To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

EVO Ogólne - Evo X - SST

Anonymous - 25-12-2008, 21:20
Temat postu: Evo X - SST
Hej!
Czy ktoś z mitsumaniaków posiada EVO X ze skrzynką SST?
W suchych papierowych danych to nie specjalnie ona wypada. Ale na tym materiale filmowym bardzo ciekawie to wygląda - wręcz momentami rewelacyjnie. Zobaczcie jak szybko robi przekładkę.

http://www.youtube.com/wa...feature=related

http://www.youtube.com/wa...feature=related

KowaliK - 25-12-2008, 23:03

Dokładnie, na papierze wersja z SST wypada baaaardzo blado w porównaniu ze zwykłym 5MT ale oglądając ten filmiki szczęka mi, delikatnie mówiąc, opadła! Poza tym, wiele osób narzekało że E10 na torze nie ma szans z E9 a tutaj proszę - wygrana na korzyść dziesiątki... chociaż trzeba brać poprawkę na to że jeden z nich to automat a drugi manual. Ciekaw jeszcze jestem, jakby wyglądał pojedynek E9 oraz E10 z MT.

Dzięki za te filmiki, bo dzięki nim przekonałem się że gdybym kupował Evo X (a kiedyś na pewno tak się stanie) to jednak będę stawiał na automat. :badgrin:

skandynaf - 26-12-2008, 10:29

rzeczywistość może okazać się bardziej brutalna. Proponuję udać się do AutoGT na jazdę próbną X MR - podobno wypada bardzo blado przy GSR.
Anonymous - 27-12-2008, 01:21

KowaliK napisał/a:
Dzięki za te filmiki, bo dzięki nim przekonałem się że gdybym kupował Evo X (a kiedyś na pewno tak się stanie) to jednak będę stawiał na automat. :badgrin:

Zobacz na forum Evo, tam był post o tej skrzyni, wrażeniach z jazdy i usterkach. I próbowali tego ludzie którzy z Evo mają do czynienia od lat.
Jeśli chodzi o mnie, to jakoś nie wyobrażam sobie jazdy sportowym autem bez przyjemności ręcznej zmiany biegów. :)

Anonymous - 27-12-2008, 11:35

sith napisał/a:

Jeśli chodzi o mnie, to jakoś nie wyobrażam sobie jazdy sportowym autem bez przyjemności ręcznej zmiany biegów. :)


:D WRC to nie sportowe auto?
Tak samo szarpiesz łopatki przy kierownicy - mniej skupiasz się na pracy nogami, a więcej na kontakcie z nawierzchnią, co jest równoznaczne z lepszym czasem przejazdu - a chyba o to chodzi? 8) No ewentualnie, że komuś zależy na efektywnej jeździe bokami ...

Anonymous - 27-12-2008, 14:13

jaceksu25 napisał/a:
:D WRC to nie sportowe auto?

Oczywiście, że sportowe.
Ja nie stwierdziłem, że każde auto z automatyczną skrzynią nie jest sportowe. Ja po prostu napisałem, że osobiście wolę się biegami sam bawić. Trzeba czytać ze zrozumieniem :P
Evo SST też jest sportowe, ale ja wolę manualną i tyle.

Anonymous - 27-12-2008, 15:51

sith napisał/a:
Trzeba czytać ze zrozumieniem :P



Jak najbardziej czytam ze zrozumieniem - czasami aż za nadto :D
...każdy lubi bawić się w inny, odmienny sposób.... :ANAL:
Pozdrawiam 8)

harrymr - 31-01-2009, 15:37

Moim zdaniem SST i MT są nieporównywalne. Każda daje inne wrażenia z jazdy. MT mam w kręconym STI. SST w seryjnym X MR. W jednym jak i w drugim banan gwarantowany. Miałem okazję podyskutować z właścicielem maszyn z DSG i SST z przewagą argumentów za SST. Szybkość zmiany biegów w czasie mrugnięcia okiem. Z autopsji zapinanie biegów w MT w dragu wymaga doświadczenia. Chybić trójkę z short shifterem raz w roku się trafi. SST nie chybia. Śmiem twierdzić, że jest szybsza i bardziej precyzyjna niż nabuzowana adrenaliną ręka. Podsumowując. Na tor w zakrętasy MT wszędzie indziej SST. Choć znajdzie się użytkownik o zdaniu wręcz przeciwnym. Dlatego kwestia bezdyskusyjna. Jak gusta.

