Evo X - SST |
Autor |
Wiadomość |
jaceksu25 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-12-2008, 23:03
|
|
|
Dokładnie, na papierze wersja z SST wypada baaaardzo blado w porównaniu ze zwykłym 5MT ale oglądając ten filmiki szczęka mi, delikatnie mówiąc, opadła! Poza tym, wiele osób narzekało że E10 na torze nie ma szans z E9 a tutaj proszę - wygrana na korzyść dziesiątki... chociaż trzeba brać poprawkę na to że jeden z nich to automat a drugi manual. Ciekaw jeszcze jestem, jakby wyglądał pojedynek E9 oraz E10 z MT.
Dzięki za te filmiki, bo dzięki nim przekonałem się że gdybym kupował Evo X (a kiedyś na pewno tak się stanie) to jednak będę stawiał na automat. |
_________________
 |
|
|
|
 |
skandynaf
Nowy Forumowicz

Auto: EVO X GT350
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-12-2008, 10:29
|
|
|
rzeczywistość może okazać się bardziej brutalna. Proponuję udać się do AutoGT na jazdę próbną X MR - podobno wypada bardzo blado przy GSR. |
|
|
|
 |
sith [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2008, 01:21
|
|
|
KowaliK napisał/a: | Dzięki za te filmiki, bo dzięki nim przekonałem się że gdybym kupował Evo X (a kiedyś na pewno tak się stanie) to jednak będę stawiał na automat. |
Zobacz na forum Evo, tam był post o tej skrzyni, wrażeniach z jazdy i usterkach. I próbowali tego ludzie którzy z Evo mają do czynienia od lat.
Jeśli chodzi o mnie, to jakoś nie wyobrażam sobie jazdy sportowym autem bez przyjemności ręcznej zmiany biegów. |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2008, 11:35
|
|
|
sith napisał/a: |
Jeśli chodzi o mnie, to jakoś nie wyobrażam sobie jazdy sportowym autem bez przyjemności ręcznej zmiany biegów. |
WRC to nie sportowe auto?
Tak samo szarpiesz łopatki przy kierownicy - mniej skupiasz się na pracy nogami, a więcej na kontakcie z nawierzchnią, co jest równoznaczne z lepszym czasem przejazdu - a chyba o to chodzi? No ewentualnie, że komuś zależy na efektywnej jeździe bokami ... |
|
|
|
 |
sith [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2008, 14:13
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | WRC to nie sportowe auto? |
Oczywiście, że sportowe.
Ja nie stwierdziłem, że każde auto z automatyczną skrzynią nie jest sportowe. Ja po prostu napisałem, że osobiście wolę się biegami sam bawić. Trzeba czytać ze zrozumieniem
Evo SST też jest sportowe, ale ja wolę manualną i tyle. |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2008, 15:51
|
|
|
sith napisał/a: | Trzeba czytać ze zrozumieniem
|
Jak najbardziej czytam ze zrozumieniem - czasami aż za nadto
...każdy lubi bawić się w inny, odmienny sposób....
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
harrymr
Nowy Forumowicz
Auto: X MR EU SI STI MAPTEK CooperS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-01-2009, 15:37
|
|
|
Moim zdaniem SST i MT są nieporównywalne. Każda daje inne wrażenia z jazdy. MT mam w kręconym STI. SST w seryjnym X MR. W jednym jak i w drugim banan gwarantowany. Miałem okazję podyskutować z właścicielem maszyn z DSG i SST z przewagą argumentów za SST. Szybkość zmiany biegów w czasie mrugnięcia okiem. Z autopsji zapinanie biegów w MT w dragu wymaga doświadczenia. Chybić trójkę z short shifterem raz w roku się trafi. SST nie chybia. Śmiem twierdzić, że jest szybsza i bardziej precyzyjna niż nabuzowana adrenaliną ręka. Podsumowując. Na tor w zakrętasy MT wszędzie indziej SST. Choć znajdzie się użytkownik o zdaniu wręcz przeciwnym. Dlatego kwestia bezdyskusyjna. Jak gusta.
