Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Evo X - SST
Autor Wiadomość
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 25-12-2008, 21:20   Evo X - SST

Hej!
Czy ktoś z mitsumaniaków posiada EVO X ze skrzynką SST?
W suchych papierowych danych to nie specjalnie ona wypada. Ale na tym materiale filmowym bardzo ciekawie to wygląda - wręcz momentami rewelacyjnie. Zobaczcie jak szybko robi przekładkę.

http://www.youtube.com/wa...feature=related

http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2008, 23:03   

Dokładnie, na papierze wersja z SST wypada baaaardzo blado w porównaniu ze zwykłym 5MT ale oglądając ten filmiki szczęka mi, delikatnie mówiąc, opadła! Poza tym, wiele osób narzekało że E10 na torze nie ma szans z E9 a tutaj proszę - wygrana na korzyść dziesiątki... chociaż trzeba brać poprawkę na to że jeden z nich to automat a drugi manual. Ciekaw jeszcze jestem, jakby wyglądał pojedynek E9 oraz E10 z MT.

Dzięki za te filmiki, bo dzięki nim przekonałem się że gdybym kupował Evo X (a kiedyś na pewno tak się stanie) to jednak będę stawiał na automat. :badgrin:
_________________
 
 
skandynaf 
Nowy Forumowicz


Auto: EVO X GT350
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-12-2008, 10:29   

rzeczywistość może okazać się bardziej brutalna. Proponuję udać się do AutoGT na jazdę próbną X MR - podobno wypada bardzo blado przy GSR.
 
 
 
sith
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2008, 01:21   

KowaliK napisał/a:
Dzięki za te filmiki, bo dzięki nim przekonałem się że gdybym kupował Evo X (a kiedyś na pewno tak się stanie) to jednak będę stawiał na automat. :badgrin:

Zobacz na forum Evo, tam był post o tej skrzyni, wrażeniach z jazdy i usterkach. I próbowali tego ludzie którzy z Evo mają do czynienia od lat.
Jeśli chodzi o mnie, to jakoś nie wyobrażam sobie jazdy sportowym autem bez przyjemności ręcznej zmiany biegów. :)
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2008, 11:35   

sith napisał/a:

Jeśli chodzi o mnie, to jakoś nie wyobrażam sobie jazdy sportowym autem bez przyjemności ręcznej zmiany biegów. :)


:D WRC to nie sportowe auto?
Tak samo szarpiesz łopatki przy kierownicy - mniej skupiasz się na pracy nogami, a więcej na kontakcie z nawierzchnią, co jest równoznaczne z lepszym czasem przejazdu - a chyba o to chodzi? 8) No ewentualnie, że komuś zależy na efektywnej jeździe bokami ...
 
 
sith
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2008, 14:13   

jaceksu25 napisał/a:
:D WRC to nie sportowe auto?

Oczywiście, że sportowe.
Ja nie stwierdziłem, że każde auto z automatyczną skrzynią nie jest sportowe. Ja po prostu napisałem, że osobiście wolę się biegami sam bawić. Trzeba czytać ze zrozumieniem :P
Evo SST też jest sportowe, ale ja wolę manualną i tyle.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2008, 15:51   

sith napisał/a:
Trzeba czytać ze zrozumieniem :P



Jak najbardziej czytam ze zrozumieniem - czasami aż za nadto :D
...każdy lubi bawić się w inny, odmienny sposób.... :ANAL:
Pozdrawiam 8)
 
 
harrymr 
Nowy Forumowicz

Auto: X MR EU SI STI MAPTEK CooperS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-01-2009, 15:37   

Moim zdaniem SST i MT są nieporównywalne. Każda daje inne wrażenia z jazdy. MT mam w kręconym STI. SST w seryjnym X MR. W jednym jak i w drugim banan gwarantowany. Miałem okazję podyskutować z właścicielem maszyn z DSG i SST z przewagą argumentów za SST. Szybkość zmiany biegów w czasie mrugnięcia okiem. Z autopsji zapinanie biegów w MT w dragu wymaga doświadczenia. Chybić trójkę z short shifterem raz w roku się trafi. SST nie chybia. Śmiem twierdzić, że jest szybsza i bardziej precyzyjna niż nabuzowana adrenaliną ręka. Podsumowując. Na tor w zakrętasy MT wszędzie indziej SST. Choć znajdzie się użytkownik o zdaniu wręcz przeciwnym. Dlatego kwestia bezdyskusyjna. Jak gusta.