Pozdrawiam

Harry




sqell - 10-02-2009, 14:26

harrymr napisał/a:
Moim zdaniem SST i MT są nieporównywalne. Każda daje inne wrażenia z jazdy. MT mam w kręconym STI. SST w seryjnym X MR. W jednym jak i w drugim banan gwarantowany. Miałem okazję podyskutować z właścicielem maszyn z DSG i SST z przewagą argumentów za SST. Szybkość zmiany biegów w czasie mrugnięcia okiem. Z autopsji zapinanie biegów w MT w dragu wymaga doświadczenia. Chybić trójkę z short shifterem raz w roku się trafi. SST nie chybia. Śmiem twierdzić, że jest szybsza i bardziej precyzyjna niż nabuzowana adrenaliną ręka. Podsumowując. Na tor w zakrętasy MT wszędzie indziej SST. Choć znajdzie się użytkownik o zdaniu wręcz przeciwnym. Dlatego kwestia bezdyskusyjna. Jak gusta.

Pozdrawiam

Harry

Obrazek

Obrazek



Mam pytanko, robiłeś już coś przy evo?

deus_vvv - 11-02-2009, 13:01

Dokladnie tak jak napisal Harry i w jednym i w drugim ogromna fraida z jazdy. Jezeli chodzi o dlugie wyprawy tym samochodem wydaje mi sie ze lepsza bedzie wersja SST chociazby dlatego ze ma 6-cio stopniowa skrzynie i bedzie ciszej podczas duzych predkosci, natomias do poszalenia wg mnie manual.
Ale jak wspomnial powyzej Harry to kwestia gustu.

Pozdrawiam

Jackie - 11-02-2009, 20:54

deus_vvv napisał/a:
Jezeli chodzi o dlugie wyprawy tym samochodem

Jakie długie wyprawy? ;) Ja po 100km tęsknię za "cichuteńkim" :mrgreen: Outlanderem 2.0 DID ;) Evo, według mnie, kompletnie nie nadaje się na długie trasy, za to krótsze.... :twisted: :twisted: :twisted:
well ;)
A w temacie - jakoś przywykłem do patyka w podłodze i automat lubię ale XKR ;) Do Evoluzione jakoś mi nie pasuje ;)
Pozdrawiam

Anonymous - 13-02-2009, 00:02

deus_vvv napisał/a:
Jezeli chodzi o dlugie wyprawy tym samochodem wydaje mi sie ze lepsza bedzie wersja SST chociazby dlatego ze ma 6-cio stopniowa skrzynie i bedzie ciszej podczas duzych predkosci,

Niestety, muszę cię rozczarować. 6 bieg w SST ma prawie identyczne przełożenie (0.775)jak w manualnej 5 (przełożenie 0.761). Jeden procent. Nawet po Vmax to widać (240 a 242) - żadna różnica.

[ Dodano: 13-02-2009, 00:06 ]
Jackie napisał/a:
Jakie długie wyprawy? Ja po 100km tęsknię za "cichuteńkim"

Kurcze, to jedyna wada X, brak 6 biegu. Co kierowało inżynierami z MMC to nie wiem. Właściciele IX piszą o prędkościach 270-280 we wzmocnionych wersjach a w X odcinka przy 250 choćbyś i 400HP miał, Chyba ze się wywali limiter. Co do mnie to robiłem trasy po 500km i nie narzekam. Ale ciszej mogłoby być :)

deus_vvv - 13-02-2009, 10:18

No ja rowniez wolabym 6-cio biegowa skrzynie dosyc duzo jezdze wiec dla mnie bylaby zdecydowanie lepsza, no ale nie ma co narzekac wiecej jest plusow jak minusow :)
tomekrvf - 13-02-2009, 18:39

sith napisał/a:
Niestety, muszę cię rozczarować. 6 bieg w SST ma prawie identyczne przełożenie (0.775)jak w manualnej 5 (przełożenie 0.761). Jeden procent. Nawet po Vmax to widać (240 a 242) - żadna różnica.

Zwróć uwagę na przełożenie końcowe. Manual ma 4.687 a TC-SST ma 4.062. Czyli na przełożeniu końcowym zyskujemy13%. A to jest dużo.
Czemu SST nie jest dużo szybszy? Bo silnik jest zbyt słaby.

Anonymous - 13-02-2009, 22:00

tomekrvf napisał/a:

Czemu SST nie jest dużo szybszy? Bo silnik jest zbyt słaby.


...skrzydła i skrzydełka robią swoje.... ale za to trakcja, excellent!! :)

Chociaż popieram, przydałoby się 360 kucy standard... Konkurent STI co prawda ma tyci więcej PS-ów( 305 ) ale za to 407Nm, a nie 365 jak evo..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group