Pozdrawiam
Harry
 |
|
|
|
 |
sqell
Nowy Forumowicz

Auto: EVO X MR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 10 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-02-2009, 14:26
|
|
|
harrymr napisał/a: | Moim zdaniem SST i MT są nieporównywalne. Każda daje inne wrażenia z jazdy. MT mam w kręconym STI. SST w seryjnym X MR. W jednym jak i w drugim banan gwarantowany. Miałem okazję podyskutować z właścicielem maszyn z DSG i SST z przewagą argumentów za SST. Szybkość zmiany biegów w czasie mrugnięcia okiem. Z autopsji zapinanie biegów w MT w dragu wymaga doświadczenia. Chybić trójkę z short shifterem raz w roku się trafi. SST nie chybia. Śmiem twierdzić, że jest szybsza i bardziej precyzyjna niż nabuzowana adrenaliną ręka. Podsumowując. Na tor w zakrętasy MT wszędzie indziej SST. Choć znajdzie się użytkownik o zdaniu wręcz przeciwnym. Dlatego kwestia bezdyskusyjna. Jak gusta.
Pozdrawiam
Harry
Obrazek
Obrazek |
Mam pytanko, robiłeś już coś przy evo? |
_________________ D.P
 |
|
|
|
 |
deus_vvv
Nowy Forumowicz
Auto: EVO X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 11-02-2009, 13:01
|
|
|
Dokladnie tak jak napisal Harry i w jednym i w drugim ogromna fraida z jazdy. Jezeli chodzi o dlugie wyprawy tym samochodem wydaje mi sie ze lepsza bedzie wersja SST chociazby dlatego ze ma 6-cio stopniowa skrzynie i bedzie ciszej podczas duzych predkosci, natomias do poszalenia wg mnie manual.
Ale jak wspomnial powyzej Harry to kwestia gustu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-02-2009, 20:54
|
|
|
deus_vvv napisał/a: | Jezeli chodzi o dlugie wyprawy tym samochodem |
Jakie długie wyprawy? Ja po 100km tęsknię za "cichuteńkim" Outlanderem 2.0 DID Evo, według mnie, kompletnie nie nadaje się na długie trasy, za to krótsze....
well
A w temacie - jakoś przywykłem do patyka w podłodze i automat lubię ale XKR Do Evoluzione jakoś mi nie pasuje
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
sith [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2009, 00:02
|
|
|
deus_vvv napisał/a: | Jezeli chodzi o dlugie wyprawy tym samochodem wydaje mi sie ze lepsza bedzie wersja SST chociazby dlatego ze ma 6-cio stopniowa skrzynie i bedzie ciszej podczas duzych predkosci, |
Niestety, muszę cię rozczarować. 6 bieg w SST ma prawie identyczne przełożenie (0.775)jak w manualnej 5 (przełożenie 0.761). Jeden procent. Nawet po Vmax to widać (240 a 242) - żadna różnica.
[ Dodano: 13-02-2009, 00:06 ]
Jackie napisał/a: | Jakie długie wyprawy? Ja po 100km tęsknię za "cichuteńkim" |
Kurcze, to jedyna wada X, brak 6 biegu. Co kierowało inżynierami z MMC to nie wiem. Właściciele IX piszą o prędkościach 270-280 we wzmocnionych wersjach a w X odcinka przy 250 choćbyś i 400HP miał, Chyba ze się wywali limiter. Co do mnie to robiłem trasy po 500km i nie narzekam. Ale ciszej mogłoby być |
|
|
|
 |
deus_vvv
Nowy Forumowicz
Auto: EVO X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 13-02-2009, 10:18
|
|
|
No ja rowniez wolabym 6-cio biegowa skrzynie dosyc duzo jezdze wiec dla mnie bylaby zdecydowanie lepsza, no ale nie ma co narzekac wiecej jest plusow jak minusow |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2009, 18:39
|
|
|
sith napisał/a: | Niestety, muszę cię rozczarować. 6 bieg w SST ma prawie identyczne przełożenie (0.775)jak w manualnej 5 (przełożenie 0.761). Jeden procent. Nawet po Vmax to widać (240 a 242) - żadna różnica. |
Zwróć uwagę na przełożenie końcowe. Manual ma 4.687 a TC-SST ma 4.062. Czyli na przełożeniu końcowym zyskujemy13%. A to jest dużo.
Czemu SST nie jest dużo szybszy? Bo silnik jest zbyt słaby. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2009, 22:00
|
|
|
tomekrvf napisał/a: |
Czemu SST nie jest dużo szybszy? Bo silnik jest zbyt słaby. |
...skrzydła i skrzydełka robią swoje.... ale za to trakcja, excellent!!
Chociaż popieram, przydałoby się 360 kucy standard... Konkurent STI co prawda ma tyci więcej PS-ów( 305 ) ale za to 407Nm, a nie 365 jak evo.. |
|
|
|
 |
|