Pozdrawiam

Harry



 
 
 
sqell 
Nowy Forumowicz


Auto: EVO X MR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-02-2009, 14:26   

harrymr napisał/a:
Moim zdaniem SST i MT są nieporównywalne. Każda daje inne wrażenia z jazdy. MT mam w kręconym STI. SST w seryjnym X MR. W jednym jak i w drugim banan gwarantowany. Miałem okazję podyskutować z właścicielem maszyn z DSG i SST z przewagą argumentów za SST. Szybkość zmiany biegów w czasie mrugnięcia okiem. Z autopsji zapinanie biegów w MT w dragu wymaga doświadczenia. Chybić trójkę z short shifterem raz w roku się trafi. SST nie chybia. Śmiem twierdzić, że jest szybsza i bardziej precyzyjna niż nabuzowana adrenaliną ręka. Podsumowując. Na tor w zakrętasy MT wszędzie indziej SST. Choć znajdzie się użytkownik o zdaniu wręcz przeciwnym. Dlatego kwestia bezdyskusyjna. Jak gusta.

Pozdrawiam

Harry

Obrazek

Obrazek



Mam pytanko, robiłeś już coś przy evo?
_________________
D.P
 
 
deus_vvv 
Nowy Forumowicz

Auto: EVO X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Kalisz
Wysłany: 11-02-2009, 13:01   

Dokladnie tak jak napisal Harry i w jednym i w drugim ogromna fraida z jazdy. Jezeli chodzi o dlugie wyprawy tym samochodem wydaje mi sie ze lepsza bedzie wersja SST chociazby dlatego ze ma 6-cio stopniowa skrzynie i bedzie ciszej podczas duzych predkosci, natomias do poszalenia wg mnie manual.
Ale jak wspomnial powyzej Harry to kwestia gustu.

Pozdrawiam
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-02-2009, 20:54   

deus_vvv napisał/a:
Jezeli chodzi o dlugie wyprawy tym samochodem

Jakie długie wyprawy? ;) Ja po 100km tęsknię za "cichuteńkim" :mrgreen: Outlanderem 2.0 DID ;) Evo, według mnie, kompletnie nie nadaje się na długie trasy, za to krótsze.... :twisted: :twisted: :twisted:
well ;)
A w temacie - jakoś przywykłem do patyka w podłodze i automat lubię ale XKR ;) Do Evoluzione jakoś mi nie pasuje ;)
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
sith
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 00:02   

deus_vvv napisał/a:
Jezeli chodzi o dlugie wyprawy tym samochodem wydaje mi sie ze lepsza bedzie wersja SST chociazby dlatego ze ma 6-cio stopniowa skrzynie i bedzie ciszej podczas duzych predkosci,

Niestety, muszę cię rozczarować. 6 bieg w SST ma prawie identyczne przełożenie (0.775)jak w manualnej 5 (przełożenie 0.761). Jeden procent. Nawet po Vmax to widać (240 a 242) - żadna różnica.

[ Dodano: 13-02-2009, 00:06 ]
Jackie napisał/a:
Jakie długie wyprawy? Ja po 100km tęsknię za "cichuteńkim"

Kurcze, to jedyna wada X, brak 6 biegu. Co kierowało inżynierami z MMC to nie wiem. Właściciele IX piszą o prędkościach 270-280 we wzmocnionych wersjach a w X odcinka przy 250 choćbyś i 400HP miał, Chyba ze się wywali limiter. Co do mnie to robiłem trasy po 500km i nie narzekam. Ale ciszej mogłoby być :)
 
 
deus_vvv 
Nowy Forumowicz

Auto: EVO X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Kalisz
Wysłany: 13-02-2009, 10:18   

No ja rowniez wolabym 6-cio biegowa skrzynie dosyc duzo jezdze wiec dla mnie bylaby zdecydowanie lepsza, no ale nie ma co narzekac wiecej jest plusow jak minusow :)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-2009, 18:39   

sith napisał/a:
Niestety, muszę cię rozczarować. 6 bieg w SST ma prawie identyczne przełożenie (0.775)jak w manualnej 5 (przełożenie 0.761). Jeden procent. Nawet po Vmax to widać (240 a 242) - żadna różnica.

Zwróć uwagę na przełożenie końcowe. Manual ma 4.687 a TC-SST ma 4.062. Czyli na przełożeniu końcowym zyskujemy13%. A to jest dużo.
Czemu SST nie jest dużo szybszy? Bo silnik jest zbyt słaby.
_________________

 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2009, 22:00   

tomekrvf napisał/a:

Czemu SST nie jest dużo szybszy? Bo silnik jest zbyt słaby.


...skrzydła i skrzydełka robią swoje.... ale za to trakcja, excellent!! :)

Chociaż popieram, przydałoby się 360 kucy standard... Konkurent STI co prawda ma tyci więcej PS-ów( 305 ) ale za to 407Nm, a nie 365 jak evo..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.