To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] jak sie zabrac za krokowca

rosomak1983 - 13-01-2009, 14:11
Temat postu: [CB4 1.6] jak sie zabrac za krokowca
Witam! prawdopodobnie przyczyna falowania (czasami sa za niskie obroty ok.500 po czym wskazówka z trudem powoli dochodzi do 900 po czym znów opada przewaznie. Czasem trzyma na ok.900 ) jest silniczek krokowy. Jak przeczyscic (czym i jak) oraz jak go nasmarowac czy tam zakonserwowac (czym i jak)
POZDRO

puntspusy - 13-01-2009, 14:30

nigdy nie robilem tego w mitsu ale napewno musisz uzyc benzyny ekstarkcyjnej, napewno tez musisz uwazac zeby nie maczac w niej gumowych uszczelek,.. mysle ze wieksze filozofi z tym nie bedzie
londolut - 13-01-2009, 15:49

rosomak1983, wiesz gdzie znajduje się krokowy? Jeśli tak to poniżej opis:

1. Odepnij wtyczkę z tyłu przepustnicy
2. Odkręć 2 wkręty krzyżakowe.
3. Zdejmij blachę osłaniającą silniczek, uważając przy tym, żeby tryby nie wystrzeliły bo są zamocowane na sprężynkach.
4. Wyjmij ostrożnie wszystkie elementy ze środka i wymyj je w benzynie ekstrakcyjnej albo w innym mało agresywnym środku.
5. Wyczyść przepustnicę. Czyść tak długo aż na szmatce nie będzie już nagaru.
6. Po wyczyszczeniu wszystkie składaj wszystko w odwrotnej kolejności smarując smarem silikonowym (koszt ok. 12zł)
7. Załóż uszczelkę i dekielek, skręć wszystko i poskładaj wszystko do kupy.
Podepnij wtyczkę.

To wersja bez zdejmowania przepustnicy. Jeśli chcesz ją wyjąć kup w ASO (tylko tam ją dostaniesz) uszczelkę przepustnicy (koszt ok. 30 zł).
Żeby wyjąć przepustnicę, wypnij wszystkie przewody podciśnień, odkręć cztery śruby na około przepustnicy (klucz 14 bodajże). Jeśli będą problemy ze zdjęciem je włóż śrubokręt pomiędzy przepustnicę a kolektor ssący i lekko puknij młotkiem - powinna odejść.

W razie wątpliwości pisz ;)

rosomak1983 - 14-01-2009, 02:09

londolut napisał/a:
Jeśli chcesz ją wyjąć kup w ASO (tylko tam ją dostaniesz) uszczelkę przepustnicy (koszt ok. 30 zł).

musze kupowac ta uszczelke?

puntspusy - 14-01-2009, 06:49

rosomak1983 napisał/a:
musze kupowac ta uszczelke?

jesli sciagasz przepustnice to taka jest zasada aby wsadzic nowa uszczelke,to jest papierowa uszczelka ktora czesto przykleja sie do kolektora badz przepustnicy i przy wyciaganiu poprostu sie niszczy

rosomak1983 - 14-01-2009, 13:31

puntspusy napisał/a:
jesli sciagasz przepustnice

przepustnica była wyciagana przy okazji jej czyszczenia. Ale machanik nic nie mówił o zadnej uszczelce... Kurde w takim razie szukam ASO ale w Rzeszowie chyba nie ma... :(

londolut - 14-01-2009, 15:18

rosomak1983 napisał/a:
w takim razie szukam ASO ale w Rzeszowie chyba nie ma... :(

Poszukaj tutaj :arrow: http://www.mitsubishi.pl/Dealerzy.html

Swoją droga jeśli była ściągana przepustnica i nie założył kolo nowej uszczelki mogą być przedmuchy w tym miejscu i dlatego masz siupy z obrotami.

rosomak1983 - 14-01-2009, 15:49

No nie ma w Rzeszowie dopiero w Boguchwale... Nie mozna tego załatac silikonem?
Hugo - 14-01-2009, 17:09

londolut napisał/a:
klucz 14 bodajże
Napewno 12 :P .
rosomak1983 napisał/a:
musze kupowac ta uszczelke?
rosomak1983 napisał/a:
Nie mozna tego załatac silikonem?
Można. Zrobiłem tak w Colcie, jak i w Maździe. Nie było/nie ma żadnych problemów. Tylko uważaj z ilością silikonu. Daj tylko cieniutką warstwę na jedną z przylegających powierzchni. Jak dasz za dużo to przy dokręcaniu może się nadmiar wycisnąć do środka i silnik wessie go do kolektora ssącego. I nie pozatykaj żadnych kanałow.
rosomak1983 - 14-01-2009, 19:53

Hugo, co do reszty tak jak pisze londut?
PS wielkie dzieki Londolut (pomógł)

Hugo, jak myslisz jak wskazówka podnosi sie z trudem i opada to moze to byc krokowiec? Po drugie czasem sie pieknie ustawia na ok 950 i grzecznie lezy tam. :D

Anonymous - 14-01-2009, 19:58

bo to jest na 90% krokowiec -sam walczę od 2 miesięcy z tematem
wyciągnij go i zmierz miernikiem i będzie wszystko jasne.
Tu masz mój temat KLIK
Ja sie dowiedziałem jak. jak masz 6 pinów to mierzysz zewn ze środkowym -musi być ok 29ohm. prawdopodobnie jak Ci siadł to ten pin co mnie czyli dolny lewy -jak połączysz go ze środkiem to nic nie daje.

jak wykręcisz krokowca to można z nim jeździć tylko musisz tą metalową cześć z łożyskiem wsadzić i ręcznie pokręcając częścią za łożyskiem ustawić obroty -mój tak przeszedł właśnie przegląd bo nie miałem wyjścia.....

Aaaa i krokwoca odkręca sie kluczem rozmiar 6 lub 7 -musi być wygięty bo tam nie ma miejsca. Ja akurat wziąłem końcówkę samą z zestawu i kombinerkami nią kręciłem :)

rosomak1983 - 15-01-2009, 00:34

dm17, juz nie czaje to co ja w koncu mam zrobic? Tak jak pisze londolut jest OKI?
Anonymous - 15-01-2009, 07:48

rosomak1983, zadaj sobie wreszcie trochę trudu! Nie jesteś tu nowy, a wciąż zachowujesz się, jakbyś dopiero co się zalogował, w dodatku internet byłby dla Ciebie jakimś kompletnym novum. Nie zdziw się, gdy kiedyś dostaniesz ostrzeżenie.
Czyszczenie silniczka wolnych obrotów.

rosomak1983 - 15-01-2009, 08:28

Dzieki za pomoc gregobru ale szukajka to jakos dziwnie szuka jak wpisze to wyskakuje tysiace tematow z reguły to całkowicie nie na ten temat... :?
Anonymous - 15-01-2009, 09:52

To na przyszłość zajrzyj jeszcze do FAQ&How-to-Do. Wiele instrukcji tam nie ma ale mogą pomóc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group