawdzałeś poziom płynu? uzupełnij poziom płynu na zimnym silniku, odpowietrz układ i obserwuj czy dalej płynu ubywa. wykreć korek z chłodnicy na zimnym silniku a druga osoba niech odpali silnik i przegazuje. jeśli zobaczysz bąbelki powietrza to uszczelka pod głowicą padła. masz białą maź na korku wlewu oleju ?
PiotrekSL4 - 24-02-2008, 17:29
Zacznij od sprawdzenia czy plyn nie wydostaje sie na zewnatrz. Podstaw na noc pod auto cos w rodzaju tektury, tak zeby obejmowalo cala komore silnika. Rano sprawdz czy nie ma wycieku. Jesli go nie bedzie to niedobrze. Zobacz tez czy na bagnecie nie widac sladu wody, i sprawdź korek, ktorym wlewa sie olej do silnika. Musi byc czarny od oleju. Jesli ma na sobie biala maź to moze oznaczac tylko jedno. Padla uszczelka pod glowica.
Pisales tez ze tem. wskoczyla na czerwone. To wlasnie typowy objaw. Dziwne ze mechanik nic nie stwierdzil
Anonymous - 25-02-2008, 09:15
witam miałem ten sam problem wycieków brak a w zbiorniczku nie ma płynu po odkręceniu korka chłodnicy stan max okazuje się że korek od chłodnicy do wymiany pobierał płyn ze zbiorniczka a w drugą stronę nie było przepływu
Anonymous - 25-02-2008, 14:25
A tu nie jest tak ze zbiornik sie dopiero napelni jak przeleje sie w chlodnicy? A jak bedzie za duzo w zbiorniku to wypluje na zewnatrz? Wg mnie to ile jest w zbiornik dla tego ukladu nie ma wogole znaczenia a liczy sie to ile jest w chlodnicy.
Anonymous - 25-02-2008, 18:40
witam,zadnej białej mazi nie ma ,ani na bagnecie zadnej wody.ostatnio w zbiorniczku wyrownawczym było minimalnie płynu a w chłodnicy pod sam korek.
lipa40 - 25-02-2008, 19:38
Cytat: | ostatnio w zbiorniczku wyrownawczym było minimalnie płynu a w chłodnicy pod sam korek. | Taki poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym , był na zimnym silniku , na gorącym powinien być pod MAX
Anonymous - 26-02-2008, 17:25
Sprawdzałem na zimnym silniku.Sprawdzałem dzis czy cos nie kapie pod spodem,nic nie było.
Hornet - 26-02-2008, 22:42
A zobacz na gorącym silniku czy nic nie kapie. Jak mi padała pompa, to na zimnym też potrafiło nie kapać. Jednak po przejechaniu jakiegoś odcinka wyciek był dobrze widoczny.
Może masz małą nieszczelność w układzie i przy większym ciśnieniu ucieka Ci płyn w ilościach których nie zauważasz, a które na dłuższą metę powodują widoczny ubytek.
Może warto po przejechaniu paru km położyć jakiś karton pod silnik i wtedy sprawdzać skąd cieknie...
pelson_hk - 07-03-2008, 16:48
mi tez caly czas ten plyn uciekal ze zbiorniczka, pod samochodem sucho bylo, ale przyszedl czas na wymiane uszczelki pod glowica i jest gitara, tylko od razu po wymianie uszczelki dolalem plynu miedzy min a max i jest gicior, a na bagnecie nie mialem zadnych kropelek i bialej mazi tez nie bylo na korku obczaj uszczelke
Anonymous - 10-03-2008, 16:36
Tak,popieram kolegę pelson_hk. U mnie też była taka sytuacja. Pojechałem do mechanika, on pokazał mi niebieski nalot, jaki zostawia płyn chłodniczy. Uszczelka pod głowicą była do wymiany. Płyn się sączył od strony aparatu zapłonowego. Ale tylko podczas jazdy. Na postoju nic nie ciekło. Poszukaj niebieskiego nalotu wokół głowicy.
Anonymous - 17-03-2008, 14:52
menadzer napisał/a: | Tak,popieram kolegę pelson_hk. U mnie też była taka sytuacja. Pojechałem do mechanika, on pokazał mi niebieski nalot, jaki zostawia płyn chłodniczy. Uszczelka pod głowicą była do wymiany. |
Dokładnie jak piszesz.
Ja miałem tak samo. Sporo mi ubywało ze zbiorniczka a w garażu sucho. Okazało się, że uszczelka pod głowicą padła bo właśnie na bieżąco jak wypływa płyn to wyparowuje i zostawia nalot.
Sposób na kartonik pod autem sprawdza się tylko w przypadku wycieków oleju.
Xiff - 18-03-2008, 09:34
hej wam... a skoro juz zbieram kaske na wymiane uszczelki to czy od razu wymienic rozrzad? Od ostatniej wymiany rozrzadu z pompa i napinaczem przejechalem 39 tys. Podejrzewam ze jeszcze z 10 zrobie zanim sie za to wezme..
Hugo - 18-03-2008, 13:06
Xiff napisał/a: | skoro juz zbieram kaske na wymiane uszczelki | Jedź do mechanika i niech "na żywo" popatrzy czy to rzeczywiście uszczelka pod głowicą jest do wymiany. To jest niemały koszt, więc po co się niepotrzebnie narażać na wydatki.
Anonymous - 15-04-2008, 19:57
juz mi nie ucieka płyn-wymieniłem pompe wody i jest ok:)
|
|
|